چاپ مطلب چاپ مطلب

پلیس آگاهی گیلان نسبت به افزایش سرقت منازل در استان هشدار داد

همای گیلان: سرهنگ فرهاد فلاح کریمی افزود: از ۱۲ عنوان سرقت ، سرقت منزل با ۲۱ درصد بیشترین فراوانی را در استان به خود اختصاص داده است.
وی اظهارداشت: اکثر این سرقت ها براثر غفلت ، اشتباه و سهل انگاری شهروندان صورت می گیرد که در هنگام ترک منازل خود موارد ایمنی را رعایت نمی کنند و از مجهز کردن در و پنجره های خود به سامانه های الکترونیکی خودداری می کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین موارد سرقت در منازل ویلایی و طبقه اول آپارتمان ها که بالکن آن حفاظ ندارند، مشاهده می شود.

81977413-70546136
وی ادامه داد: سارقان به محض خالی دیدن منازل و واحدهای فاقد تجهیزات حفاظتی وسوسه شده و برای سرقت اموال آن واحد اقدام به ورود به ساختمان می کنند.
وی با بیان اینکه پول نقد و طلا بیشترین سرقت منازل را تشکیل می دهند ، یادآورشد: سارقان از استانهای دیگر بخصوص استان های همجوار با استقرار در شهرهای گیلان و اجاره کردن منازل و شناسایی واحدهای خالی و نداشتن سامانه حفاظتی نیات شوم خود را پیاده می کنند.
رییس پلیس آگاهی گیلان گفت: گیلان جاذبه های زیادی برای مردم کشور دارد و مردم در ایام تعطیلات و فصل های بهار و تابستان برای استفاده از مناظر و طبیعت به این استان سفر می کنند که این ایام نیازمند مراقبت های بیشتر و جدی تر منازل از سوی شهروندان است.
سرهنگ فلاح کریمی خاطرنشان کرد: بی مبالاتی نسبت به منازل کنار خیابان های اصلی ، ساحلی و مکان های خلوت بیشترین تهدید امنیتی توسط سارقان بشمار می روند.
وی افزود: روز گذشته یک باند چهار نفره که از دیگر استان ها با اجاره کردن منزل در استان مستقر شده بودند دستگیر شدند که این گروه به ۴۰ فقره سرقت از منازل اعتراف کردند که با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی شدند.
رییس پلیس آگاهی گیلان یادآورشد: شناسایی و دستگیری یک سارق مشکلات زیادی از قبیل کشف مال سرقت شده و دستگیری مالخر و و خرید و فروش کنندگان را در پی دارد که این کارها نیازمند همکاری مردم با پلیس است.
وی از شهروندان گیلانی خواست ، حفاظت و امنیت منازل خود را جدی بگیرند و با همکاری با کارآگاهان موجب کاهش جرم سرقت در استان شوند.
وی به شهروندان گیلانی هشدار داد و تاکید کرد: تا مادامی که اشتباه و سهل انگاری از سوی شهروندان وجود داشته باشد سرقت نیز وجود خواهد داشت./ایرنا

About سردبیر

Check Also

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال عمومی خوب؛ روند رو به بهبودی همه نوزادان حادثه

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال …