چاپ مطلب چاپ مطلب

هشیواران! ‌طبیب آمد طبیب آمد، طبیب هوشیار آمد /محمود سلمانی

همای گیلان:یا من اسمه دوا و ذکره شفا و طاعته “غنا”

شریعت، روش و سبک زندگی بشر است از روی نسخه ی خالق بشر، که در کتب آسمانی و گفتار و کردار اولیا و انبیای الهی مندرج است .

 شریعت، تبین فرامین چگونه زیستن انسان، به امر خداوند و توسط انبیا و اهل بیت نبوت (ع) و ائمه و اولیای الهی است.

العیاذ بالله و دوراز شان و جان شریف،‌ فرض می کنیم ما تولید یک شرکت سازنده هستیم و شرکت سازنده (خالق) برای نصب،‌ بهره برداری و استفاده از وسیله کاتالوگی به همراه آن ارائه می دهد . نیز برای تعمیر و.. متون و کلاس های تعلیمی برای نمایندگان آن محصول تعیین نموده و شبکه های مختلف اطلاع رسانی و نمایندگی و .. برقرار و جهت به روز رسانی و توسعه و تکمیل محصول برنامه هایی پیاده می کند.

به دلیل مبدا بودن دانش کارخانه ای شرکت سازنده،‌ تمام این برنامه ها باید و انحصارا مربوط به شرکت سازنده باشد.

 شریعت در یک بعدش در این تشبیه ناقص نمایش داده می شود. ‌ کتب الهی چونان کاتالوگ اصلی و گفتار و رفتار اولیا و انبیا راهکارهای تبیینی برای به فعلیت رسیدن وبهره وری کامل از محصولی به نام انسان و مراقبت از وی در برابر آسیب ها و آفت های احتمالی است.
تندرستی و سلامت، بخشی از سبک زندگی نازل شده از سوی خداوند است و گوشه ای از تعالیم انبیا و اوصیاء(ع) همانگونه که جاهلان و دشمنان خداوند، ادیان و میراث نبوت را تحریف کردند، شخص انبیا و اولیا و پیروان شان را کشتار و زنجیر نموده و مورد تمسخر و تحریف و تحریم و تکفیر  قرار دادند،‌ سبک زندگی دینی و نظام الهی سلامت را نیز دستخوش  کشتار و زنجیر و تمسخر و تحریف و تحریم و تکفیر و در نهایت تغییر داده اند و این قصه ی غم انگیز با زندگی مردگی واره و و سطح پایین حیات در دوران صنعتی امروز به عنوان یکی از مکافات های تمرد از اوامر الهی متجلی شده است .

انسانی که شبیه نسل های گذشته ی خود نیست و از تمام ادراکات و احساست و لذت واقعی و طبیعی محروم است و اکنون بر این باورم در دوران غیبت کبری و در محاق حقیقت و ترک تازی ابلیس، یکی از راه های زمینه سازی بازگشت ولی خدا، بازگشت به تعالیم انبیا و امامان معصوم (ع) است و یکی از فراموش شده ترین این فرامین دستورات مربوط به سلامت و طب و تغذیه است. چنین نیست؟!

به خود بنگریم کدام یک از اضلاع زندگی تغذیه و پزشکی ما با دستورات خداوند اندک تطابقی دارد؟؟

اگر نیک بنگریم جهنمی که اکنون برای خود ساخته ایم را مشاهده خواهیم کرد و بر اشتباهات مان اشک خواهیم ریخت به ویژه آن هنگام که عزیزانی را یاد بیاوریم که به خاطر این اشتباهات به خاک سپرده ایم…
امروز وقت توبه و بازگشت به راه خداوند است و انقلاب اسلامی بستری برای همین مهم.

سال ها است محققین و مدرسین، با تتبع و مباحثه در احادیث شریف و متن شریعت، با تلاش در بازگشت به روش وحی و الهام شده ی زندگی و نظام سلامت الهی از سوی خداوند، طب اسلامی را در کنار طب سنتی زندگی دوباره بخشیدند و اکنون در سایه ی توجه به فرامین خداوند و به لطف خدای متعال بر اساس مشاهدات و به اظهارات بسیاری بیماران شفا یافته و تأیید علمای بزرگ (که برخی از موارد شفا را خود حقیر مشاهده نموده ام)، این تحقیقات به نقطه های حیرت آوری رسیده و حکیمان طب اسلامی_شیعی در کنار زحمات حکمای طب سنتی ایرانی، و بسیار موفق تر از پیشینیان،‌ موفق شده اند، بسیاری از بیماری ها که از نظر پزشکی، لاعلاج و یا صعب العلاج محسوب می شوند و اطبای زحمت کش انکشت بر دهان و ناچار،‌ مرگ  بیمار خود را مشاهده می کنند و کاری از دست و دانش ایشان ساخته نیست .

 

گاه بیماران باید سال ها باید با داروهایی که بنیان و توان بشر را سست و زندگی انسان ها را با مخاطره و سختی و رنج و هزینه بسیار همراه نموده است و به فرموده ی پزشکان عزیز، عوارض فراوان دارند، روزگار بگذرانند را درمان نمایند.

جدای این مساله که زندگی بشر را بسیار تلخ و منظر دردهای بی درمان و مرگ های بی هنگام نموده،‌آزار و آسیب و مضرات فراوان درمان و تغذیه ی شیمیایی که اندکی از بسیارهای آن بر برچسب های تک تک داروهای شیمیایی حک شده است و هماره توسط پزشکان یادآور می گردد،‌ ‌کارنامه ی خودزنی های بشر امروز است.

بشر به دست خود و به اراده ی خودو با پول خود دارد خود را و عزیزانش را به مسلخ می فرستد. در ایران امروز که میزان استفاده ی بی رویه ی ما از این داروها استانداردهای جهانی را متحیر نموده است !
طب اسلامی _ شیعی فقط طب و سلامت بخشی نیست. بلکه چون اطاعت از فرامین فرمانروایان الهی است عبادت است و نتیجه ی طاعت خداوند متعال، برکت، نعمت و خیر دنیا و آخرت.
طبیبان طب جامع شیعی و اسلامی، امیدوارند با درمان دردهای بی درمان، که ناشی از فراموش کردن توصیه های راهنمایان الهی است، ضمن اهدای سلامت به بشریت، والاترین تبلیغ برای مذهب حقه ی تشیع را بر عهده گیرند و با جلب توجه قلوب مردمان به امامت شیعه، برای زمینه سازی واقعی ظهور آخرین حجت حق(عج) گام هایی استوار و موثر بردارند.
و در میان این محققین دانشمند، حضرت آیت الله عباس تبریزیان که با عمری تحقیق در متن مذهب حقه ی تشیع و آیات و بررسی و گردآوری بیش از سیزده هزار حدیث شریف و یافتن شان نزول و محل و روش استفاده بعد از حصول اطمینان از صحت حدیث با بررسی اثر بخشی روی بیمار و گردآوری و یافتن بسیاری گیاهان دارویی فراموش شده و ناشناخته و ساختن و ابداع داروهای متعدد ترکیبی بی نظیر و ابتکاری، از منابع طبی گاه از یاد رفته و یا تهیه مواد اولیه از نقاط دور دست و از همه مهمتر، اعتماد و اتکال به خداوند متعال و ایمان تمام به صحت و قطعیت فرمایش های اهل بیت (ع)، تجربیات خویش را ضمن کتابت و تدریس به صورت معاینه ی رایگان در اختیار همگان قرار می دهند و همچنین، طی سفرهای استانی، پای سلامت و شفا را به شهرها و روستاهای کشور باز می کنند و با نجات جان صدها نفر، به حق، ملقب به “پدر طب اسلامی” گشته اند.

در دانش مدون ایشان دیده شده حدودا تمام درد ها درمان دارند .  حقیقتی هول انگیز به نام سرطان برای حضرت شان در حد یک سرماخوردگی است و به سادگی درمان می شود . توده ای را شاهد بودم که یک هفته ای نصف شد و سرطانی ای را می شناسم که پزشک به همسرش گفت می روی سر راهت یک پارچه ی سفید می گیری  و بر سر بیمار بکش و برایش عزاداری کن!‌همان لحظه با بنده تماس گرفت راهنمایی شد و به شاگرد شاگرد استاد مراجعه کرد و یک ماه بعد زنگ زدم منزل نبود .. رفته بود خرید و اکنون در صحت به سر می برد!

و موارد دیگر .

بیماری های فراوانی وجود دارد که دانش بشری‌ در برابر آن ناتوان است و وحشت می کند اما در دانش متصل به آسمان به راحتی و حیرت آور قابل درمان است .

اکنون به لطف خداوند پس از حضور حضرت استاد در خرداد ماه سال ۹۵ در شرق استان و آشنایی اولیه ی بخشی از مردم با اعجاز طب اسلامی و شفای بیماران،‌ این منجی بیماران نا امید به استان گیلان تشریف آورده اند و به سخنرانی و درمان بیماران پرداخته اند.
این استاد بزرگوار حوزه ی علمیه ی قم، حکیم دانا و مجتهد علم طب جامع شیعی، که عمر عزیز را در راه نجات جان ایرانیان صرف فرموده اند، بیماران را به رایگان معاینه خواهند فرمود و به حق، در کنار محرومیت و غربت زدایی از منطقه،‌ غم و بیماری را نیز از منطقه به شرط همراهی ما و تبعیت و پیگیری درمان،‌ دور خواهند فرمود.
به عینه مشاهده نموده ام که استاد، برای تشخیص بسیاری از بیماری های پیچیده، به جای آزمایش و ام آرآی و آندوسکوپی و رادیولوژی و سونو گرافی و نوار مغزو قلب و عصب و عضله و شنوایی و اکو و … تنها با یک نگاه و معاینه ی واقعا فنی! یه چشم و زبان و یا با چند سوال، سریعاً، بیماری ها و درمان را تشخیص می دهند و نسخه ی شفابخش صادر می نمایند و این نیز یکی از برتری های حیرت آور است که درمانگر، حتی گاه با دیدن بیمارقبل از باز کردن کلام تمام دردهای وی را می بیند و قبل سلام و عرض حاجت بیمار نسخه ی رهایی بخش را تقدیمش می کند!

به رسم تکمیل و تاکید عرض می کنم، امروز با وجود این طب، اکثر بیماری های لاعلاج که به خاطر عدم تکدر تکرار  نمی کنم و دنیای علم بشری در برابرشان وامانده است و باورش برای همه ی ما مشکل است، توسط ایشان و شاگردان شان به سادگی و اکثرا با هزینه های بسیار پایین، قابل درمان هستند و جالب تر این است که در طب اسلامی جز حجامت خاص هیچ گونه جراحی ای مشاهده ننمودم!
شاید در یک مقاله آن هم جای این همه زیاده گویی نباشد اما به رسم وظیفه و برای روشن شدن سوالات عزیزان و سهولت در انجام روز شفای بیماران و درمان تعداد زیادتری از عزیزان، عرض می نماید، تا آنجا که بنده مطلع هستم، جدای راه های درمانی که به حوزه ی غذا و درمان های خانگی ساده که توسط استاد تجویز می گردد،‌ هزینه ی تهیه ی داروهای خاص ساخته شده زیر نظر استاد نیز بسیار اندک (قیمت تمام شده و بدون سود) است که به همراه خواهند آورد و درصورت اتمام داروها یا عدم وجود وجه در زمان ویزیت، راه های دیگری از جمله ارسال پستی، و یا مراجعه به نمایندگی های استاد، پس از تشخیص توسط حکیم بزرگ، برای دریافت دارو توسط متقاضیان وجود دارد.
از خیرین عزیز دعوت می نمایم، برای نجات جان نیازمندان، از جمله  مددجویان سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)  و بهزیستی در محل حاضر شوند و با شاگردان استاد همکاری نموده و نفوس مومنین مظلوم گیلان را از غم و درد و در آستانه ی سال نو و میلاد دختر رحمت حضرت فاطمه ی زهرا(س)‌مذاکره فرمایند و نام خود را در زمره ی منجیان مسلمین و پدران تاریخ گیلان ثبت فرمایند.
این اتفاق خجسته، از نظر حقیر، عید سلامت منطقه و نقطه ی آغاز شیوع شادی و سلامتی و تحرک و زندگی و رونق اقتصادی، با عدم هدر رفتن منابع مالی مردم در پیچ و خم بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و … و شروع کار و تلاشی نو از سوی بیماران شفا یافته و تزریق امید و توانمندی و نشاط به بدنه ی استان خواهد بود، به شرط اعتماد ما به روایاتی که یادگار امامانی که برای ما فرمانروایان آسمانند و تقدیرگر احوال ما هستند و نجوای حاجاتمان را با ایشان بازگو می نماییم است، همچنین به شرط حضور و همراهی و به کار بستن ما.

بهار در بهار در راه است بهار طبیعت و بهار سلامت.
مقام معظم رهبری فرموده اند: دغدغه قلبی امروز من، طب اسلامی ایرانی است به آن بپردازید.
یکی از توصیه های مرجع فقید شیعه، مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره) و دیگر مراجع عظام، بازگشت به طب اهل بیت (ع) بوده است.
به فرموده ی پیر فرزانه و “ساقی سلامت”، حضرت آیت الله تبریزیان : طب اسلامی در برابر “هیچ” بیماری عاجز نیست و امراضی چون سرطان در این علم، مانند یک سرماخوردگی ساده و قابل درمان است.
اینجاست که با توجه فرمایش ولایت فقیه، باید دوباره عرض کرد، پرداختن و احیای این طب هم متضمن سلامت است هم عبادت خداوند .
این حقیر با اعلام فاقد بودن هرگونه تخصص و بااعلام اینکه آنجه عرض شدیافته و نظر شخصی و دل نوشته ام ام است و دید بنده ربطی به حضرت استاد ندارد،‌ تنها به شوق رویت سلامت مردم مهربان و سخت کوش منطقه، ضمن احترام به پزشکان دانشمند، اعتقاد دارم هرگونه دانشی باید از طریق آکادمیک و قانونی طی شود و البته تصدیق می فرمایند حوزه ی علمیه ی قم، آکادمی معتبری برای بسیاری از علوم است.
طب دانشگاهی امروز، مبتنی است بر تجربه و طبیبان خردمند آموخته اند، اگر از راه تجربه چیزی به اثبات رسید آن را بیازمایند و با توجه به سوگند و شرافت پزشکی، به کار برند .
امروزه بسیاری از طبیبان عزیز از طب مکمل بهره ها می برند و در کشورهای توسعه یافته، بهره ی طب سنتی و شرقی گاه بیش از علوم شیمیایی است.
از پزشکان و سروران عزیز منطقه که سالیان درازی است در اوج محرومیت، به نجات مردم شهر همت گمارده اند، استدعا دارم تشریف بیاورند، امور را با دانش خویش بسنجند و با خرد کامل که عمری با آن دلسوزانه فریاد رسی مردمان را فرموده اند، اگر چیزی را پسندیدند و با عیار معتبر دانشگاهی نگریستند و اگر تایید شد به کار بندند و با راهنمایی های خود و افزودن بر نتایج علمی، قافله ی دانش را پر بارتر به سوی سلامت بشر و رضایت خداوند و روزگار بهتر رهسپار نمایند.

یقینا بسیاری گزاره های طب اسلامی اگر آکادمیک شوند تا سال ها نوبل پزشکی برای ایرانیان خواهد بود و نجات ملیون ها بیمار از دست سبز طبیبان ایران اسلامی ممکن خواهد بود و مرکزیت دانش پزشکی به سرعت از آمریکا و اروپال به ایران عزیزمان منتقل خواهد شد و پزشکان ما مرجع تدریس و تعیین و تبیین بین المللی . این رویا نیست دانش اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت . این را پیامبر اکرم فرمودند و فرمایش ایشان محقق الوقوع خواهد بود. بدان روز بیندیشیم!

ما افتخار می کنیم که شیعه ی امامانی هستیم که به فکر تمام اضلاع زندگی بشر، از جمله، سلامت پیروان خود بوده اند و با ذکر راه نجات دنیوی بشر و احادیث طبی، نقشه هایی راه نما، برای سلامت او به یادگار گذاشته اند.

یک نکته هم با پوزش اطاله ی کلام برای عشاق امام زمان (عج) عرض کنم.

اگر مردم دنیا با عملکرد ما دریابند که دین دردهای طبی آنان را درمان می کند خواهند فهمید دوای تمام دردهای شان در دین است و صاحب دین را خواهند خواند مانند تشنگان آب و او خواهد آمد .. 

لذا برای اینکه پیشاهنگان ظهور باشیم برخیزیم و به دیدار این چاووش خوان ظهور صاحب الزمان (عج) که در عصر علمداری خمینی کبیر (ره) و رهبری عظیم الشان، سرداری ظهور می نمایند بشتابیم.
اینجا مشربِ نوش از جام امامت است ان شاء الله همه سیراب و کام روا بر خواهیم گشت و ساقی سلامت پیمانه را می گرداند و تا هست از او جامی بگیریم…

برنامه ی مشروح سخنرانی و ویزیت رایگان استاد تبریزیان تقدیم خوبان می گردد:
 جمعه  ۲۷زمان : ساعت ۹:۰۰

مکان : رشت، پل عراق، سالن اجتماعات فجر

زمان :ساعت ۱۶:۰۰

مکان : خیابان امام خمینی (ره)میدان فرهنگ سالن اجتماعات بانک صادرات

⏳جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

زمان : قبل از نماز جمعه

مکان : مصلای رشت

⏳شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

زمان: بعد از نماز ظهر

مکان: آستانه اشرفیه، حرم سید جلال الدین اشرف(ع)

زمان : بعد از نماز مغرب و عشاء

مکان: مسجد جامع لاهیجان

عزیزان توجه بفرمایند که ویزیت بیماران توسط حضرت آیت الله تبریزیان در مکان های اعلام شده بعد از سخنرانی انجام می شود.

و من احیاها کما احیا الناس جمیعا

حی علی السلامت، حی علی الحیات حی علی النجات/باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …