چاپ مطلب چاپ مطلب

همه مشارکت کنیم، انتخاب کنیم و اما اشتباه نکنیم/ فرهاد پردخته

اختصاصی همای گیلان، در چهل سال گذشته  عزتمندی ومشارکت مردمی  در مسائل سیاسی مانند انتخابات، بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل  را به گونه‌ شگفت‌آوری ارتقاء یافته می بینیم که برای گام دوم انقلاب اسلامی امروز آماده ترند. 

در این عرصه موضوع  “مشارکت حداکثری در انتخابات” بعنوان زیربنای مشروعیت و پایداری نظام جمهوری اسلامی اهمیتی راهبردی یافته است ؛ وراهبردهای براندازی دشمن را کاملا خاکستری نموده است.

به همین  جهت دشمنان همواره سعی در کمرنگ کردن حضور مردم در عرصه های انتخاباتی و غفلت جامعه از این عنصر ارزشمند  (انتخابات مجلس یازدهم )کرده اند.

از نکات برجسته و  مهم بیانیه گام دوم تاکیدهای فراوان مقام معظم رهبری  برضرورت فهم نقشه‌ی دشمن است. این تاکید ها نشان‌دهنده‌ی این است‌ که غفلت از دشمن قدار بند خودنیز  یک استراتژی برای دشمن است؛ به عبارتی دیگر؛ تولید غفلت برای مردم، نخبگان و مسئولین در نظام جمهوری اسلامی، به هر وسیله ای یک استراتژی است‌ که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مکرر به آن اشاره داشته‌اند.

آنچه امروز اهمیت دارد و مسلم است، در روند مشارکت حداکثری مردم در عرصه های انتخاباتی فرصت های تازه ای برای رشد جامعه اگر انتخاب درست اصلح فراهم گردد و حضور نخبگان سیاسی در عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی به فهم مسائل کمک قابل توجهی کنند ودر انتخاب اشتباه صورت نگیرد، مجلس وقانون گذارانی خواهیم داشت که خشت بنای قدم به قدم چهل سال آینده  ی نظام مردم سالاری دینی را در جهت تمدن نوین اسلامی براساس بیانیه ی گام دوم ساختاری سیاستگذاری خواهند نمود.

در نتیجه این روند یعنی انتخاب درست؛ جریان  مقاومت و ایستادگی ملت در مقابل دخالت‌ها و توطئه های دشمن با کمک مجلس نشینان اصلح تر نیز قوی تر خواهد شد. 

انقلاب اسلامی در گام اول خود توانست الگویی کم ‌نظیر از نظام مردم سالاری دینی را در چهل سال نخست در بستری از رشد فهم سیاسی آحاد جامعه در عرصه های انتخاباتی به دنیا معرفی کند و اکنون گام دوم  وانتخاب افراد اصلح تر اهمیت بیشتری دارد.

مقام معظم رهبری، نظام “مردم سالاری دینی” را بهترین و مناسب‌ترین و کارآمدترین روش حکومتی می دانند و در این زمینه تاکید کرده‌اند که نظام مردم سالاری دینی بهترین الگو و روش برای آگاهی دولتمردان نظام اسلامی از وظایف خود است.

اکنون در گام دوم انقلاب، که رهبر معظم انقلاب از آن بعنوان دوران تمدن سازی اسلامی یاد کرده اند؛ باید مجلس تمدن‌ساز شکل بگیرد که می تواند همین مجلس یازدهم پیش روی من وشما مردم باشد. 

دقت و حساسیت داوطلبان نمایندگی برای ورود در این عرصه خطیر، قانون‌گرایی و عمل به مُرّ قانون توسط عوامل اجرایی و نظارت، به ویژه شورای نگهبان، می‌تواند انتخاباتی نمونه و مجلس تراز انقلاب اسلامی را که عرصه ساز تمدن نوین اسلامی باشد رقم بزند.

امروز که عملیات اجرایی انتخابات مجلس یازدهم، کلید خورد و فرایند سی و پنجمین انتخابات نظام جمهوری اسلامی آغاز شده است  از نگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، که پرچمدار حقیقی مردم سالاری دینی در جهت برپایی حکومت اسلامی ناب محمدی(ص) هستند،  که می فرمایند :”جمهوری اسلامی” یک ترکیب حقیقی (نه انضمامی) از جمهوریت و اسلامیت است. به تعبیری این گونه نیست که جمهوریت یک چیز باشد و اسلامیت چیز دیگری که به هم پیوند خورده باشند ؛ بلکه جمهوریت و مردم سالاری، جزء اسلامیت نظام و در ذات اسلامیت است. با این نگاه است که نظام جمهوری اسلامی، “حرف نو و جدید “در نظام‌های مردم سالار، ارائه می‌دهد. ازاین رو مشارکت مردم در انتخابات پایه اصلی مردم سالاری است و این نظام متکی به آن است و چنانچه فرموده‌اند: انتخابات شاخص و عَلَم جمهوری اسلامی است(۲۸/۰۳/۱۳۹۰)

در این عرصه ی تاریخی وسرنوشت ساز انتخابات مجلس یازدهم که پیوند خورده است با روزهای سالگرد چهل ویکمین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران عزیز بهتر از جانمان

با انتخاب اصلح ترین ها  این انتخابات  را تبدیل به نماد مردم سالاری کنیم که ده دوره مجلس گذشته  در نظام جمهوری اسلامی- با همه نقدها و ایرادها- موجب افتخار و بالندگی مردم ایران اسلامی است. میانگین مشارکت ۶۰درصدی مردم در گذشته، گواه این ادعاست؛ با مشارکتی فرا تر دشمنان خود را مایوس تر کنیم.

شرایط حساس مقطع کنونی منطقه  و نقشه‌ها و توطئه‌های از پیش تهیه شده ی دشمنان در رو در رو قرار دادن مردم و حاکمیت از طریق تشدید فشار حداکثری روانی و رسانه‌ای و اقتصادی و سیاسی، این بار با جنگ نرم  پیشرفته  از ما می طلبد که با جهاد تبیینی و روشنگری بیش از هرزمان دیگر به همدیگر در انتخاب درست در عمل اقدام کنیم.

با توجه به شرایطی که داریم اکنون و در مجلس آینده، تمام تلاش‌ها ؛ باید به سمت و سوی حاکمیت یک مجلس انقلابی در جهت گام دوم انقلاب اسلامی  باشد که از آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی نمایندگی کنند. مجلسی که آئینه انتظارات امام و امت انقلابی  و منویات ولی امر مسلمین باشد. بدین جهت؛ این مجلس، حکم سنگ بنای اول در گام دوم و چهل سال  دوم  این نظام را دارد و از حساسیت مضاعفی برخوردار است، که با فوقالعاده دقت نظر در انتخابی بدون اشتباه باشد.

مجموعه‌ شرایط زمانی و موقعیت نظام اسلامی که در چهل سالگی  امروز در اوج اقتدار منطقه‌ای و داخلی است، انتخابات دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ از حساسیت فوقالعاده خاصی برخوردار کرده است. لذا دقت و حساسیت داوطلبان نمایندگی برای ورود در این عرصه خطیر، قانون‌گرایی و عمل به مُرّ قانون توسط عوامل اجرایی و نظارت، به ویژه شورای نگهبان؛ می‌تواند انتخاباتی نمونه و مجلسی در تراز انقلاب اسلامی در جهت گام دوم و تمدن نوین اسلامی را برای آیندگان این سرزمین ، منطقه وجهان اسلام  را رقم بزند.

همه دقت کنیم مشارکت کنیم، انتخاب کنیم  و اشتباه نکنیم.

 با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …