چاپ مطلب چاپ مطلب

همایش آشنایی با خدمات بیمه روستایی در سیاهکل برگزار شد

همایش آشنایی با خدمات بیمه روستایی با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیر کل بیمه روستایی و عشایری، دهیاران و شوراهای اسلامی برگزار گردید.

اختصاصی همای گیلان، مهندس سیده زهرا میراعلمی در این همایش با بر شمردن اقدامات صورت گرفته در حوزه های توسعه ای روستاها اظهار داشت: در پی فرمایشات استاندارگیلان و تاکیدات فرماندار سیاهکل در خصوص مباحث اشتغالزایی و توسعه پایدار روستایی بخشداری مرکزی تفاهم نامه ای با ادارات ذیربط در خصوص توسعه پایدار روستایی منعقد و اخیرا نیز نشستی آموزشی با حضور دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و معاونت فنی و حرفه ای استان برگزار گردید.
بخشدار مرکزی سیاهکل اقدام بخشداری مرکزی را در برگزاری جلسات آموزشی برای دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها را حرکتی در جهت کارآفرینی و بازاریابی توصیف کرد و از همه صاحب نظران و رسانه هاخواست در جهت نیل به رسیدن روستاهای فاقد بیکار و پیشرفته در کنار بخشداری مرکزی سیاهکل گام بردارند.
وی برنامه های پیش رو بخشداری مرکزی را با توجه به اقلیم و پتانسیل های حوزه بخش مرکزی در جهت رشد اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها توصیف و خاطر نشان ساخت: با شناسایی متقاضیان طرح های اشتغالزایی از بین جوانان روستاها ، دوره های تخصصی و عمومی کارآفرینی بصورت دهستانی برگزار خواهد شد و افراد متقاضی اشتغالزایی ، طرح های خود را جهت طرح و تایید در کارگروه اشتغال شهرستان ارائه که این امر در نهایت با معرفی به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات ادامه می یابد.
مهندس میراعلمی در ادامه با تشریح خدمات و مزایای بیمه روستاییان و عشایر این بیمه را مطرح در جهت حمایت از روستاییان و آینده نگری آن ها توصیف و افزود : بخش مرکزی سیاهکل در بین بخش های استان با ۳۱ درصد پوشش رتبه ۸ را به خود اختصاص داده است.
بخشدار مرکزی سیاهکل در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و با تشویق و هدایت جامعه روستایی به عضویت در صندوق بیمه روستایی موجب فراگیرتر شدن خدمات این صندوق و ایجاد آسایش و امنیت خاطر بیشتر آنان را فراهم سازند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …