چاپ مطلب چاپ مطلب

پل بزرگ رحیم آباد با حضور استاندار افتتاح شد

اختصاصی همای گیلان:مدیر کل راه و شهرسازی گیلان در مراسم افتتاحیه پل بزرگ رحیم آباد گفت از فروردین سال ۹۲ این پروژه آغاز شده است و حدود ۲۲ ماه است که فعالیت دارد و امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از آن هستیم .

DSC_0035

شعبانعلی خاوری با بیان این مطلب که  این پروژه به طول ۱۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان افتتاح می شود افزود پروژه پل بزرگ رحیم آباد با سیستم شمع های عمقی یعنی پایداری در مقابل حوادث احتمالی تعبیه شده است و علیرغم عدم ابلاغ اعتبار مناسب سرعت عمل در روند پروژه مناسب بوده و این عمل تحسین برانگیز بوده است .

وی تصریح کرد آزمایشگاه فنی مکانیک خاک وزارت راه در طول زمان اجرای پروژه تمامی کنترل های فنی را به طور کامل و جامع با استاندارد لازم اجرانمودند و در ساخت پروژه از تمهیدات آنان استفاده شده است

خاوری ادامه داد دلیل تخریب این پروژه برداشت های بی رویه و غیرمجاز شن و ماسه بوده است که با کارشناسی های بعمل آمده و برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر این برداشت تقریبا به صفر رسیده است

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان اشاره کرد ساماندهی طولانی در محدوده پایین دست پل بزرگ رحیم آباد ضروریست  و مسئولین امر باید برای ساماندهی آن منابع مالی را اختصاص دهند تامشکلات منطقی ساکنین آن قسمت مرتفع شود .

خاوری افزود: هم اکنون تفاهم نامه بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی گیلان بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی در استان اجرایی شده بطوریکه با بهره گیری از توان بخش خصوصی قرارداد آسفالت ۱۳۵۷ کیلومتر از راههای روستایی استان منعقد شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای صحیح این تفاهمنامه عقب ماندگی آسفالت در بخش راه روستایی استان جبران خواهد شد، بر همکاری مسوولان شهرستان ها با این اداره کل تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از گفت و گو کل طرح های عمرانی دهه فجر در حوزه راه شهرستان رودسر را ۱۱پروژه اعلام و بیان کرد: از این تعداد طرح ها ۱۶کیلومتر آن مربوط به آسفالت راههای روستایی بوده است.
وی حجم پروژه های افتتاحی دهه فجر را از سوی راه و شهرسازی استان ۴۵۰میلیارد تومان اعلام کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلانرا ۱۰۰متر، طول دیوار کشی ۸۰متر ، طول گابیون ۱۳۸متر، عرض پل ۳۰/۱۳متر، نوع سازه پل فلزی و بتنی ،تعداد شمع ها ۳۸عدد به قطر یک و ۲۰متر ،تعداد شمع های دیوار برگشتی ۳۹عدد به قطر ۸/۰متر ،طول آب شکن بتنی ۳۵متر ،تعداد و طول دهنه پلها را ۴دهنه ۲۵متری اعلام کرد که از ۳۱فروردین ۹۲ آغاز و امروز با حضور استاندار گیلان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
۱۰ هزار و ۶۲۸ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان ، هشت هزار و ۷۸۷ کیلومتر راه روستایی ، یک هزار و ۱۳۳ کیلومتر راه فرعی ۳۱۱ کیلومتر را اصلی، ۳۴۴ کیلومتر بزرگراه و ۵۳ کیلومتر آزادراه است.

بخشدار رحیم اباد در حاشیه این مراسم و در گفتگو  با خبرنگار ما گفت : پل بزرگ رحیم آباد با حضور استاندار گیلان به افتتاح و بهره برداری رسید
منصور سعادت نژاد افزود این پروژه یکی از دغدغه های مردم این بخش بود و ما نیز موظف به پیگیری و رفع این دغدغه بودیم که الحمدلله با حضور استاندار گیلان ، مسئولین استانی و شهرستانی با گذشت ۲۲ ماه این پروژه بزرگ به بهره برداری رسید
وی تصریح کرد نوع سازه این پل فلزی و بتنی است و با توجه به حضور آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان گیلان از مقاومت خوبی برخوردار است و مطمئنا دیگر شاهد بروز خطرات سقوط آن نخواهیم بود
بخشدار رحیم آباد اشاره کرد پروژه های خوبی در سطح رحیم آباد در حال اجراست که مطمئنا با آماده شدن پروژه ها برنامه افتتاح آنها برنامه ریزی خواهد شد تا مردم فهیم رحیم آّباد به سرعت از پروژه های با کیفیت در دولت تدبیر و امید برخوردار شوند .
وی در پایان از تمامی مسئولین استانی و شهرستانی استاندار محترم فرماندار گرامی ، نماینده محترم شهرستانهای رودسر و املش و سایر مسئولین شهرستانی و بخشی تقدیر و تشکر کرد

DSC_0023

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …