چاپ مطلب چاپ مطلب

پرسش مهمی که باید شهردار لنگرود پاسخ دهد / اگر کارهای غلط شهرداران گذشته را ادامه نمی دهید ، بستگان شورای شهر در شهرداری چه می کنند؟ / آیا شرط شورا برای سپردن این مسئولیت جذب بستگانشان بوده است؟

همای گیلان: شورای اسلامی شهر لنگرود متشکل از ۹عضو اصلی و ۴ عضو علی البدل است که ریاست آن را امروز ، رحیم شیخ طاهر بر عهده دارد.
ریاستی که پس از عبور یک دوره پر از حواشی گوناگون به دست وی رسیده است؛ از نحوه آوردن شهردار اول (انصاری) با حمایت نماینده شهر تا برکناری و نحوه انتخاب شهردار دوم (گلباغی) و روی کار آمدن شهردار سوم ( کحالی ) .
در ماه های گذشته تقریبا به همه ابعاد و تحرکات شورای شهر لنگرود که در بکارگیری بستگان و نزدیکان خود در مجموعه شهرداری این شهر انجام داده است پرداخته ایم.

بیست و هشتم تیرماه بود که خبری از شهرداری لنگرود به بیرون مخابره شد که شاید نقطه پایانی باشد برهمه مواردی که طی ۳ سال گذشته در مجموعه شورا و شهرداری لنگرود اتفاق افتاده است.

درگیری شدید و ضرب و شتم یکی از کارگران شهرداری با شهردار و قائم مقام

طبق شنیده های ما از یک منبع آگاه ، یکی از کارگران شرکتی شهرداری لنگرود که طی ۴ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده به دفتر شهردار لنگرود مراجعه می کند و پس از بی توجهی و قانع نشدن و براثر فشار روانی حاصل از مشکلات اقتصادی و خانوادگی با شهردار و قائم مقام شهرداری لنگرود درگیر می شود و که این درگیری منجر به جراحت شدید انصار ، قائم مقام شهرداری و درگیری لفظی با رضا کحالی می شود.
نارضایتی ها از کمبود منابع مالی ، معوقات و عدم پرداخت حقوق جمعی از کارکنان شهرداری لنگرود و مهمتر جذب برخی از بستگان شورای شهر لنگرود در شهرداری لنگرود موجب افزایش نارضایتی ها شده است.

پس از این اتفاق و واکنش های شدید برخی از مسئولین و رسانه ها نسبت به این موضوع ، رضا کحالی در یک گفت و گوی جنجالی از مسائلی حرف زد و پرده برداشت که اگر در شهرداری هایی نظیر رشت و لاهیجان بود ، توجه تمام رسانه ها تا به امروز به بازخوردها و پس لرزه های آن مصاحبه و واکنش های شدید اعضای شورای آن شهر معطوف می شد.

اما جالب اینجاست که چند روزی از این مصاحبه آتشین کحالی می گذرد که نه شورای شهر لنگرود چیزی را به خودش گرفت و نه افرادی که مورد اتهام قرار گرفته اند!
در همین خصوص ، برخی از رسانه های مستقل گیلانی ، سوالاتی را از شهردار محترم دارند که امیدواریم همراه با پاسخ درخور و شایسته ای از سوی شهردار قانونمدار ؛ همراه باشد!

۱ – جناب کحالی همانطور که شما در مصاحبه خود اعلام کردید کارهای غلط دوره های قبل را نمی بایست ادامه می دادید، چرا در مورد اشتغال فرزندان و بستگان اعضای شورای شهر و عضو مستعفی به این کار غلط ادامه می دهید؟(آیا در زمان توافق با اعضای شورای شهر یکی از شروط شورا برای سپردن مسئولیت به شما همین امر بوده است؟)

۲ – شما پس از اشاره به میزان بدهی ها (صرفنظر از درست بودن یا نبودن این ادعا)، آیا بهتر نبود از ابتدا و قبل از پذیرش مسئولیت از این مهم اطلاع کسب می کردید؟(در ضمن اعلام کردید مهم این است که مردم بدانند، با این وضعیت مالی چه حجمی از کارهای عمرانی در دست اجراست؟؟؟)

۳ – جنابعالی همواره تاکید بر قانونی بودن عملکرد خود داشتید. ولی سوال این است که اصلا تا بحال از طریق مناقصه کاری را به پیمانکار واگذار کرده اید یا خیر؟

۴ – شما در مصاحبه قبلی بیان کردید که ان کارگر معروف اندکی عجله کرد و فکر کرد که شهرداری طرف حساب اوست در صورتی که آن شرکت طرف حساب اوست ؛ ولی آن شرکت، واسطه پرداخت حقوق از شهرداری، به کارگر است و لاغیر. آیا این توهین به شعور مخاطبان نیست؟

۵ – در دوره جنابعالی به جز خیابان اصلی که مرکز عبور و مرور مردم است، در یکی از محلات (به انتخاب خود) می توانید از یک کار عمرانی نام ببرید؟

۶ – در زمان قبل از حضور شما در منصب شهرداری لنگرود،  رسانه ها با فشار زیاد و شهرداری با عملکرد خود، محل دپوی موقت زباله را در پارک فجر تعطیل کرد و آنجا خالی از زباله شد. اما شما دوباره زباله را در آنجا دپو می کنید و بوی زباله بسیار آزار دهنده است. چرا؟؟؟

۷ – موضوع کندن چراغ های قبلی داخل خیابان و نصب چراغ های جدید با حداقل ۱۰ میلیون و حداکثر ۳۶ میلیون؛ آن هم دقیقا زمانی که حقوق هر برج کارگران و کارمندان همیشه با تاخیر و اضافه کاریشان در ۸ ماهه حضور شما پرداخت نشده است چه توجیهی دارد؟

۸ – از هدیه اول شما در محل پارک موتوری فعلی که از لحظه شهردار شدن شما به وسیله یک بنر خبر آن عنوان شده بود چه خبر؟

۹ – جناب کحالی ؛ در بدو ورود به شهرداری طی گزارشی به شورای شهر اعلام کردید با ۲۱ میلیارد بدهی شهرداری را تحویل گرفته اید، ولی حالا در مصاحبه جدید با ۱۰ میلیارد افزایش، آن را ۳۱ میلیارد اعلام نمودید!!

۱۰ – شما در مصاحبه خود اعلام کردید که قبل از شما شهرداری تلفنی از بیرون مدیریت می شد (صرفنظر از اینکه اینطور بود یا نه) آیا در دوره شما اینطور نبود یا اینطور نشد؟  زمانی که مهندس انصار می بایست به تاکسیرانی می رفت ، آیا فردی به شما تلفنی نگفتند که حداقل تا موقع انتخابات این جا به جایی صورت نگیرد!؟

در پایان اضافه می کنیم ؛ جناب کحالی ؛
در دوره شهرداران گذشته ، به خصوص شهردار قبل(افشین گلباغی) که بیشترین اتهامات شما متوجه وی بود و اتفاقا توسط این رسانه مورد انتقاد شدیدی هم قرار می گرفت، در خیلی از حوزه ها مانند رفع مشکل اب گرفتگی در جاده چمخاله ( مخصوصا میدان امام حسن مجتبی(ع) ) ، مبارزه با سد معبر،جمع آوری سگ های ولگرد که در این مورد قطعه زمینی هم توسط شهرداری خریداری شد و… روکش آسفالت در بسیاری از نقاط و محله های قدیمی نظیر آقاسید عبداله و چالکیاسر،انزلی محله،کاسه گر محله،خیابان جمهوری اسلامی،بلوار حافظ،۲۰متری شهید رجاییو خیلی نقاط دیگر و بازگشایی های خوبی انجام گرفت که جا دارد شهردار محترم در کنار نکات ریزی که بدان توجه داشت ، به این موارد هم اشاره ای می کرد!//تابناک

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …