چاپ مطلب چاپ مطلب

همزمان با ایام الله فجر؛ یادمان شهدای گمنام بخش پره سر افتتاح شد


اختصاصی همای گیلان، شهردار پره سر رضوانشهر از افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری به ارزش ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهر خبر داد.
شهرام شهابی در حاشیه افتتاح یادمان شهدای گمنام این بخش با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: افتتاح پروژه‌ها عمرانی به ارزش ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که شامل مبلمان شهری، احداث پارک، کانال، پیاده‌روسازی و جدول کاری، اسفالت، زیرسازی و کوچه و معابر است.

وی با اذعان به اینکه ساخت و تکمیل اولین یادمان شهدای گمنام بااعتباری ۹۰۰ میلیون ریال با اتمام رسیده است و شهر پره سر میزبان دو شهید گمنام است گفت: شهدای گمنام از جایگاه ارزشمندی نزد ملت ایران برخوردار و مظلومیت این شهدا برکسی پوشیده نیست.

شهردار پره سر طرح فضای سبز شهری را با اهداف توسعه و باهدف ایجاد روحیه نشاط اجتماعی و معرفی شهر عنوان کرد و افزود: افزایش سرانه به متراژ سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و چراغ‌های پارکی و المان‌های شهری با مبلغ سه میلیارد ریال در دستور کار و عملیاتی شدن قرار دارد و در حال اجرا است.

شهابی به ساخت ۱۰ دهنه مغازه در خیابان شهید میرزایی به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: خیابان شهید میرزایی یکی از پرترددترین خیابانها در شهر است که ساخت این مغازه‌ها در کمتر از ۶ ماه به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه ساخت غسالخانه در بقعه شیخ سلیمان به پایان رسیده است افزود: این غسالخانه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون ریال با مساحت ۸۰ مترمربع ساخته‌شده است.

شهردار پره سر در خصوص اتمام پروژه سنگفرش خیابان امام خمینی (ره) در چهار نقطه شهر به متراژ ۳۰۰۰ مترمربع که مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است تصریح کرد: خیابان شهید شکوری به متراژ دو هزار و ۴۰۰ متر و مبلغ یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در راستای ساماندهی و بهبود پیاده‌روها پروژه سنگ‌فرش همچنان ادامه دارد.

شهابی با بیان اینکه اسفالت مسیر اصلی شهر پره سر بزرگ‌ترین پروژه شهر است افزود: تاکنون بیش از یک کیلومتر آن اسفالت شده که میزان هزینه برآورد شده حدوداً ۳۰ میلیارد ریال است که شهرداری پره سر با تأمین معدن و مصالح ، با همکاری اداره کل راه شهرسازی تلاش در اتمام این پروژه بزرگ را دارد.

وی با اشاره به طرح پایش تصویری شهر و با مساعدت فرماندار ،فرمانده نیروی انتظامی شروع‌شده است، افزود: این طرح مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که یک میلیارد ریال آن تأمین‌شده و جانمایی نقشه‌های اجرایی و دکل‌های مورد نیاز تدارک دیده شده است.


خبرنگار عطیه نصرتی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …