چاپ مطلب چاپ مطلب

واکنش ها به سخنان رفیعی درخصوص بی حجابی در گیلان: فرزند نماینده ولی فقیه درگیلان:شما در تعطیلات برای امنیت وآرامش به گیلان آمدید/ بی حجابی سوغات افرادی است که برای تفریح به گیلان می آیند/ واکنش روحانی گیلانی: کاش به جای دامن زدن به اختلافات قومی، پیشینه فرهنگی گیلان را به یاد می آوردید

همای  گیلان: محمدمهدی قربانی، فرزند آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در صفحه شخصی اینستاگرام در واکنش به اظهارات حجت الاسلام رفیعی مبنی بر جولان بی حجابی در گیلان نوشت:

«امروز در رسانه ها خبر فوق پخش شد و من با تعجب متن خبر را مى خواندم. جناب آقاى رفیعى در مورد حجاب مردم ولایتمدار و انقلابى گیلان که هم در زمان صدر اسلام و قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مدافع حق و عدالت بوده اند و با تقدیم ٨٠٠٠ شهید و ٣٠٠٠٠ جانباز در دفاع از ایران اسلامى مقتدرانه ایستادند اظهار نظرى غیر منصفانه نمودند.

64-1-e1465451072850-236x172

من فقط به عنوان یک گیلانى مى خواهم خدمت ایشان عرض کنم همانطور که در زمان صدر اسلام استان گیلان پناهگاه و مامن خاندان اهل بیت و علویون بوده و وجود امامزادگان بیشمار گواه این موضوع مى باشد و حالیه نیز براى هموطنان عزیز تهرانى و کرجى و دیگر نقاط کشور مکانى امن براى استراحت در زمانهاى تعطیل است و خود حضرتعالى نیز در همان تعطیلات براى همین امنیت و آرامش به استان سرسبز و ولایتمدار گیلان سفر نمودید.

ما که در این استان زندگى مى کنیم تا به امروز نه آن مطالبى را که شما فرمودید دیدیم و نه مردم انقلابى گیلان تحمل چنین فضایى را دارند پس قطعا کسانی که براى تفریح به این استان مى آیند علاوه بر ترافیک و گرانى کالا و شلوغى برخى فرهنگها را هم وارد استان مى کنند که ما گیلانیها براى اینکه آن صحنه ها را نبینیم از خانه خارج نمى شویم. ان شاالله خداوند عاقبت مارا ختم به خیر گرداند».

واکنش روحانی گیلانی به اظهارات حجت الاسلام رفیعی: کاش به جای دامن زدن به اختلافات قومی، پیشینه فرهنگی گیلان را به یاد می آوردید

حجت الاسلام فرخ عبدی نیز در واکنش به اظهارات حجت الاسلام رفیعی مبنی بر تشابه گیلان با کشورهای اروپایی، اظهار کرد: کسانی که در قم زندگی می کنند و با ماشین می آیند و با ماشین می روند و حتی به بازارهای قم هم سری نمی زنند حق دارند که اینگونه اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: این افراد چه میدانند رشت کجاست و رشتی چه کسی است؟ این ها  کجاآل بویه را می شناسند یا عضدالدوله دیلمی را؟! کسی که برای اولین بار روز عاشورا را تعطیل کرد و دستور داد در دهه محرم همه شیعیان لباس عزا بپوشند و جشن عید غدیر را برپا کنند!

عبدی2-250x172

مدرس حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت بیان کرد: ای کاش! حجت الاسلام رفیعی می آمد از اول تا آخر گیلان را یک چرخی می زد و می دید آن وقتی که همه ایران آتش پرست بودند مردم گیلان تنها شیعه ناب روی زمین بودند زیرا در گیلان یک مورد بقایای آتشکده هم پیدا نمی کنید.

عبدی با بیان اینکه گیلانی ها نه تنها اولین شیعیان علی (ع) در عالم هستی هستند بلکه مأمن و پناهگاه امامزاده ها وعلویون نیز بودند، بیان کرد: وجود حرمامامزاده های مطهر در گوشه وکنار این استان در کوه ها وجنگلها شاهد این مدعاست که هر وقت فرزندان رسول الله احساس خطر می کردند کوه و جنگل این مرزوبوم پناهگاه آنان بود.

مدیر مدرسه مهدویه رشت با بیان اینکه ولایتمداری درجان این مردم ریشه دارد، گفت: چه خوب بود که حجت الاسلام رفیعی قدری به حوادث فتنه ۸۸ نظر می کرد و حضور ا با بصیرت مردم در هشتم دی ماه ۸۸ را می دید که نشانه بصیرت و تشخیص مردم ماست.

وی با بیان اینکه گیلان در همه زمینه ها پیشقدم است، بیان کرد: آیت الله بهجت، آیت الله میرزا حبیب الله رشتی، میرزای قمی، آیت الله عسکری، آیت الله احسانبخش، آیت الله دکتر ضیائی، آیت الله وحیدآستانه ای، آیت الله رودباری، آیت الله خائفی، و آیت الله قربانی خیل عظیمی از علمای معاصر و صالح سلف و دانشمندانی همچون پروفسور رضا و پروفسور سمیعی نشان از فرهیختگی و بزرگی مردم این مرز وبوم دارد.

عبدی تصریح کرد: چه خوب است امثال آقای رفیعی به جای دامن زدن به اختلافات قومی وفرقه ایی مقداری به پیشینه فرهنگی آنان توجه کرده واینگونه سخنان خام را از منبر رسول الله (ص) بیان نفرماید.//کاسپین

همای  خبر

About سردبیر

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …