چاپ مطلب چاپ مطلب

و ستار هم امشب در جای گرم میخوابد

همای گیلان:  ستار پسر سندرم داون ما در یکی از روستاهای مناطق شمالی لاهیجان در این خانه ی چپری زندگی میکند
روستایی که من پیشتر و در سالهای دور آنجا را مرکز منطقه ی ویژه ی اقتصادی لاهیجان نوشته بودم و حالا دیدن صحنه های محرومیت امروز برای غیر قابل باور بود.
در این فضای محرومیت اما لوله های گاز به آنجا رسانیده شده بود با همت این مرد بزرگ مهندس حیدرنژاد ریس محترم اداره ی گاز لاهیجان.
بی زبانی این خانواده ی نجیب در آن روستا آنها را برده بود به رده ی آخرین خانواده هایی که قرار بود کنتور گازشان نصب شود و سهمیه ی نفت روستا نیز گویا به دلیل گازکشی محل امسال قطع شده است.
خانواده ی چهارنفره ی ستار در همه ی این ایام سرد دو سه هفته ی گذشته گیلان در این خانه ی سرد زندگی کردند. آنها برای گرم شدن در حیاط نمناک و خیس و گلی خانه شان آتش درست میکردند.خانه ایی که از زیر بر روی تخته خالی بود و از بالا سقف نگهدارنده ی گرمای آن، گونی بود. در تمام این مدت آنها فقط با لباس گرم ماندند لباسهایی که اصلا در شانشان نبود.
امروز در بازدید روال پنج شنبه های کانون به ستار ، فرشته ی سندرم داون ما ، در این روستا رسیدیم و با این صحنه ها روبرو شدیم.
پیش از هر چیز مدارک گازشان را گرفتیم و با همه ی نقص هایی که داشت و من میدانستم، از مهندس حیدرنژاد عزیز که یاور رسمی فرشتگان سندرم داون دیار ماست تلفنی استمداد و یاری طلبیدم و ایشان مانند همیشه قول مساعدت و یاری دادند.
کمتر از یک ساعت پس از خداحافطی ما از ستار و خانواده اش با قولهایی فراوان به امید فردا و …در مسیر راه برای روستایی دیگر و فرشته ایی دیگر ، این عزیز بزرگوار مهندس حیدرنژاد زنگ زدند و خبر نصب کنتور گاز خانواده ی ستار ما رو دادند.
حالا امشب به لطف این یاور همیشگی ما ، ستار هم در خانه ی گرم میخوابد در کنار دو خواهر و پدر خود.حالا همکار مددکار ما نیز شعله ی بخاری منزلش را میتواند بالای بالا بکشد تا اینگونه همدردی نکند با ستار….اما مشکلات دیگر این خانواده همچنان خواهد بود…
پدر ستار با چشمانی پر از اشک میگفت امروز صبح که از سرمای زیاد از خواب بیدار شدم مستاصل از همه جا فقط از خدا خواستم برای مان کمک بفرستد..

ممنونیم ای خدای بزرگ که ما را برای اجابت دعای این پیرمرد شریف و یاوری ستار عزیز به خانه شان فرستادی و مهندس حیدرنژاد گرامی را در کنارمان.

و فردا اما مطمنم بزرگان شهر و دیارمان حتما آدرس این خانواده ی شریف را از ما خواهند گرفت و به سراغشان خواهند رفت و یا همچون گدشته به ما اعتماد خواهند کرد تا دست به دست هم به یاریشان بشتابیم.به لطف وجود ستار ،فرشته ی سندرم داون ،در این خانواده ی نجیب ، یاور مان باشید تا خوبی هایتان را هدیه کنیم به این عزیزان
 کانون سندرم داون گیلان واحد شرق گیلان در لاهیجان واقع در انتهای کوچه فیاض ۱۳ و شماره های تماس ۰۹۱۱۱۳۶۸۲۰۹ و ۰۱۳ ۴۲۲۴۲۵۶۵ آماده ی دریافت کمک های شما شامل لباس ، بخاری گازی ، مواد غدایی ، پول ، فرصت اشتغال ، تجهیزات ساختمانی برای بنای یک منزل مسکنی جدید با دریافت وام بهزیستی و … از شما میباشد 

photo_2016-10-27_23-15-30 photo_2016-10-27_23-15-32 photo_2016-10-27_23-15-35 photo_2016-10-27_23-15-38 photo_2016-10-27_23-15-41

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …