چاپ مطلب چاپ مطلب

واکنش نماینده سابق به اظهارات نماینده فعلی؛ ادعای نیکفر کذب بوده و هیچ وجه قانونی ندارد

همای گیلان، به نقل از خزر، به نظر می رسد آقای نیکفر که همچین ادعایی کردند، حتی فرق میان مناقصه و قرارداد ترک تشریفات را نمیدانند چرا که زمانی که قرار به اجرای پروژه ای با ارقام بودجه ای بالا می شود، نمیتوان از روش ترک تشریفات استفاده کرد و حتما باید مناقصه برگزار شود. علاوه بر این، مداخله در امر برگزاری مناقصات از لحاظ قانونی جرم محسوب می شود و من هرگز اصراری جهت سپردن این پروژه به پیمانکار خاص نداشته ام.

 اظهارات نماینده لاهیجان در خطبه های پیش از نماز جمعه، واکنش های متعددی را در پی داشته است. نیکفر با اشاره به کندی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان گفت: روزی که این پروژه باید به پیمانکار واگذار می‌شد با وجود اینکه پیمانکار محلی و توانمند وجود داشت آقایان گفتند پروژه به یک پیمانکار غیربومی واگذار شود، همان موقع نیز مسئولین وزارت راه می‌گفتند که این پیمانکار توان اجرای این کار را ندارد و ما هرچقدر تلاش کردیم موفق نشدیم بیشتر از این پیشبرد کار و تسریع در انجام پروژه را داشته باشیم.

این اظهارات نیکفر اما واکنش ندیمی، نماینده سابق لاهیجان را در پی داشت. وی که در دوران نمایندگی اش در مجلس شورای اسلامی مکاتبات فراوانی را برای آغاز عملیات احداث این پل داشته است، به خبرنگار خزر می گوید: انتخاب پیمانکار این پل از طریق مناقصه صورت گرفته است. واضح است وقتی در یک مناقصه پاکت پیشنهادات گشوده می شود، دیگر چیزی نصیب نفر دوم نخواهد شد بجز با رضایت شخص برنده.

ندیمی می افزاید: در خصوص انتخاب پیمانکار تقاطع غیرهمسط میدان گیل، نظر شخصی بنده هم استفاده از پیمانکار بومی بود، اما ایشان در مناقصه نفر سوم شدند که برای ارائه کار به نفر سوم، می بایست نفرات اول و دوم مناقصه رضایت بدهند لذا از نظر قانونی هم نمیتوان کاری کرد که نفر بازنده مناقصه، به عنوان پیمانکار انتخاب شود لول اینکه اختلاف بین پیشنهادات ارائه شده کم باشد. لذا از این نظر ادعای آقای نیک فر کذب بوده و وجهه قانونی ندارد.

نماینده سابق لاهیجان لاهیجان ادامه دهد: به نظر می رسد آقای نیکفر که همچین ادعایی کردند، حتی فرق میان مناقصه و قرارداد ترک تشریفات را نمیدانند چرا که زمانی که قرار به اجرای پروژه ای با ارقام بودجه ای بالا می شود، نمیتوان از روش ترک تشریفات استفاده کرد و حتما باید مناقصه برگزار شود. علاوه بر این، مداخله در امر برگزاری مناقصات از لحاظ قانونی جرم محسوب می شود و من هرگز اصراری جهت سپردن این پروژه به پیمانکار خاص نداشته ام.

گفتنی است مردادماه ۹۴ بود که علی نورزاد، معاون وقت وزیر راه و شهرسازی در محل آغاز عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان حاضر شد. قرار بود این تقاطع با هزینه ارزیابی بالغ‌ بر ۴۰ میلیارد ریال به طول ۴۵۲ متر در مدت سه سال ساخته شود که تا کنون این مهم محقق نشده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …