چاپ مطلب چاپ مطلب

وزنه‌برداری قهرمانی آسیا؛ هاشمی در یک ضرب طلا گرفت

همای  گیلان:علی هاشمی در پایان رقابت‌های یک ضرب مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا دسته ۹۴ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد اما مصطفی رجایی به مقام ششم بسنده کرد.  

1439475856951_isna-14

در پنجمین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا نوبت به رقابت وزنه‌برداران دسته ۹۴ کیلوگرم رسید که ایران در این وزن دو نماینده داشت. پس از اینکه نمایندگان ایران در اوزان ۶۹،۷۷ و ۸۵ کیلوگرم نتوانستند ایران را صاحب مدال کنند، علی هاشمی و مصطفی رجایی باید توانایی خود را نشان می‌دادند. هاشمی با رکورد ورودی ۳۸۵ کیلوگرم در صدر استارت لیست گروه خود قرار داشت.

در پایان حرکت یک‌ضرب هاشمی با ۱۶۸ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد و رجایی با ۱۵۵ کیلوگرم در رده ششم قرار گرفت.

حرکت یک‌ضرب:

مصطفی رجایی ابتدا ۱۵۵ کیلوگرم را به ثبت رساند اما در دو حرکت بعدی خود وزنه‌های ۱۶۲ و ۱۶۳ کیلوگرم را انداخت. در نهایت هم همان ۱۵۵ کیلوگرم برای این وزنه‌بردار به ثبت رسید.

علی هاشمی در نخستین حرکت خود ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. در دومین حرکت ۱۶۸ کیلوگرم را بالای سر برد اما در سومین حرکت خود ۱۷۴ کیلوگرم را انداخت و با همان ۱۶۸ کیلوگرم مدال طلای حرکت یک ضرب را گرفت.

هیون جونگ از کره شمالی با ۱۶۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید و رستم سیبای از قزاقستان با ۱۶۷ کیلوگرم (اختلاف وزن بیشتر) مدال برنز را بدست آورد.

About سردبیر ارشد

Check Also

انتخاب آریا جهاندوست قهرمان چند دوره کاراته کیوکوشین آسیا و جهان برای مسابقات بین المللی اندونزی

  انتخاب آریا جهاندوست قهرمان چند دوره کاراته کیوکوشین آسیا و جهان برای مسابقات بین …