چاپ مطلب چاپ مطلب

وزیرآموزش و پرورش در سفر کوتاه به استان گیلان؛ دانش آموزان امانت ما هستند و ما باید در حفظ و نگهداری این سرمایه کشور کوشا باشیم

وزیرآموزش و پرورش در نشست خبری شهرستان آستارا گفت: هیچ یک ازکلاس درس ما به واسطه کرونا در کشور تعطیل نشده است و همه دانش آموزان در مدارس حضور دارند.

همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، یوسف نوری روز سه‌شنبه در جریان سفر کوتاه به استان گیلان ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) و تکریم روز ملی خیرین، خاطر نشان کرد: خیرین کشور کارهای بزرگی را انجام می دهند، همان طوری که همه معلمین ما در دوران کرونا خیّر بودند و خانه های خودشان را تبدیل به کلاس درس کردند. در واقع آنها بچه های خودشان را کنار زدند که بچه های مردم را درس بدهند. به مانند آن زمانی که به معلمین پهنای باند اینترنت نداده بودند و از پهنای باند اینترنت شخصی استفاده می کردند و معلمین نوعاٌ چنین افرادی هستند.
وی در ادامه به بازدید ضمن بازدید از دبستان پروین اعتصامی شهرستان آستارا به نظم خوب آن اشاره کرد و گفت: در این مدرسه با خط زیبایی نوشته بود” معلم گل زیبای باغ آفرینش” و قطعا معنی این جمله را همه می دانیم.

نوری در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان امانت ما هستند و کل سرمایه ما دانش‌آموزان هستند، افزود: با توجه به آیه شریفه” والعصر، ان الانسان لفی خسر ” دانش آموزان سرمایه آموزش و پرورش هستند و هیچ کسی سرمایه خود را نمی سوزاند. همچنین دورکن مهم مدرسه که اولین آن دانش‌آموز است؛ چون اگر او نباشد معلمین هم نیستند. ما از وجود دانش آموز در مدرسه قوام پیدا می کنیم، لذا باید جایگاه خودمان را بدانیم و هر دو با هم در آن جایگاه به یک نقطه ترازی برسیم.

وی در ادامه ضمن تشکر از سرگیری آموزش حضوری در مدارس استان گیلان، تصریح کرد: ما ۵۶۰ هزار کلاس درس در سطح کشور داریم، الان هیچ یک از کلاس درس ما به واسطه کرونا در کشور تعطیل نشده است و همه دانش آموزان در مدارس حضور دارند. بنده موقعی که در ستاد کرونا بودم مقاله ای با نام “کودکان در قفس کرونا” را نوشتم که در این مقاله دو بعد روانشناختی و جامعه شناختی مورد بررسی قرار گرفت. مباحثی همچون؛ چاقی دانش آموزان، استرس ، ترس های مرضی و انواع و اقسام واکنش‌های روانشناختی و رفتار شناختی و از بعد جامعه شناسی هم جامعه پذیری، مانند؛ نزاع ها، پرتاب شدن به فضای مجازی و …را مورد بررسی قرار دادیم که آسیب های جدی را به دنبال دارد و این موضوعات را معلمین و راهبران آموزشی ما در سطح شهرستان ها باید مورد بررسی و بحث و به چالش بکشانند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: رتبه بندی از سال ۱۳۹۲ تا به الان تعطیل بود و ما به احترام معلمین رتبه‌بندی را آغاز کردیم. در رتبه بندی، نخبگان هر سه سال رتبه خود را دریافت می کنند، همچنین در مقطع ابتدایی، معلمین هرساله رتبه ای را کسب می کنند. همکاران ما در مناطق عشایری و مرزی نیز به خوبی از مزایای رتبه بندی استفاده می کنند و هر ۵ سال یکبار رتبه بندی اعمال خواهد شد. بنابریان معلمین ما در یکی از رتبه های آموزشیار معلم تا استاد معلم قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید در مدارس استعدادهای افراد را شناسایی کنیم، گفت: آموزش و پرورش محور همه امور هست و ما امروزه باید بیشتر به کتاب ها مراجعه کنیم و به دانش آموزان هم کتاب خواندن را یاد بدهیم. در این میان نیز معلمین ما باید به بخش‌های فرهنگی و ظرفیت شهرهای خود آگاهی کامل داشته باشند.

نوری در ادامه با اشاره به مهمان نوازی و مهربانی مردم گیلان، افزود: بکوشیم تا از صفحه مجازی استفاده درست انجام شود.

وی همچنین در خصوص استخدام نیروهای مهر آفرین، پیمانی و .. عنوان کرد: ما با رایزنی های بسیار توانستیم شرایطی را مهیا کنیم تا از ۶۰ هزار نفر این افراد آزمونی اخذ شود که انشالله استخدام شوند و تکلیف آنها مشخص شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه ما دیدگاه ‌های متفاوتی را دنبال می کنیم و مطمئن هستیم که دانش‌آموزان ما مراعات می کنند، خاطر نشان کرد: امروز من در بازدید از مدارس شهرستان دیدم که دانش آموز ابتدایی ماسک زده است و تمام نکات بهداشتی را رعایت کرد و این یعنی دانش آموزان ما به سواد سلامت دست یافتند. ما در آموزش سواد سلامت در هر مرحله از زندگی؛ کارها، پژوهش ها و برنامه ریزی های متفاوتی برای دانش‌آموزان خود داریم. به طور مثال؛ در بحث دانش‌بنیان که بتوانند حضور پیدا کنند و این زیرساخت بایدآماده شود تا شعار سال محقق گردد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …