چاپ مطلب چاپ مطلب

همایش فرهنگی علمی هفته ملی سلامت بانوان با موضوع ضرورت غربالگری برای سلامت بانوان سی ام مهرماه در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

همای گیلان:همایش فرهنگی علمی   هفته ملی سلامت بانوان در ضرورت غربالگری برای سلامت بانوان با حضورمتخصصین زن دررشته دراماتراپی و  بیماری های زنان و زایمان با رعایت پیمان نامه بهداشتی بیماری کرونا چهارشنبه سی ام مهرماه در لاهیجان برگزار شد.

هفته ملی “سلامت بانوان ایران”، همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می شود.به همین منظور در مشارکتی علمی فرهنگی ، انجمن حامیان مبتلا به سرطان پستان(پویش صورتی) لاهیجان به سرپرستی دکتر سیده آمنه سیدجوادین و همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در روز چهارشنبه سی ام مهرماه برگزار شد.

این برنامه  که با هدف آگاهی بخشی به بانوان در خصوص ضرورت غربالگیری برای سلامت  اجرا شد،سوسن رضایی از بانیان گروه پویش صورتی و دکتر نرجس شعاع حسنی مختصص بیماری های زنان موضوعات  را ارائه دادند. سوسن رضایی از بانیان پویش صورتی اهداف این پویش را برشمرد و در باب سلامت بانوان مطالبی ارائه کرد و دکتر نرجس شعاع حسنی متخصص بیماری های زنان و زایمان مواردی که می بایست در سرطان زنان به آنها توجه ویژه داشت مطرح کرد و در باره انواع  سرطان ها شایع بین بانوان ، واکسیناسیون و نحوه مصرف داروها توضیحاتی داد.

نگار نادری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و از اعضای اصلی گروه پویش صورتی که برای آگاهی بخشی سرطان سینه در بین بانوان فعالیت دارد رئوس برنامه های فرهنگی در این زمینه را برشمرد و گفت: ما در ساخت کلیپ و نماهنگ سرطان پستان، برگزاری مسابقه نقاشی “تو تنها نیستی” و همچنین دراماتراپی با موضوعات متنوع از جمله سلامت بانوان با گروه مردم نهاد پویش صورتی همکاری های لازم را داشته و همچنان در صدد هستیم برنامه های فرهنگی و هنری دیگری نیز ارائه دهیم.

در ادامه این برنامه فرهنگی علمی،در بخش دراماتراپی، نمایشی نیز اجرا شده که در آن زندگی زنی که بعد از بازنشستگی دچار سندرم “خانه خالی” شده است توسط  ویدا پیرو سجاد اجرا شد که در آن مخاطبین هر یک به نحوی با او همذات پنداری می کردند و  مریم رحیمی روانشناس و دراماتراپیست بر اساس اتفاقات این نمایش به کنکاش تفکرات حاضرین پرداخت وبه اهمیت دادن بانوان به خود علاوه بر وظائف مادری مطالبی عنوان داشت.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …