چاپ مطلب چاپ مطلب

پوشش ۳۵ مورد حریق و حادثه تنها در ۲۴ ساعت گذشته توسط آتش نشانان شهر رشت

همای گیلان ، نقل از ۱۲۵ رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت تنها در ۲۴ گذشته ساعت مصادف با ۳۰ مرداد ۹۸ نسبت به پوشش ۳۵ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی در شهر رشت و حومه اقدام کردند.

?شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی در ابتدا ضمن خدا قوت به تمامی آتش نشانان مستقر در ۱۴ ایستگاه آتش نشانی افزود: روز سخت و نفس گیری بر آتش نشانان با رخداد حداقل ۵ مورد حریق منزل مسکونی و ۲ مورد تجاری گذشت.

?وی ضمن اشاره مختصر به آتش سوزی منازل مسکونی در روز گذشته افزود: متاسفانه در آتش سوزی نیمه شب گذشته یک تن از آتش نشانان دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا شد که ضمن اعزام به مرکز درمانی پورسینا اقدامات درمانی صورت گرفته و وی در وضعیت مطلوبی به سر میبرد.
?شرح مختصری از آتش سوزی ها ی منازل مسکونی روز گذشته در رشت…
???
?۱-آتش سوزی منزل مسکونی در بلوار لاکان به ساعت ۱۴:۳۷ که بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق بوده است.

?-آتش سوزی منزل مسکونی ویلایی در ساعت ۱۵:۰۲ در خیابان معلم”صفاری، فولاد لو اول” که بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه پشت بام اعلام شد.

?-آتش سوزی آپارتمان در طبقه اول ساختمان ۳ طبقه به ساعت ۱۵:۱۴ واقع در پل بوسار خیابان شهید محبی، که بعللی رخ داد و موجبات تخریب کف سقف واحد مسکونی فوقانی را نیز فراهم نمود.

?-آتش سوزی منزل مسکونی در طبقه اول آپارتمان دو طبقه در ساعت ۲۰:۳۲ واقع در حد فاصل میدان نیروی دریایی و توشیبا که علت آن در دست بررسی است.

?- و آتش سوزی دو باب منزل مسکونی ویلایی در جاده جیرده فلکده که در ساعت ۲۳:۵۵ دقیقه بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق رخ داد که در این آتش سوزی بواسطه متصل بودن پشت بام ها، آتش به قسمت هایی از سربندی دو باب منزل مسکونی ویلایی دیگر نیز خساراتی وارد کرد .

?وی در ادامه به یک مورد آتش سوزی علفزار در مجاورت یکباب انباری مواد غذایی اشاره کرد و افزود: بی احتیاطی در روشن کردن آتش و شدت این آتش سوزی موجبات آسیب دیدگی کانکس”انبار مواد غذایی” را فراهم کرد.

?مومنی در ادامه با اشاره به اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه هالوژن یکباب مغازه واقع در پاساژ امیر رشت ادامه داد: این حادثه در ساعت ۱۹:۴۶ روز گذشته رخ داد که ۴ آتش نشان بهمراه ۲ دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه اعزام شدند.

?شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی در ادامه به پوشش ۱۴ مورد آتش سوزی علفزارها و ضایعات اشاره کرد و افزود: ۳ مورد تصادف که در مجموع به ۶ تن از شهروندان آسیب رسید از دیگر عملیات های آتش نشانان بوده که در این حوادث نوجوان ۱۵ ساله راننده خودروی سواری که پس از برخورد با درخت در خیابان رسالت موجبات محبوس شدنش فراهم شده بود توسط آتش نشانان به مکان امن انتقال یافت.

?همین گزارش حاکی است: سه مورد رها سازی حیوانات محبوس شده، دو مورد رها سازی حلقه انگشتری از دست شهروندن ۱۵ و ۳۴ ساله، یک مورد قفل درب و گیر افتادن خانم ۱۴ ساله، یک مورد عملیات رها سازی شهروند ۵۱ ساله بواسطه نقص فنی آسانسور و نیز دو مورد خدمات ایمنی از دیگر عملیات های نجات آتش نشانان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

 

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …