چاپ مطلب چاپ مطلب

پزشکیان رسمی رئیس‌جمهور شد/ حواشی مراسم تنفیذ

پزشکیان رسمی رئیس‌جمهور شد/

حواشی مراسم تنفیذ

مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین رئیس جمهور منتخب کشور در محضر رهبر معظم انقلاب و رؤسای قوا، رییس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری و … آغاز و پزشکیان رسما نهمین رئیس جمهور ایران شد.

همای خبر- نقل از تابناک مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان، چهاردهمین رئیس جمهور منتخب از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز یکشنبه در حسینیه‌ امام خمینی(ره) به طور رسمی انجام شد.

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

این مراسم در محضر رهبر معظم انقلاب و رؤسای قوا، رییس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی در حال برگزاری است. در فیلم زیر لحظه ورود رهبر معظم انقلاب به مراسم را مشاهده می‌کنید.

سخنرانی وزیر کشور در مراسم تنفیذ

احمد وحیدی در مراسم تنفیذ گفت: شهید رئیسی با تلاش بی‌وقفه خود در خدمت و با سردست گرفتن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار تراز جدیدی را برای تصدی مسئولیت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم در دولتی خدمت کردم که رئیس آن پس از مجاهدت‌های فراوان با شهادت در درگاه الهی پذیرفته شد.

وحیدی افزود: با لطف خداوند توفیق خدمت به مردم را نظام مردم سالاری را پیدا کردیم و انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را برگزاری کردیم. دوره زمانی ۳۵ روزه انتخابات متاثر از فضای اندوهناک شهادت رئیس‌جمهور خدوم و همراهانش بود. در ادامه حکم تنفیذ مسعود پزشکیان اعطا شد که جزئیات آن به شرح زیر است.

تصویر حکم تنفیذ مسعود پزشکیان 

رهبر معظم انقلاب: به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیهالله فی العالمین 

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.  

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است. 

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت. 

والسلام علی عبادالله الصالحین 

سید علی خامنه‌ای

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

About نسرین عشقی

Check Also

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که از این موضوع تمرد و به قانون و پلیس دهن کجی می‌کنند، باید پرونده تشکیل شود

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که …