چاپ مطلب چاپ مطلب

پلمب دفتر یاسر هاشمی و ۸ مشاور « آیت الله»

همای گیلان: متن پیش رو در ایران منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک: حراست «مجمع تشخیص»، پلمب کرد / حراست «مجمع»: کار ما نبود

در هشتمین روز درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهم‌ترین خبر مرتبط با آیت‌الله هاشمی، موضوعی غیر خانوادگی بود. صبح دیروز آنچه همچون شوکی به فضای رسانه‌ای کشور وارد شد، خبر پلمب دفاتر مشاوران مرحوم هاشمی در طبقه هشتم مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. مرکزی که علی اکبر ولایتی بعد از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری، عهده‌دار مسئولیت آن شده است. خبرگزاری ایلنا این خبر را به نقل از مرتضی الویری، یکی از مشاورانی که دفتر وی نیز پلمب شده، منتشر کرد. بعد ایرنا هم خبر داد که دفتر یاسر هاشمی، علی‌محمد بشارتی، مرتضی الویری، حجج اسلام عباسی فرد، نوری شاهرودی، لطفی، رستگاری، یونسی و مرادی که از مشاوران رئیس مجمع تشخیص بوده‌اند، در طبقه هشتم ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع پلمب شده است.
عدم ارائه توضیح از سوی این مرکز تحقیقاتی در ساعات اولیه ابهامات زیادی را درباره چرایی این تصمیم و مرکز دستور دهنده به وجود آورده بود. سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی اما در پاسخ به تماس خبرنگار «ایران» گفت که این اقدام از سوی نهادهای نظارتی نبوده است. به گفته وی، این کار از سوی مجموعه اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده است. طباطبایی افزود: «شنیده شده تا هفته آینده دفاتر جدیدی در اختیار این مشاوران قرار خواهد گرفت.»
در ادامه این مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که با تأیید پلمب دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: این اقدام یک روال اداری و طبیعی است که بزودی برطرف می‌شود. محمدحسن مشکوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این اقدام روال طبیعی و مربوط به تمامی شخصیت‌های برجسته است و دلیل آن نیز محفوظ بودن اسناد و مدارک دارای طبقه‌بندی است. وی ادامه داد: «پلمب شدن دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دستور حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته و این محدودیت بزودی برطرف می شود.» ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که رئیس حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنان مشکوری را تأیید نکرد و به ایلنا گفت: چنین دستوری را ما صادر نکرده‌ایم. او ادامه داد: از پلمب دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی اطلاع دقیقی ندارم و چنین دستوری از سوی حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر نشده است.
مرتضی الویری هم درباره این تناقض‌گویی‌ها به «ایران» گفت: «من نمی‌دانم منبع تصمیم گیرنده کجا بوده و چرا چنین تصمیمی گرفتند اما مجری آن و پلمب کننده دفاتر، حراست بود.» این مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیحات بیشتر افزود: «روز یکشنبه زنگ زدند و گفتند که کل طبقه هشتم مرکز تحقیقات پلمب شده و یکی دو روز نیایید. بعد تماس گرفتند و گفتند موقتاً جایی برای شما در نظر گرفته شده است. دیروز (دوشنبه) که رفتم، گفتند دفتر موقت هنوز آماده نشده و تا روز شنبه تشریف نیاورید مشکل حل می‌شود.
حجت‌الاسلام عباسی فرد که دفتر او نیز پلمب شده، معتقد است که مرسوم است دفاتر شخصیت‌های برجسته برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و کم و زیاد شدن اسناد مهم، بعد از درگذشت آنها پلمب می‌شود مثل آنچه درباره مرحوم واعظ طبسی و مرحوم مهدوی کنی اتفاق افتاد. وی به «ایران» گفت: «با این حال اشتباهی که در اینجا حادث شده، این است که به جای دفتر مرحوم هاشمی، دفتر مشاوران وی پلمب شده است، مشاورانی که زنده و پاسخگوی مسئولیت‌هایشان هستند.» البته خبرگزاری تسنیم خبر داده که دفاتر آیت الله هاشمی در دانشگاه آزاد ومجمع تشخیص مصلحت نظام هم پلمب شده است. عباسی فرد با بیان اینکه زیاد درگیر این موضوع نشده است، احتمال بروز اشتباه در این اقدام را قوی دانست. این مشاور آیت‌الله هاشمی گفت: آنچه برای ما غمبار است، اینکه آیت‌الله هاشمی را از دست دادیم و افتخار بزرگ ما حضور در جمع مشاوران آن مرحوم بود اینکه دفتر ما را پلمب کردند موضوع مهمی نیست و به رسانه‌ها هم توصیه می‌کنم این مسأله را بزرگ نکنند.

با کانال تلگرام همای خبر همراه باشید

About سردبیر

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …