چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون برنامه‌یزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در همایش یک‌هزار معلم نمونه گیلانی بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته فردا به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود/خودم را معلم می‌دانم

همایش یک هزار نفری تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان برگزار شد

همای گیلان:حاجتی: طرح نظام رتبه بندی از مشکلات معلمان است

ˈمهدی حاجتیˈ روز جمعه در همایش یک هزار نفری تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان در مجتمع آموزشی رفاهی زیباکنار در رشت افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن این پیام تمام همت خویش را بکار می گیرد.

وی اظهار کرد: آموزش و پروش بعنوان یکی از اصلی ترین دستگاه های فرهنگی مخاطب این پیام خود را برای تنظیم نقشه راه اجرای تحول سند بنیادین قطعا بکار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: استفاده از خرد جمعی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و جلسات هم اندیشی و هم فکری در راستای افق چشم انداز اجرایی می شود.

حاجتی تعامل سازمان آموزش و پرورش با دیگر دستگاه های اجرایی استان را مثبت ارزیابی و بیان کرد: این موضوع در عملکرد مدیران استان تجلی یافته است.

وی، انتخاب کارشناس در حوزه اداری طرح نظام رتبه بندی معلمان، پرداخت مطالبات فرهنگیان بویژه بازنشستگان، بیمه طلایی و بسیاری از مشکلات باقیمانده از قبل را از چالش های موجود این سازمان عنوان کرد.

وی انتخاب معلمان نمونه را بر اساس ضوابط معین و سهمیه مشخص از سوی وزارتخانه عنوان کرد و افزود: ۴۵۹نفر شامل ۲۷۳مرد و ۱۸۶زن از گیلان به عنوان معلم نمونه معرفی شده اند.

حاجتی افزود: از این تعداد ۴۴۰نفر منطقه ای ۱۸نفر نمونه استانی و یک نفر معلم نمونه کشوری معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: تجلیل از مقام ارزشمند معلم نباید به یک روز خاص بسنده شود.

همایش یک هزار نفری تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان با حضور مقامات کشوری و استانی در مجتمع آموزشی رفاهی زیباکنار در رشت برگزار شد؛ و از معلمان نمونه استان تجلیل شد.

 

 

تأمینی: مطالبات فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، حسن تأمینی ظهر امروز در همایش فرهنگیان گیلان با تبریک روز معلم، اظهار کرد: خون شهید مطهری نظام تربیتی در انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

وی با پاسداشت شهدای دفاع مقدس، افزود: گیلان در چند هفته گذشته روحیه و انگیزه زیادی در مدیریت‌های اجرایی و عمرانی به خود دیده که قابل تحسین است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه برای رفع مشکلات راه و شهرسازی این استان تلاش کرد، گفت: گاز و تکمیل سدهای گیلان نیازمند همدلی بیشتری است.

تأمینی با تصریح بر اینکه همه نعمت‌هایی که لازم بود خداوند به مردم گیلان عطا کرده است، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه گیلان استفاده کنیم.

وی با گرامیداشت روز معلم، تصریح کرد: فرهنگیان طلایه‌دار تلاش و پویایی در گیلان هستند و استاد مطهری الگوی معلمان در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی است و مطالبات فرهنگیان شاغل و بازنشسته پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: به دیگران آموختن و یاد دادن و جان تشنه پویندگان را به  دانش سیراب کردن از وظایف معلمان است.

تأمینی تصریح کرد: هنر استاد مرتضی مطهری در کتاب‌ها، آثار و گفتارش، ارایه روش خلاقانه‌ برای پاسخگویی به شبهات دینی، مسائل تربیتی و اجتماعی بود.

وی افزود: شهید مطهری نقطه تلاقی روشنفکری و دینمداری ایستاد و الگویی مناسب برای ارزش های فکری و باورهای دینی ایجاد کرد.

 

 

استاندار گیلان: تعداد زیادی از کارخانجات گیلان در حال تعطیلی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه گیلان با تبریک روز معلم، اظهار کرد: شرایط استان هنوز رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت، تعداد زیادی از کارخانجات گیلان در حال تعطیلی است، افزود: گیلان در بخش‌های مختلف رشد اندکی را در پیش گرفته ولی هنوز پاسخگو نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت بیکاری زیبنده مردم این استان نیست، گفت: باید تلاش کنیم تا با کار و تلاش بیشتر گیلان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

نجفی تصریح کرد: جایگاه گیلان در توسعه کشور باید به ۱۰ استان اثرگذار برسد و در این راه باید تلاش همگانی و همدلی مسئولان و مردم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روز معلم بزرگداشت کسانی است که تمام وجود خود را در راه تعلیم و تربیت گذاشتند، اظهار کرد: معلم موفق تحصیل و تفکرات را در جای خود بکار می‌برد تا زمینه رشد دانش‌آموزان را فراهم کند.

استاندار گیلان با اشاره به اندیشه والای معلمی، گفت: مطالعه باید اولویت معلمان باشد تا با تعلیم و پرورش دانش‌آموزان شاهد رشد جامعه و پویایی آن باشیم.

نجفی خاطرنشان کرد: هفته  معلم یاد آور شکوه و عظمت مردان و زنان پاکباخته‌ای است که در حریم مقدس مدرسه و فضای آموزش و پرورش زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به تماشای هستی گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه معلم چراغ فروزنده و سرزمین علم و فرهیختگی است ، افزود: معلم دانستن و شناختن را با گذشت و مهر آفرینی به جان‌های شیفته آموختن ارزانی می‌دارد و تلاش امروزش اعتلای فرهنگ و اندیشه فردای ایران اسلامی است.

اساندار گیلان گفت: امر آموزش و پرورش دارای جایگاهی بسیار مهم در جامعه است و تجلیل و تکریم از معلم در نظام اسلامی حقیقتی است که از شأن و شرافت پاسداشت علم سرچشمه گرفته است.

 

 

نوبخت: بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته فردا پرداخت می شود

به گزارش ایرنا، ˈ محمد باقر نوبخت ˈ روز جمعه در همایش یک هزار نفری تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان در مجتمع آموزشی رفاهی زیباکنار در رشت افزود: این مطالبات مربوط به بازنشستگانی است که می بایست پاداش بازنشستگی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام در حالی انجام می شود که سال گذشته بدلیل کمبود بودجه، اعتبار همه دستگاه ها تخصیص نیافت، اما سهم آموزش و پرورش تخصیص صددرصد داشت و علاوه بر آن، یک هزار و ۹۰۰میلیارد تومان نیز بصورت مازاد پرداخت شد.

وی، با بیان اینکه همچنان خود را یک معلم می داند، اظهار کرد: اگرچه همه وزرا عزیز هستند اما نگاه به فرهنگ و فرهنگیان نگاهی ویژه است.

 

* بمب اتم در اسلام انقلاب اسلامی جا ندارد

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: اسلام جمهوری اسلامی ایران اسلامی با چهره فرهنگی اصیل، مهربان و عاری از خشونت است و در آن بمب اتم جای ندارد.

دکتر نوبخت بیان کرد: متاسفانه، اسلامی که در جهان معرفی می شود اسلام طالبانیزم ،خشن و بی رحم است؛ و امروز می خواهند جمهوری اسلامی را به جهت وجه اسلام، با امکانات رسانه ای به اسلام خشن و طالبانی تشبیه کنند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی توانست در زمان تقابل دو جریان فکری سرمایه داری و سوسیالیزم یک حرکت بی بدیل در جهان پدید آورد ؛ و امروز می خواهند در شرایط دیگر آن را عوض کنند و از آن اسلامی تندروانه در جهان بنمایانند.

وی تصریح کرد: آیا می بایست اجازه داد در یک تحریف و دروغ نظامی از انقلابی که بنیانگذارش امام راحل است ، دارای متفکرانی چون شریعتی و مطهریست و رهبرش دارای تفکرفلسفی و اسلامیست و تفکرات اقتصادی و اجتماعی ایشان شکل دهنده است، در جهان با آن تعریف، بی رحم معرفی شود؟

دکترنوبخت اضافه کرد: اسلام جمهوری اسلامی منطبق با اسلام طالبانی نیست و امروز می خواهند یک چهره غیر معقول از ما در جهان نشان دهند.

وی ادامه داد: امروز دولت با توافق سران نظام ماموریت یافته تا در عرصه جهانی چهره اسلام مهربان و اسلام شریف را نشان دهد و زمینه تحریمهای جدید را از میان بردارد.

وی افزود: اگر بتوانیم ذهن مردم جهان را روشن کنیم که آن اسلام طالبانی و غیر منطقی ،اسلام جمهوری اسلامی ایران نیست تحریم ها را می توان از بین ببریم .

وی بیان کرد: ایران اسلامی توانایی فروش چهار میلیون بشکه نفت را در روز داراست اما متاسفانه بدلیل وجود تحریمها اجازه فروش یک چهارم از این تعداد را دارد و در همین میزان فروش امکان جابجایی پول را هم ندارد.

نوبخت افزود: امروز با پذیرش مذاکرات با کشورهای جهان که نمایندگان آنها را شش کشور و گروه ۱+۵تشکیل می دهند ، برای مردم جهان توضیح می دهیم که ما بمب اتم نداریم و این تنها خلط مبحث است و داشتن چرخه قابل سوخت هسته ای طبق معاهدات بین المللی حق کشور است و گناه نیست.

وی اضافه کرد: این مذاکرات فرصتی ایجاد کرد تا فرزندان نظام در مجالس قابل استماع برای جهان بگویند از کدام اسلام دفاع می کند و انقلاب اسلامی حرف برای گفتن دارد؛ همچنان که پیشنهاد رئیس جمهوری مبنی بر جهان عاری از خشونت از سوی سازمان ملل بعنوان دستورالعمل سال پذیرفته شد.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم چهره مهربان جمهوری اسلامی را در جهان بنمایانیم و با همخوانی، همفکری و همراهی ملت های آزاده جهان باخود ریشه تحریم ها را بخشکانیم.

وی اذعان کرد: شرایط ما در راستای احقاق حق جمهوری اسلامی فراهم تر شده است اگر چه عده ای بدلیل مناسبات فکری مخالف اما و اگرهایی نیز مطرح می کنند .

* معلمان قدرت تحلیل داشته باشند

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد : اگرچه تشریح کتب درسی کار ارزشمندی است اما ،معلمان می بایست شرایط امروز را بدرستی تحلیل ، و برای دانش آموزان تبیین کنند.

همایش یک هزار نفری تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان با حضور مقامات کشوری و استانی در مجتمع آموزشی رفاهی زیباکنار در رشت برگزار شد./آریا

 

About

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …