چاپ مطلب چاپ مطلب

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: جذب ۳۴ هزار نیروی جدید پس از ماه مبارک رمضان

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با استاندار گیلان به اجرای طرح همسان سازی حقوق فرهنگیان، برگزاری آزمون استخدامی معلمان جدید و انسداد ورودی نیروی انسانی غیر مرتبط در بدنه‌ی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پس از ماه مبارک رمضان، آزمون استخدامی برای جذب ۳۴ هزار نیروی جدید در این وزارتخانه برگزار می‌شود.
همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، یوسف نوری در این دیدار از توافق برای راه اندازی یک هنرستان فنی در جوار طرح پرورش ماهیان خاویاری مروارید خزر در منطقه‌ی قروق تالش خبر داد و افزود: این هنرستان قرار است ۵۰ دانش آموز را برای فعالیت در حوزه‌ی آبزی پروری و استحصال خاویار تربیت کند تا هر چه سریع تر وارد بازار کار شوند.
وی در ادامه از استاندار خواست تا با تعامل این وزارتخانه و جذب مشارکت خیران مدرسه ساز، زمینه‌ی راه اندازی هنرستان‌های فنی بیشتری را در مناطق مختلف گیلان فراهم کند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین بسیاری از اختلالات آموزشی و پرورشی پیش آمده در جامعه‌ی دانش آموزی کشور را ناشی از تعطیلی آموزش حضوری پس از شیوع کرونا دانست و افزود: در حال حاضر آموزش حضوری در ۵۴۰ هزار کلاس برقرار است و ۹۲ درصد دانش آموزان به صورت مستمر حضور دارند.

استاندار گیلان هم در این دیدار، با تشریح اقدامات به عمل آمده برای آموزش حضوری در مدارس استان ، گفت: در حال حاضر محدودیت تربیت معلمان مرد در گیلان موجب روانه شدن دانشجویان تربیت معلم استان به مناطق هم جوار شده است که جا دارد با راه اندازی یک مرکز تربیت معلم پسرانه در گیلان این کمبود جبران شود.

عباسی همچنین برقراری کلاس‌های حضوری در تمامی مدارس گیلان را مرهون اجرای حداکثری طرح واکسیناسیون عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود درصد تزریق دز سوم واکسن از ۵۰ درصد فعلی به حداکثر برسد تا ضریب اطمینان بیشتری برای فعالیت‌های آموزشی و اجتماعی ایجاد شود.

استاندار گیلان در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست تا اردوگاه دانش آموزی این وزارتخانه در گیلان را در مقاطع خاصی از سال در اختیار آموزش و پرورش گیلان قرار دهد تا دانش آموزان گیلانی هم بتوانند از امکانات این اردوگاه استفاده کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی و کلیه شهرداران شهرستان لنگرود در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود برگزار گردید

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی …