چاپ مطلب چاپ مطلب

پنجمین کمیته تعارضات گرگ و انسان در استان گیلان با میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در شهر انزلی تشکیل شد.

همای گیلان: با توجه به افزایش حملات گرگ به انسان و دام طی چند سال اخیر در بعضی از استان های کشور و مکاتبات و گزارش های ارسالی از سوی ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها و به منظور اصلاح برنامه مدیریت راهبردی جهت کاهش تعارضات گرگ و انسان کمیته تدوین برنامه بلند مدت کاهش تعارض انسان و گرگ جلسات کارشناسی ستادی و استانی در مورخ ۹۵/۳/۴ لغایت ۹۵/۳/۵ به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان تشکیل گردیده است .
هدف از تدوین برنامه مدیریت راهبردی جهت کاهش تعارضات گرگ و انسان و تشکیل جلسات کمیته تدوین برنامه بلند مدت کاهش تعارض انسان و گرگ ، تضمین مدیریت پایدار و کاهش تعارض گرگ انسان و ایجاد مکانیسمهای پایدار هم زیستی ایمن گرگ و جوامع محلی در سراسر کشور می باشد .
چشم انداز این برنامه تامین بهترین شرایط زیستی برای گرگ ها و تمامی حیات وحش در سراسر زیستگاه های طبیعی ایران بدون تضاد با منافع انسانی می باشد .
در این راستا پیش‌نویس برنامه مدیریت راهبردی جهت کاهش تعارضات گرگ و انسان تدوین شده که در جلسات کمیته تدوین برنامه بلند مدت کاهش تعارض انسان و گرگ به بحث و بررسی گذاشته می شود .
این جلسه به منظور بحث و تبادل نظر با مشارکت کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست ( دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد ، دفتر حیات وحش و تنوع زیستی ، دفتر حقوقی و امور مجلس ، یگان حفاظت و اداره کل حفاظت و شکار صید ) و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های همدان ، کردستان ، البرز و گیلان در شهرستان انزلی (منطقه قلموده ) برگزار گردید .

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …