چاپ مطلب چاپ مطلب

وزیر نیرو در جلسه شورای اداری: بهره برداری از سد لاسک در آینده نزدیک/ به عنوان نماینده دولت سلام ریاست جمهوری را به تمام مدیران و کارمندان گیلان ابلاغ میکنم/ ۳۵۵ پروژه وزارت نیرو در گیلان در حال اجراست و برای این منظور بیش از ۸هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است

همای گیلان – رضا اردکیان در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن همایش استانداری گیلان گفت : امیدوارم همه بتوانیم هر روز دررمسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم موفق‌تر باشیم.

وی پیگیری طرح‌های حوزه آب و برق استان گیلان را هدف سفرش به این استان دانست و توضیح داد: امسال در بسیاری از استان‌ها به ویژه گیلان شاهد بارش کم باران بودیم که سبب کمبود انرژی در نیروگاه‌های برق آبی کشور شد.

اردکانیان با اعلام اینکه تابستان امسال به سختی پشت سر گذاشته شد تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌ریزی‌هایی شده بود تا از کمبود آب و برق بهره‌برداری سیاسی شده و خارج‌نشینان نیز از این وضعیت سوء استفاده کنند اما صبر مردم مانع این اتفاق شد.

وی با بیان اینکه ۳۵۵ پروژه وزارت نیرو در استان گیلان در حال اجرایی شدن است خاطرنشان کرد: برای احداث این پروژ‌ه‌ها بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه اجرای پروژه‌های جدیدالاحداث در استان گیلان سبب توسعه این استان می‌شود ابراز داشت: امروز نیرگاه برق آبی سد آیت‌الله بهجت با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

اردکانیان افتتاح ۶ پروژه در حوزه برق را بخشی از طرح‌های افتتاح شده هفته دولت در استان گیلان دانست و تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب منطقه شرقی رشت امروز به بهره‌برداری رسید که طرحی بسیار مهم است.

وی با اشاره به بازدید‌های به عمل آمده از سد پلرود و شفارود خاطرنشان کرد: امروز ۹ پروژه با اعتبار بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان در استان گیلان توسط وزارت نیرو به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو با اعلام اینکه این وزارتخانه برنامه جامعی را برای انجام امورات خود تدوین کرده است تصریح کرد: برنامه تفسیری در امتداد برنامه ارائه شده به نمایندگان مجلس تدوین شده است که براساس آن اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

اردکانیان با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا کارگروه مقابله با کم‌آبی را ایجاد کنیم اظهار داشت: این کارگروه در تمام استان‌ها تشکیل شده و برای آن‌ها یک برنامه آمایش آب‌محور تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هنوز هم برنامه مناسبی برای آمایش سرزمینی نداریم گفت: ایجاد کارگروه مقابله با کم‌آبی سبب می‌شود تا برنامه مناسبی برای استفاده از منابع آبی تدوین شود.

وزیر نیرو با با اشاره به ایجاد چندین نیروگاه مجازی برای تامین برق مورد نیاز کشور خاطرنشان کرد: فردا شب در سیمای جمهوری اسلامی توضیحاتی را پیرامون چگونگی استفاده از این نیروگاه‌ها ارائه خواهم داد.

اردکانیان با اعلام اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۵ میلیون روستایی از شبکه آبرسانی بهره‌مند شدند عنوان داشت: خوشحالم که در استان گیلان تدارک خوبی برای لایروبی سدها دیده شده است.

وی با بیان اینکه باید مدل حضور دولت در حوزه تامین آب و انرژی تغییر کند ابراز داشت: ما نباید از ۱۶۵ میلیارد تومان نقدینگی در کشور به عنوان تهدید یاد کنیم زیرا این می‌تواند فرصتی باشد برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی.

وزیر نیرو نیروی انسانی را اصلی‌ترین سرمایه کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای مدیریت کشور نباید فقط خودمان را به منابع نفتی محدود کنیم بلکه باید به دنبال استفاده از نقدینگی موجود در کشور در مسیر توسعه و تولید استفاده کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی و کلیه شهرداران شهرستان لنگرود در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود برگزار گردید

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی …