چاپ مطلب چاپ مطلب

همایش یک روزه هم اندیشی شوراها و دهیاران شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل با حضور معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور

اختصاصی همای گیلان:این همایش که با حضور شاملو معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور، ندیمی نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل حجت الاسلام عبداله زاده امام جمعه لاهیجان،مهندس اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان، فرمانداران و بخشداران دو شهرستان لاهیجان وسیاهکل، مفیدی مدیرکل ثبت اسناد استان و جمعی از شوراها و دهیاران این دو شهرستان برگزار شد فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: بنیاد مسکن نهادی است که بنا به دستور امام راحل تأسیس شد و طی این مدت توانست خدمات زیادی را برای اقشار محروم جامعه انجام دهد علیزاده ضمن بیان این مطلب که شهرستان لاهیجان دارای ۶۵۰ شهید والامقام می باشد افزود: لاهیجان دارای قدمت فرهنگی بسیار بالا و اندیشمندان فراوانی است این شهرستان هم اکنون دارای ۲۰ هزار دانشجو می باشد. وی اظهار داشت: تعداد روستاهای شهرستان لاهیجان ۲۸۱ روستا می باشد که امید داریم تا پایان سال ۹۴ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی شوند.

SAM_1155

فرماندار شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه لاهیجان مقام اول را در صنعت ابریشم و چای دارا است اذعان داشت: هر چند در بعضی از شاخص ها جلو هستیم و آمار قابل توجهی را دارامی باشیم ما در بعضی قسمت ها محرومیت همچنان باقی است که امیدواریم با همت آقای ندیمی و مدیر کل ولایی و خوشفکر و زحمت کش بنیاد مسکن ،محرومیت ما کم شود.

امام جمعه لاهیجان:بوروکراسی اداری مهمترین مشکل روستائیان

آنگاه، امام جمعه شهرستان لاهیجان گفت: از همه کسانی که در خصوص تشکیل این جلسه زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر می شود .

حجت الاسلام عبداله زاده ضمن تایید سخنان فرماندار لاهیجان در خصوص تمجید از مدیر کل بنیاد مسکن گیلان اظهار داشت امام راحل می فرمایند من یک موی کوخ نشینان را به این کاخ نشینان نمی فروشم که این امر نشان از توجه ویژه این قشردر پیشگاه امام است که الحمدال.. مهندس اکبر زاده فردی، مردمی است که می تواند در زمینه حل مشکلات روستاییان مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: مشکل استان ما فقط مسکن نیست بلکه توزیع عادلانه ثروت است که باید عادلانه توزیع شود.

 امام جمعه لاهیجان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی روستاها ما که منجر به فرار جوانان می شود عدم گاز رسانی است که انشاال..با پیگیری نماینده مجلس شورای اسلامی حل گردد {ندیمی با خنده این کاردخالت در تفکیک قوا نیست}

حجت الاسلام عبداله زاده اذعان داشت: یکی از مهترین مشکل روستاییان نحوه ارائه وام و مبلغ وام است که در این زمینه مردم روستا باید مبلغ زیادی از آن را در مسیر دریافت هزینه نمایند.

فرماندار شهرستان سیاهکل : الحمدال.. تعامل خوبی بین قوا در این شهرستان حاکم است

در ادامه فرماندار شهرستان سیاهکل گفت: بنیاد مسکن یکی از نهادهای بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی است که در محرومیت زدایی قدمهای بسیار موثری برداشته است.

حیدری افزود: قبل از انقلاب به دلیل عدم توجه به روستا و مسکن روستاییان مهاجرت بی رویه ای به شهرها صورت پذیرفت اما هم اکنون خدمات خوبی در روستاها در حال انجام است.

وی با تاکید بر همدلی بین سه قوا خاطرنشان کرد: الحمدال… در شهرستان سیاهکل تعامل مناسبی بین امام جمعه، نماینده و مسئولین اجرایی وجود دارد که این خود نشان از علاقمندی به توسعه است .

فرماندار شهرستان سیاهکل یادآور شد: دولت و بنیاد مسکن قادر به حل تمام مشکلات مردم نیستند بلکه باید در این بین همه مردم مشارکت داده شوند تا مشکلات حل گردد.

حیدری آموزش و ترویج را ،نکات اساسی توسعه قلمداد کرد و اذعان داشت: در کنار این امر باید امکانات در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا هم باعث افزایش تولید و هم کاهش هزینه شود.

 وی تصریح کرد: اجرای طرح هادی و مقاوم سازی گامی موثر در کاهش مهاجرت روستائیان می باشد.

SAM_1182 SAM_1177 SAM_1155 SAM_1169 SAM_1171 SAM_1155 SAM_1206 SAM_1183 SAM_1185 SAM_1193 SAM_1194 SAM_1195 SAM_1196 SAM_1197 SAM_1198 SAM_1202 SAM_1203 SAM_1204 SAM_1205

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …