چاپ مطلب چاپ مطلب

واکنش ستاد مردمی اربعین استان گیلان(قافله عاشقی) به مصاحبه­ ی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت

همای  گیلان: ستاد مردمی اربعین استان گیلان(قافله عاشقی) به مصاحبه­ ی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت واکنش داد. متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

با عنایت خبر شماره ۱۳۹۴۰۹۲۴۰۰۱۳۹۱ مورخ ۲۴/۰۹/۹۴ خبرگزاری محترم فارس در خصوص (کاروان قافله عاشقی ) گیلانیان که سه سال پیاپی جهت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت  ابا عبدالله (ع) و حضور فعال و پرشکوه در همایش عظیم و بین الملی اربعین داشته اند، چند نکته در جهت تنویر افکار عمومی و درج به عنوان پاسخ خبر مذکور در خبرگزاری ها و خاصّه در خبرگزاری فارس اعلان می گردد.

images

 اولا ، حرکت قافله عاشقی در گیلان مانند اصل همایش اربعین دارای صبغه مردمی و با کمک و حمایت آحاد مردم ولایتمدار گیلان جهت عرض ارادت و حضور پر رنگ و الهام بخش گیلانیان به­دور از بازی های سیاسی و جناحی پیگیری و اجرا شد لذا انتساب این حرکت عظیم به هر کدام از دستگاه ها و ارگان های دولتی و سازمان های خصوصی و عمومی خلاف واقع می باشد.

 ثانیا ، اصل مطلب منتشر شده به لحاظ کیفیت و مصاحبه مربوطه دارای خدشه اساسی و به لحاظ آمار و ارقام غیر واقعی است و هیچ موکبی به نام شهرداری رشت در کربلا وجود نداشته لذا انتظار می رود خبرگزاری محترم فارس ضمن درج این جوابیه مانند همیشه رسالت رسانه ای خویش را انجام دهد.

ثالثا ، حرکت عظیم فرهنگی اربعین با همت گیلانیان برای حضور همراه با بصیرت و با برنامه در همایش جهانی اربعین مرهون تلاشها و مجاهدت های خالصانه فعالان فرهنگی و عناصر تأثیرگزار فرهنگی و غیر وابسته به سازمان ها و ارگانهای دولتی است و کلیه ی مراسمات فرهنگی در ایام اربعین در مصاحبه ی فوق الاشاره کاملا مردمی و بدون اداره و مدیریت سازمان مذکور بوده و گزارش دروغینی بیش نیست.

راه اندازی موکب و برپایی برنامه های فرهنگی متنوع در عتبات و مراسم اربعین بدون هر گونه دخالت دولتی با همت مردم و جمع آوری نذورات و کمک های مردمی صورت پذیرفته است.

        رابعا ، سازمان های فرهنگی که خلاف وظایف ذاتی خود گاهی به برنامه های سبک فرهنگی کمک های هنگفت و غیر قابل توجیه می کنند، نباید با یک کمک ناچیز به این فرایند عظیم، آن را مصادره به مطلوب خویش نمایند و کمک صورت پذیرفته توسط سازمان مذکور در برابر نذورات جمع آوری شده­ی مردمی مانند قطره­ای در برابر دریاست.

در پایان انتظار می رود افراد در جایگاه اداری و سازمانی مشکلات اداری خود را در قالب فرایند های قانونی و درون سازمانی پیگیری نمایند و از مناسک مذهبی بهره گیری ابزاری و سیاسی نکنند و مصادره  این حرکت عظیم به نام شخص یا سازمان یا ارگان خلاف اخلاق  و شرع و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

 

About سردبیر

Check Also

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال عمومی خوب؛ روند رو به بهبودی همه نوزادان حادثه

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال …