چاپ مطلب چاپ مطلب

ویژگی های اپیدمیولوژیک کوروناویروس منتشر شده در چین/تهیه وگردآوری: مجید فلاح خوش قلب

اختصاصی همای گیلان، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) در بیانیه‌ای در این خصوص می‌گوید:‌«بعد از بازدید از بازار عمده‌فروشی‌های دریایی ووهان در چین اکثر موارد بیماری نوعی سینه پهلو تشخیص داده شده است.»
▪️بسیاری از نخستین موارد گزارش شده افرادی بوده‌اند که از محصولات یک فروشگاه مواد غذایی دریایی در شهر ووهان مصرف کرده بودند.
▪️ضمن اینکه در مواردی، افراد بعد از ابتلا به این ویروس جان خود را هم از دست داده‌اند. سرایت این بیماری از انسان به انسان شیوع آن را تسریع می‌کند.
▪️بیشتر موارد در ووهان ، شهری با ۱۱ میلیون نفر در استان مرکزی هوبئی چین گزارش شده است.
▪️بازه زمانی بین ۳۱ دسامبر تا ۲۲ ژانویه مقامات کشور چین از شناسایی بیش از ۴۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند خبر دادند.
▪️ تایلند دو مورد و ژاپن، کره جنوبی و تایوان هم هر کدام یک مورد ابتلا گزارش کرده‌اند. تمامی این بیماران اخیرا به چین سفر داشته‌اند.
▪️در خارج از آسیا ، ایالات متحده نیز اولین مورد ابتلا به این ویروس را در بیمارانی که اخیراً از ووهان در چین برگشته گزارش کرده است.
▪️آرنائد فونتانل محقق موسسه پاستور به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «این هفتمین گونه شناخته شده از این ویروس است که بر انسان تأثیر می گذارد. از نظر ژنتیکی ویروس جدید موقتا با عنوان ۲۰۱۹-nCOV شناخته می‌شوند و ۸۰ درصد شبیه سندرم حاد تنفسی سارس است.»

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …