چاپ مطلب چاپ مطلب

وزیر آموزش وپرورش در بین فرهنگیان لاهیجان وسیاهکل:۷۵۰ چالش آموزش وپرورش شناسایی شده است

اختصاصی همای گیلان:وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان لاهیجان، سیاهکل، رودبنه و دیلمان در تالار حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت: از اینکه تعدادی از فرهنگیان جایی برای نشستن ندارند عذر خواهی می کنم و امید آن دارم که حاصل این جلسه برای آموزش و پرورش مفید باشد.SAM_1375

دکتر فانی اظهار داشت : ترجمان تدبیر و امید که شعار رئیس جمهور است درباره فرهنگیان که سکان  دار آموزش و پرورش هستند سه مقوله را شامل می شود.

اولین مقوله، منزلت معلم است که باید به آن توجه شود که امیدوارم در این دولت عِملی گردد.

اینجانب به عنوان یک معلم با سابقه بیش از ۴۴ ساله (از ۱۵ سالگی کار تدریس  را شروع کردم قبل از گرفتن دیپلم ) به این امر اعتقاد دارم.

وزیر آموزش و پرورش هویت و  معیشت را دو رکن دیگر نامید که تلاش می شود در دولت به این امر توجه شود هر چند زمانبر است. وی اضافه نمود: آموزش و پرورش نهادی است که باید در آن به فرهنگ توجه شود زیرا در محیط مدرسه، دانش آموز هویت فرهنگی خود را پیدا می کند وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: طرح مسئله ابتدا باید در حوزه دانش بیش از پیش و بعد در حوزه رفتار فردی و گروهی مطرح شود که در این زمینه آموزش و پرورش بهترین سازمان است بطوریکه رئیس جمهور در اولین جلسه دولت آن  را مهمترین نهادی دانست که باید به فرهنگ توجه نماید.

دکتر فانی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش تنها یک وزارتخانه نیست  بلکه وزارتخانه ای است برای همه وزارتخانه ها. آموزش و پرورش نه تنها به دلیل پر جمعیت ترین بلکه به  دلیل اهمیت بسیار حائز اهمیت جلوه می نماید.

وی با بیان این مطلب  که در زمان ورود اینجانب به وزارتخانه آموزش و پرورش دستور تشکیل کمیته چالش های آموزش و پرورش صادر گردید،گفت: تعداد ۷۵۰ چالش در وزارتخانه شناسایی شده است که بر حسب اولویت رسیدگی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سالهای گذشته توسط دولت ها خدمات زیادی در آموزش و پرورش انجام شد اما به دلیل اینکه اعتبار این وزارتخانه دولتی است مشکل به کلی رفع نگردید لذا باید از مشارکت معلمان، اولیا و دانش آموزان در همه نهادها و دستگاه های اجرایی استفاده کنیم.

دکتر فانی تصریح کرد: سرمایه انسانی مهمترین شاخص توسعه یک جامعه محسوب می شود و وزارت آموزش و پرورش زیر ساخت سرمایه انسانی را تشکیل میدهد که معلم زیر بنای این سرمایه است.

وی ادامه داد: توسعه مشارکت ساماندهی نیروی انسانی، ارتقا مدیریت و عملیاتی کردن بودجه چهار سیاست کلّی آموزش و پرورش به حساب می آیند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بودجه سال جاری این وزارتخانه ۲۱ هزار میلیارد است ضمن آنکه ۵ هزار میلیارد کسری بودجه داریم.

وی از اجرای طرح فعالیت مدارس در هفت هزار مدرسه کشور خبر داد. وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سیاست مدرسه محوری از جمله برنامه هایی بود که در سال ۷۶ اعلام شد اما تاکنون عملی نشده است. امیدوارم که در این دوره اختیارات مدارس افزایش یابد.

دکتر فانی یادآور شد: طرح افزایش ارتقای شغلی معلمان ابتدایی از جمله برنامه هایی است که قرار است تا  پایان سال عملی شود.

همچنین در سال جاری برای کلاس های چند پایه مصوباتی داشتیم که پرداخت حق التدریس و افزایش آن از دو تا ۶ ساعت اجرا می شود.

وی اذعان داشت: رتبه بندی معلمان از دیگر برنامه های این وزارتخانه است که قرار است امسال طرح نظام آموزش و پرورش با ارائه ۴۰ راهکار اجرا شود.

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …