چاپ مطلب چاپ مطلب

واکنش علوی به اتفاقات اخیر شورای شهر رشت ؛ مدیریت جلسه اخیر ضعیف بود / به شهردار متذکر شدم که از جر و بحث های دوطرفه اجتناب کند / مزایده تبلیغات شهری به قیمت بسیار پایین در حال اجراست و معقول نیست و ابهام دارد

همای گیلان: امیر حسین علوی ، طی مصاحبه ای در خصوص حواشی پیش آماده در جلسه چند روز گذشته این شورا با شهردار  گفت: متاسفانه از قبل یک جلسه ناآرام و متشنج پیش بینی می شد اما این وظیفه رئیس و منشی جلسه بود که آن را به نحوه درست و معقول مدیریت کنند اما اینگونه نشد، و ضعف مدیریتی در اداره این نشست سبب ایجاد حواشی مختلف شد.

index
 عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: در ابتدای جلسه به شهردار متذکر شدم که از به وجود آمدن جر و بحث های دوطرفه اجتناب کنند که متاسفانه این امر نیز انجام نپذیرفت. اما به هرحال مدیریت جلسه ضعیف بود و باید با دقت بیشتری نشست اداره می شد تا این مسائل پیش نیاید.
وی ادامه داد: باید در نشست های بعدی که بهتر است به صورت غیر علنی برگزار شود موارد مختلف پیش آماده میان شورا و شهرداری که به نوعی نگرانی اعضای شورا را به وجود آورده برطرف گردد.
علوی یکی از نگرانی های اعضای شورا را بحث تبلیغات شهری عنوان کرد و افزود: آخرین مورد مزایده تبلیغات شهری است که به قیمت بسیار پایین در حال اجراست و معقول نیست و ابهام دارد ؛ و متاسفانه اقداماتی در حال رخ دادن است که به هیچ عنوان به نفع شهر نیست و اگر این روند متوقف نشود قطعا جلوی آن را خواهیم گرفت.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با حکم های جدید معاونت های مختلف شهرداری افزود: بنا به دستورالعملی که از سوی سازمان شهرداری ها به استانداری و سپس به شهرداری رشت ابلاغ شده این کار منع قانونی ندارد اما یکسری مشکلات عملکردی و نواقصی وجود دارد که این نیز موجبات نگرانی برخی اعضای شورای شهر را فراهم کرده است و شهردار باید آن را مدنظر خود قرار دهد.
علوی یکی از همین نواقص را در بحث حمل و نقل عمومی و سازمان اتوبوسرانی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در این بخش نیز دچار مشکلات شدیدی هستیم، تا جایی که تنها ۷دستگاه اتوبوس در کل سطح شهر فعال است و این نشان دهنده اینست که تراکم در سطح شهر آنقدر بالا رفته است که یک نفر نمی تواند این وضع را سر و سامان بدهد و وظیفه شهردار است که نسبت به این موضوع چاره اندیشی اساسی کرده و این نواقص را برطرف سازد.
وی ادامه داد: در جلسه مشترکی که میان کمیسیون برنامه و بودجه و ترافیک برگزار شد نسبت به این موضوع تذکر جدی دادیم و عنوان کردیم اگر این مسائل حل نشود شهردار قطعا با چالش جدی مواجه خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بوجه شورای اسلامی شهر رشت خطاب به شهردار افزود: مشکلات عدیده دیگری نیز وجود دارد که شهردار باید برای رفع آنها اقدام عاجل انجام دهد چرا که شورا بیش از این نمی تواند این اوضاع را تحمل کند.
علوی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر اوضاع و احوال خوبی در بخش های مختلف شهرداری حاکم نیست و شورا نیز مکرر تذکرات لازم و نگرانی های خود را اعلام میکند اما تا امروز خبری از بهبود اوضاع مشاهده نشده ولی امیدواریم با راه حل های مناسب این معضلات و مشکلات برطرف شود.//تابناک

About سردبیر

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان …