چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان سیاهکل : به احمدی نژاد رای ندادم / نجات مملکت در گرو حرکت در مسیر اعتدال است / باتوجه به رشد ده درصدی مناصب مدیریتی زنان دربرنامه ششم توسعه،بخشدارزن انتخاب نمودم

اختصاصی همای گیلان: مسلما در بخش هایی که به شهرستان تبدیل می گردند مهمترین توجه مردم به سوی عمران وآبادانی وتامین زیر ساخت های دولتی می باشد لذا ازمسئولین شهرستان هم انتظارات مضاعفی دارند . قدرمسلم مردم این ناحیه دائماخود را با شهرستانهای هم قدمت ،مقایسه می نمایند و این دیدگاه ،بار مسئولیت مسئولین را دوچندان می کند . این در حالیست که مبانی قیاس باید جامع وکامل باشد . ضمن آنکه مسلما این نوع شهرستانها سکوی پرتاب برخی مسئولین به جایگاه های برتر به حساب می آیندواین موضوع بیش از هر چیزی مردم شهرستان را رنج می دهد. زیرا مردم همواره از دولتمردان خود انتظار دارند تا بهترین مدیران ،بخصوص مقتدرترین فرمانداران را برای شهرستانشان انتخاب نمایند ودر صورت انتخاب فرماندار کارآمد ومجرب، این انتقاد کمتر شده وصد البته دغدغه اجرا در رده آرزو های مردم قرار می گیرد. شهرستان سیاهکل از جمله شهرستانهایی است که وسعت زیا د،کثرت روستاها وکوهستانی بودن و جمعیت کم بسیاری از روستاها، کار خدمات رسانی رادر آن بسیار مشکل نموده است. اگرچه طی دوران انقلاب خدمات خوبی صورت گرفته ، اما به نظر می رسد هنوز نتوانسته است مردم را راضی کند وشایدمردمان سیاهکل به غیر از برند مناطق زیبا برای گردشگری به دنبال برند تازه ای جهت شناساندن شهرستان خود باشند واین انتظار را از مسئولین خود بخصوص فرمانداردارند . حضور فردی همچون مهندس رضا اسلامی که دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران می باشد و سالها بعنوان شهردار و به مدت ۱۰ سال در ستاد استانداری ، درقسمت شورای ترافیک بعنوان دبیر شورای هماهنگی ترافیک و همچنین مدیر حمل و نقل ترافیک استانداری مشغول فعالیت بوده است در جایگاه فرماندار شهرستان محروم سیاهکل از جمله خواسته های این مردم از دولتمرادان بود وحال که مهمترین اصل سازندگی که همانا شناخت است حاصل شده ،انتظار مردم این است که توانایی ،تجربه ، ارتباطات استانی ونوع مدیریت شایسته وی به داد مردم برسد و مردم شاهد به بار نشستن آرزوهایی باشند که سالهای متمادی درمخیله خود می پروراندند. بر حسب خواسته های مردم ،خبرنگار ما گفتگویی با مهندس رضا اسلامی انجام داده است که با هم این گفتگو را می خوانیم:
جناب فرماندار با توجه اینکه تخصص شما در حوزه عمران می باشد، تاکنون چه اقداماتی در شهرستان انجام داده اید یا در برنامه کاری شما قرار دارند؟
-فرماندار سیاهکل: ابتدا از شما برای تلاش در حوزه اطلاع رسانی و ارائه اخبار درست به مردم تشکر میکنم.
همانطور که درجریان هستید شهرستان سیاهکل از باب توسعه یافتگی در میان ۱۶ شهرستان ، دررتبه شانزدهم جای دارد و فاقد زیر ساخت مناسب می باشد . امسال نگاه ویژه دولت به رفع مشکلات مناطق محروم معطوف شده و جزء سیاست های کاری دکتر روحانی می باشد و استاندارمحترم گیلان جناب آقای دکتر نجفی هم فردی تیزبین و از قضاوت میدانی برخوردار بوده ، به شدت به محرومیت زدایی توجه دارد و اقدامات کاری ایشان در طول تصدی استانداری بر همگان آشکار است. با توجه به اینکه سیاهکل از توسعه کافی برخودار نیست ،تلاش ما این است تا زیر ساخت های شهرستان اعم ازآب ، برق ، گاز و تلفن را به دورترین نقاط شهرستان برسانیم.
همچنین سیاهکل از نظر وسعت، چهارمین شهرستان استان می باشد و دارای ۳ دهستان در بخش مرکزی و ۲ دهستان در بخش دیلمان و پیرکوه است، لذا ما نیز به رفع مشکلات زیر ساختی در نقاط مختلف پرداختیم ، به طور مثال در حوزه کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که تصحیح و نحوه آبرسانی به شاربین حوزه رودخانه شمرود از جمله اقداماتی می باشد که با کمترین امکانات انجام شد و مشکل آبرسانی در این حوزه تا ۱۵ سال آینده برطرف شده است وامسال اعتبارات لازم جهت تکمیل طرح ابداعی از سوی فرمانداری ، در نظر گرفته شده است .

photo_2016-09-28_20-55-15
آقای مهندس فرمودید طرح ابداعی فرمانداری سیاهکل ، لطفا بفرمایید منظور شما از طرح ابداعی چیست ؟

-فرماندار سیاهکل: همانطور که مطلع هستید بدلیل سیلاب و تخریب دهانه ، بسیاری از مزارع ما که از رودخانه شمرور مشروب می شدند با مشکل آبرسانی مواجه بودند که جهت رفع مشکل مبادرت به استفاده از موتور دیزلی می نمودند که با توجه به اینکه رشته تحصیلی اینجانب عمران گرایش مکانیک خاک می باشد با یک طرح ابداعی و کاملا تخصصی با انحراف آب بصورت ثقلی و احداث یک پل کانالی بصورت پل خرپایی ورندیل رافع مشکل شدیم ودیگر نیازی به استفاده از موتور پمپ نمی باشد که این امرموجبات خشنودی کشاورزان منطقه را فراهم آورد وهمچنین موجب نجات فرمانداری از این چالش جدی که هر ساله با آن دست به گریبان بود،گردید و از صرف هزینه های گزاف در این زمینه جلو گیری گردید و این همان تآسی به فرموده مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی است که بی شک شکوفایی اقتصاد کشاورزان و اسکان مردم در روستاها را در برخواهد داشت .
با تشکر از توضیحات شما ،لطفا در ادامه مطلب به حوزه های دیگر توسعه شهرستان بپردازیم؟
-فرماندار سیاهکل : درحوزه راه نیز مشکلات بسیاری وجود داشت که بحمد الله در طول این مدت شاخص آسفالت راه های روستایی که در ابتدای این دولت ۳۲ درصد بود ، در زمان وروداینجانب به ۳۶ درصد رسیده است که امید واریم با تلاش هایی که انجام می گیرد تا پایان سال جاری به ۴۷ درصد برسد.
همچنین پیرامون راه سیاهکل – ازبرم – لاهیجان ، با توجه به عرض کم جاده ، تمهیداتی اندیشیده شده که رفع نقاط حادثه خیز و تعریض جاده از جمله آنها می باشد. در محور سیاهکل به دیلمان نیز هم اکنون شرکت ها برای رفع نقاطی که دچار رانش شده بوددر حال کار هستند و اقدامات معظمی نیز برای فعال کردن شرکت هایی که در بحث تملک به دلایلی همچون محکومیت مالی در مراجع قضایی مشکلاتی داشتند (به میزان شش میلیارد و نهصدو هفتاد میلیون ریال) با تشکیل جلسات در فرمانداری و آوردن مدیران کل دستگاهها و حمایت و مساعدت معاون محترم امور عمرانی استانداری گیلان جناب آقای مهندس شعبانپور حل کردیم که قطعه احداثی جاده اسپیلی به گولک از جمله این شرکت ها می باشد و با احداث این جاده ،مشکلات تردد ماشین های حمل سیمان از داخل بافت مسکونی روستاها برطرف خواهد گردید .
همچنین با توجه به بازدید اخیر معاون وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر محفوظی از محور سراوان به سنگرو همچنین سیاهکل به بازکیا گوراب ، این محوردر اولویت کاری قرار گرفته و درصدد ارتقای آن می باشیم .
در بخش آبرسانی به شهر دیلمان مشکلاتی در خصوص تملک و احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی وجود داشت که با ورود بنده و همکاری شورای اسلامی شهر دیلمان این مشکل نیز برطرف شد و پروژه مخزن آب در این بخش در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.
در حوزه گازرسانی نیز در تلاش هستیم شاخص بهره مندی از گاز را با کمک و مساعی استاندار محترم جناب آقای دکتر نجفی به صورت جهش وار بالا ببریم .
در بخش فرهنگی هم با تاکید بر کنار گذاشتن رویه های سنتی گذشته و اقدامات خوبی که مد نظرمدیریت جدید آموزش و پرورش می باشد در نهایت این مساله قطعا منجر به افزایش رتبه کنکور دانش آموزان شهرستان در سطح استان خواهیم شد .
در حوزه سیاسی نیز اوضاع شهرستان در وضعیت خوبی به سر می برد و در طول ۳ سال از عمردولت تدبیر و امید واقعیت ها به مردم تبیین شده و از ارائه آمار نادرست پرهیز می شود.
در خصوص اقدامات انجام شده جهت جمع آوری اطلاعات در حوزه سرشماری نفوس و مسکن توضیح بفرمائید؟
-فرماندار سیاهکل: در کشورهای پیشرفته ، آمارگیری در زمانهای کوتاه تری انجام می گیرد ، در همین راستا جهت رشد و توسعه کشور نیاز به داشتن اطلاعات صحیح و کامل به منظور تصمیم گیری درست می باشد،لذا در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است و در راستای دیدگاه های مقام معظم رهبری و دیدگاه های دولت محترم تدبیر و امید برای سال ۱۴۰۴ ، نهایت سعی و تلاش بر این اصل استوار است که با جمع آوری اطلاعات درست به توسعه ایران اسلامی کمک کنیم.
همچنین نظر به اینکه فرمانداری سیاهکل در حوزه آی تی موفق به کسب رتبه اول شد، علاقمندیم که حداقل در بخش مرکزی در تمامی روستاهای تحت پوشش با تلاش دهیاران ، در بحث آمارگیری نفوس و مسکن ، ثبت نام اینترنتی صورت گیرد.
انتخاب یک خانم به عنوان بخشدار مرکزی پس از رشت ، توسط شما در سیاهکل صورت گرفت ، دلایل این تصمیم چه بود؟
-فرماندار سیاهکل: به منظور ایجاد رغبت در میان کارکنان مجموعه فرمانداری و همچنین بر اساس شایسته سالاری و سیاست های دولت محترم تدبیر و امیدو نظر به رشد ده درصدی مناصب مدیریتی زنان دربرنامه ششم توسعه کشور و در جهت تحقق این آرمانها ی دولت محترم در امور اجرایی کشور ،خانم مهندس میراعلمی که دارای تحصیلات آکادمیک می باشد به عنوان بخشدار مرکزی پیشنهاد شد که با موافقت استاندار محترم به این سمت منصوب گردید .

آقای فرماندار گفته می شود که شما در جلسه ای عنوان کرده اید که به احمدی نژاد رای داده اید لطفا به وضوح در این مورد صحبت کنید ؟
– فرماندار سیاهکل : ببینید چنین حرفی هرگز توسط اینجانب عنوان نشده بلکه در جلسه ای که سخنانی علیه مدیران احمدی نژاد -که هنوز هم در حال فعالیت هستند- گفته می شداینجانب برای کنترل تشنج عنوان داشتم که دولت محترم تدبیر و امید نگاهش این است که از همه ظرفیتها استفاده نماید خودبنده هم نگاه اعتدالی اصلاحاتی دارم و در چارچوب سیاستهای دولت کار میکنم و برفرض محال که من نوعی ( تاکید می کنم من نوعی )دور اول به احمدی نژاد رای داده باشم اما بعدها احساس کرده باشم که این شخص موجب تنش در جامعه می شود وبه اشتباه خویش پی برده باشم .که متآسفانه برداشت اشتباه از این مطلب صورت گرفت وتآکید می کنم اعتقاد دارم نجات مملکت در گرو حرکت در مسیر اعتدال است. یا شما در جریان هستید که در همایش فارغ التحصیلان دانشسرای تربیت معلم سیاهکل گفتند که فرماندار مخالف این همایش بود . این در حالیست که اولویت اینجانب حضور و سخنرانی در این همایش بود اما حسب فراخوانی فرمانداران توسط استاندار محترم در جلسه استانداری ،ازحضور دراین همایش معذور شدم و معاون خود را راهی همایش نمودم .
– با تشکر از سعه صدری که به خرج دادید.

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …