چاپ مطلب چاپ مطلب

همه چیز از اقدامات شورای شهر رودبنه از خرید زمین وساختمان جهت استقرار ادارات تا رفع مشکلات روزمره مردم

اختصاصی همای گیلان، شوراها به عنوان نمایندگان مردم تنها نهادی هستندکه به جهت جلب آرای مردمی ازپشتوانه مردمی برخوردارندکه مسلماٌ درقبال این پشتوانه ،وظایف سنگینی نیز برعهده دارندوهمواره مخاطب تقاضاهای فراوانی جهت فراهم آوردن زمینه های عمران وآبادانی می باشندکه البته درشهرهای کوچک وکم درآمد شوراهاباچالش زیادی روبرو هستند .زیرا ازیک سو وظیفه تمهیدو تسهیل در همه حوزه هارا برعهده دارندوازسوی دیگرباکمبودمنابع درآمدی روبرو هستندوحال با این توصیف اگرشورایی بتواندپنچ دورمتوالی اعتماد مردم راکسب نمایدقطعا هنراو نسبت به شورایی که ازمنابع مالی فراوانی برخوردار بوده ،صد چندان است . با نگاهی به محاسن ومعایب شهرهای کوچک خواهیم دیداگرشناخت جامعه شهری به راحتی صورت می گیرد درعوض شوراها بیشتر زیر ذره بین هستند.اینکه گفته می شودانتخاب شوراهادربرخی شهرهاقومی وقبیله ای است سخنی بس گزاف است زیرا درتمام شهرهای کوچک همه یا باهم فامیلندیاآشنای نزدیک. پس باید تحلیل وواکاوی شودکه چه عامل یا عواملی باعث انتخاب یک عضوشورا درپنچ دوره می گردد ؟آیا غیرازاین چندعضو ، قبیله های ذی نفوذ دیگری درشهروجودنداشته وندارند ؟ بی شک انتخاب مجدد آنهاگواه صادقی برموردوثوق بودن آنها ومورد قبول بودن عملکردشان است . چرا که ملت با کسی تعارف ندارد.
شورای اسلامی شهررودبنه ازجمله شوراهایی است که پنچ دورمتوالی رای اعتمادمردم راجلب نموده است وبکاربردن جمله شورای قومی وقبیله ای برایش خیلی ادله محکمی نیست .زیراقطعا اگر قوم وقبیله ملاک انتخاب مردم باشد افراد ذی نفوذ دیگری هم بایستی به این موفقیت دست می یافتند . شورای شهررودبنه با تکیه بر رای مردم سعی نمودندباوجودهمه کمبودها مطابق خواسته های آنها گام بردارندوقطعا اسقرارادارات یکی ازخواسته های بحق مردم بود که باپیگیری های همه جانبه آنها محقق شد.شایددر هیچ کدام ازشهرهای استان گیلان این که چند عضو پنچ دوره ازسوی مردم انتخاب شوند اتفاق نیفتاده باشد .اما این مهم درشهررودبنه اتفاق افتاده است. برای اینکه بدانیم این اعضا طی این پنچ دوره با اعتبارات قطره چکانی -که ازسوی همین مردم تآمین شده – چه اقداماتی انجام داده اند ، ضمن گرامیداشت یاد وخاطر مرحوم علیرضا منصوری پای صحبت ابراهیم آزاد خواه، حسین صفرپور ، حجت قانع کنفی و مهرداد آقاجان نژاد و نعمت الله فلاح آزاد خواه نشستیم . آنچه می خوانید اهم فعالیت شورای اسلامی رودبنه ازسال ۱۳۸۰ (دو سالی که شورای اسلامی روستا بوده ) تاکنون می باشد .
از جمله عملکرد این شورا می توان به تلا ش در خصوص تبدیل دو دهداری (دهداری رودبنه و شیرجوپشت) به بخش رودبنه در سال ۱۳۷۶ ،احداث ساختمان بخشداری با اهدای زمین و خرید یکدستگاه ماشین برای بخشداری رودبنه اشاره کرد . ضمن آنکه با تلاش شورای روستایی رودبنه در سال ۱۳۷۹ طی نامه شماره ۹۹۱۲/ت/۲۱۲۹۵ک مورخ ۱۲/۳/۱۳۷۹ شهرداری رودبنه در هیئت دولت تصویب و در سال ۱۳۸۰ باعنایت زنده یاد مهندس قهرمانی چابک و آقای مهندس لاهوتی، شهرداری رودبنه تاسیس و افتتاح گردید .(شورای اسلامی شهر متعهد شد ساختمان شهرداری را احداث، دو دستگاه خودرو و حدود پانصد مترمربع زمین تهیه و براساس جمعیت هر خانوار ۳۰۰۰ تومان سرانه جمعاً به مبلغ ۵۵٫۸۰۰٫۰۰۰ ریال به حساب وزارت کشور واریز نماید).
از دیگر خدماتی که توسط اعضای شورای اسلامی رودبنه صورت گرفت می توان از خرید ساختمان (ساختمان فعلی اداره گاز) برای شهرداری و استقرارآن وتلاش در خصوص استقرار ادارات مثلا ابتدا نمایندگی آموزش و پرورش و بعد از آن تلاش در جهت تبدیل نمایندگی آموزش و پرورش به منطقه آموزش و پرورش، اهداء زمین جهت احداث ساختمان آموزش و پرورش که این کار عملی و اکنون اداره آموزش و پرورش در آن مستقر است نام برد . این شورا همچنین در زمینه اهدای زمین جهت احداث دبیرستان های شهید مطهری ، امام حسین (ع) و راهنمایی تحصیلی پروین و ابوریحان رودبنه ،اهدای زمین جهت احداث ساختمان پست و استقرار اداره پست در بلوار دکتر حشمت ،استقرار اداره گاز ، نمایندگی اصناف، تعاونی مرزنشینان در شهر رودبنه ،اهدای زمین جهت احداث کتابخانه عمومی امام علی(ع) و خانه عالم شهر رودبنه و تلاش در خصوص احداث این دو نهاد،اهدای زمین به اداره مخابرات و تلاش در خصوص تلفن شهروندان، ابتدا ۲۵۰ شماره و بعد ۱۰۰۰ شماره و اکنون بیش از ده هزار شماره قابل افزایش می باشد. با استقرار دستگاه های مورد نیاز ۹۸ درصد روستاهای بخش به فیبرنوری اتصال دارد هم اکنون واگذاری اشتراک تلفن به روز می باشد ، اهدای زمین و احداث ساختمان کلانتری و استقرار نیروی انتظامی اقدام نموده اند .

از دیگر اقداماتی که توسط این شورای خدوم صورت گرفت خرید زمین به مساحت ۲۱۷۰۰ مترمربع در خیابان امام خمینی و اهدای آن به اداره ورزش و جوانان استان گیلان و تلاش برای گرفتن چهار سند به نام اداره ورزش و جوانان استان گیلان ،احداث سالن با تمام امکانات (زمین والیبال ، بستکبال، فوتبال داخل سالن، رخت کن ، رویس بهداشتی،نمازخانه ، جایگاه تماشاگران و ساختمان سرایداری و …) محصورنمودن دور زمین و به دنبال گرفتن اعتبار جهت احداث زمین فوتبال استاندارد می باشد .
این شورا همچنین نسبت به اهدای زمین به اداره کشاورزی و احداث ساختمان خدمات جهاد کشاورزی در بلوار دکتر حشمت جنب اداره آب و فاضلاب شهر رودبنه، چهاربانده نمودن محور رودبنه به لاهیجان (خیابان امام خمینی(ره) ) – محور رودبنه به سمت شهرداری رودبنه (بلوار دکتر حمشت) – محور رودبنه به آستانه اشرفیه (خیابان امام حسین) و رودبنه به سمت روستای داخل (خیابان شهید مطهری) که دو خیابان امام خمینی و بلوار دکتر حشمت تکمیل و دو خیابان امام حسین(ع) و شهید مطهری تا پایان سال ۹۸ تکمیل و جدول گذاری ، رفوژ وسط با نصب تیر روشنایی و فضای سبز اقدام نموده است.
شایان ذکراست در محور رودبنه به لاهیجان (خیابان امام خمینی ره) علاوه بر احداث بلوار و چراغانی نمودن رفوژ وسط و درخت کاری و گل کاری داخل بلوار ، دو حلقه چاه احداث و لوله گذاری قطره ای جهت آبیاری فضای سبز داخل بلوار نیزبا تلاشهای این اعضا انجام گرفته است.
همچنین اهدای سه قطعه زمین به اداره آب و فاضلاب شهر رودبنه که قطعه اول در بلوار دکتر حمشت جهت احداث اداره آب و فاضلاب و تلاش جهت احداث ساختمان انجام گرفت. قطعه دوم در بلوار دکتر حشمت جهت احداث و استقرار موتورخانه آب شهری و قطعه سوم در خیابان میرزاکوچک خان به مقدار ۳۰۰۰ مترمربع که تصفیه خانه و ساختمان سرایداری در آن مکان استقرار یافته است ،توسط اعضای این شورا صورت گرفته است . ضمن آنکه واگذاری یک قطعه زمین در بلوار دکتر حمشت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت احداث حوزه بسیج مقاومت شهدای رودبنه ،خرید زمین و اهدای آن جهت احداث جایگاه CNG در خیابان امام خمینی (ره) و تلاش مضاعف درخصوص استقرار ایستگاه CNG در شهر رودبنه ،خرید زمین و اهدای آن به شهرداری جهت احداث ساختمان شهرداری در سه طبقه و الحاق پنج روستای کنف گوراب، دموچال، لاکمه سر بالا و میان و میان محله رودبنه به شهر ازدیگر خدمات این شورا بوده است .
اعضای شورای اسلامی شهر رودبنه در زمینه ثبت نام شهروندان جهت دریافت کارت ملی و پلاک گذاری کلیه منازل و مغازه های شهروندان ،اهدای زمین به شرکت تعاونی جهت احداث انبار در بلوار دکتر حمشت ،پیگیری در خصوص گازرسانی به شهر رودبنه و روستاهای الحاقی در زمان مهندس صوفی استاندار وقت با احداث ایستگاه گاز در خیابان طالقانی با اهدای زمین وفنس زمین ورزشی شهدای رودبنه با احداث جایگاه تماشاگر و رختکن تیم های ورزشی در بلوار دکتر حشمت روبروی شهرداری رودبنه نیز اقدام نموده اند .
تلاش در جهت نصب چراغهای لاک پشتی و تعویض تیرهای فرسوده چوبی در اکثر خیابان ها و کوچه های سطح شهر و خیابان ها و کوچه های روستاهای الحاقی به شهر،خرید ۳۵۰۰ مترمربع زمین در بلوار دکتر حمشت و احداث ساختمان دادگاه عمومی بخش رودبنه و افتتاح آن در سال ۱۳۹۵ با حضور حجه الاسلام اژه ای ؛ معاون رئیس قوه قضائیه کشور،تلاش در خصوص احداث چهار دکل مخابراتی (موبایل) دو دکل در شهر رودبنه و دو دکل در خیابان طالقانی و لوله گذاری آب شرب از بازکیاگوراب و اتصال آن به منبع آب ۱۰۰۰ مترمکعبی در خیابان میرزاکوچک خان که پیمانکار آن مشغول عملیات لوله گذاری از اقدامات دیگری است که توسط این شورا صورت گرفته است .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …