چاپ مطلب چاپ مطلب

پلمب واحدهای صنفی متخلف در لاهیجان/ *دستگیری عامل انتشار فیلم خصوصی در تلگرام

همای گیلان: فرمانده انتظامی لاهیجان از پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: پلمب واحدهای صنفی متخلف در لاهیجان

محمود قاسمی بعد از ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مکان‌های عمومی و جلوگیری از بروز تخلف‌های صنفی در لاهیجان اظهار کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی لاهیجان از ۱۱۶ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند.

وی به تذکر به ۴۳ واحد صنفی بدون استاندارد توسط ماموران انتظامی در لاهیجان اشاره کرد و افزود: ۲۸ واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب، رعایت نکردن قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضایی پلمب شدند.

قاسمی با بیان اینکه تشدید اقدام‌های کنترلی و نظارتی پلیس بر واحدهای صنفی به منظور کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*دستگیری عامل انتشار فیلم خصوصی در تلگرام

رئیس پلیس فتای گیلان نیز در جلسه مذکور به ارجاع پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی یک شهروند مبنی بر انتشار فیلم خصوصی او در شبکه اجتماعی موبایلی اشاره کرد و گفت: پلیس با پیگیری‌های فنی عامل انتشار فیلم خصوصی شهروند گیلانی در شبکه اجتماعی موبایلی را شناسایی کرد.

ایرج محمدخانی به احضار متهم مذکور با هماهنگی مقام قضایی اشاره کرد و افزود: متهم با توجه به مستندات دیجیتالی کشف شده به جرم خود اعتراف کرد.

وی ادامه داد: متهم انگیزه خود از اقدام مذکور را انتقام‌جویی و تسویه‌حساب شخصی عنوان کرد و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شده است.

محمدخانی با تاکید براینکه انتشار تصاویر و فیلم خصوصی افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از طرف قانونگذار جرم شمرده شده است، بیان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را به پلیس اطلاع دهند.// فارس

 

About سردبیر

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …