چاپ مطلب چاپ مطلب

هل من ناصر …. / محبوب روستا

اختصاصی همای گیلان: توفیق حضور در اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که به مدت ۲ روز و با حضور ذاکران اهل بیت و شاعران آئینی در بندرعباس برگزار شد فرصت مغتنمی بود تا با بسیاری از شاعران آئینی و مداحان پیشکسوت اهل بیت از نزدیک آشنا شده و از همدمی و هم صحبتی آنان بهره مند گردم.

img_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b9_%db%b2%db%b1%db%b2%db%b1%db%b3%db%b3-copy

آنچه در این اجلاس ، بیش از همه جالب توجه وارزشمند بود حضور شاعران آئینی و مداحان اهل بیت از ۱۷ کشور جهان و مداحی تنی چند از آنان در اجلاس مذکور بود و مهمتر از همه بیانات کوتاه حجت الاسلام حسن علی العماد از کشور یمن بود که طی سخنان کوتاهی حادثه عاشورای حسینی را نتیجه ظلم و ستم استکبار یزیدی دانست و اعلام کرد که امروز نیز به واسطه ظلم و جنایات نظام استکبار ، یمن به کربلای دیگری تبدیل شده و بن سلمان چون یزید در صدد هدم ارزشهای اسلامی برآمده است.

او همچنین با اعلام اینکه فریاد امروز مردم یمن در جهان پیچیده است که هل من ناصر ینصرنا ؟/! آیا در جهان کسی هست از مردم مظلوم یمن دفاع کند و در برابر هجوم وحشیانه یزیدیان زمان در این سرزمین به زنان و کودکان بی گناه و بی پناه یاری برساند؟! آیا آنها که شعار دروغین دفاع از حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده است فریاد مظلومیت یمنی ها را نمی شنوند ؟! و آیا ….

امروز شاعران آئینی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین و همه کسانی که در دنیا از انسانیت ، عدالت ، حریت و آزادگی ، اخلاق و حقوق بشر دم می زنند نمی توانند نسبت به مظلومان و مستضعفان عصر در گوشه و کنار جهان بویژه یمن بی تفاوت بمانند و با عافیت طلبی های خود از کنار اینهمه ظلم و جنایت به سادگی عبور کنند.

همه کسانی که امروز دارای تریبون و قدرت و نفوذ در نفوس هستند باید با الهام از نهضت سرخ سیدالشهداء علیه السلام و با تکیه به فرهنگ جهاد و شهادت به افشای نقشه ها و جنایات یزیدیان زمان همت بگمارند و با استفاده از ابزار و شیوه های نوین و مؤثر به ویژه در قالب هنر و ادبیات مواضع خود را به طور روشن و شفاف اعلان و اعلام نمایند.

خلاصه اینکه شاعران آئینی و ذاکران اهلبیت و خطبا و گویندگان مذهبی و روشنفکران دینی در معرض امتحان بزرگی قرار گرفته اند که اگر غفلت و سهل انگاری کنند مطمئنا مورد ملامت و سرزنش و توبیخ نسل های آینده قرار خواهند گرفت و ماههای محرم و صفر فرصت بی نظیری برای ایفای نقش و ادای تکلیف است و چه زیبا  رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند که : سیدالشهداء تکلیف همه را روشن کرده است ، فداکاری در میدان و تبلیغ در خارج از میدان و به قول دکتر شریعتی ؛ آنها که رفتند کاری حسینی کردند آنها که مانده اند باید کاری زینبی کنند و گرنه ….

/   محبوب روستا

 

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …