چاپ مطلب چاپ مطلب

پول زور به سبک اداره برق !! امور توزیع برق استان پاسخگو باشد

پول زور به سبک اداره برق !!

امور توزیع برق استان پاسخگو باشد

تابستان ۱۴۰۲ گذشت اسفند ماه مازاد بهای برق تابستان را پیامک کردند

افسوس که چقدر از آرمانها فاصله گرفته ایم ؟! هر وقت و هر فصل، دلمان خواست به بهانه ای پول برق را افزایش می دهیم .
قانون مهم نیست ؛هرجا پای منافع در میان باشد ،عطف به ماسبق می شود

خداوند منان را شاکرم که قلمی رابه دستم داد که خود بدان سوگند یاد کرد بود ؛ قلمی که در خدمت مردم باشم و از حق و حقوق آنان دفاع کنم.طی سالها روزنامه نگاری این افتخار را داشته ام که بیشتربه معضلات اجتماعی توجه نمایم و اگر عمر وفا کند، همچنان پرداختن به موضوعات مردمی ، کمافی السابق سرلوحه کار من قرار خواهد گرفت نه موضوعاتی که به وسیله آن بتوان بی رحمانه تازیانه قلم را به جهت منافع شخصی بتازانم .
در چند مدت اخیر با پیام های مردمی از این دست که “طی یک ماه ، دو بار پیامک بهای برق بدون ذکر تاریخ مصرف برای ما ارسال شده است “مواجه شدیم .از شماچه پنهان همین پیامک طی هفته اخیر برای اینجانب هم ارسال گردید.
به جهت اطلاع از صحت وسقم مطلب به امور مشترکین اداره برق لاهیجان مراجعه نمودم .- بگذریم از اینکه زمانی که از توضیحات کارمند امور مشترکین قانع نشدم وخواستار پیرینت پرداختی ها ی خود شدم ، با برخورد زشت و هتک حرمت آن کارمند روبرو شدم وبرای بنده هنوز جای سوال است که آیا من غیر از شفاف سازی مطلب ، تقاضای دیگری نمودم –
با مراجعه به اتاق رئیس شرکت توزیع و مسئول امور مشترکین متوجه موضوعاتی شدم که خالی از لطف نیست که مردم را در جریان این “به جیب زنی “شرکت توزیع برق بگذارم.
داستان از این قرار است در فروردین ماه پیامکی برای اینحانب ارسال شد بدون اینکه مشخص شده باشد مربوط به چه ماهی است که در تاریخ ۹ فروردین نسبت به پرداخت آن اقدام نمودم دقیقا چند روز بعد پیامکی برای اینحانب ارسال گردید که مربط به بهمن ماه سال گذشته تا ۵ فروردین سال جدید می باشد.این دو پیامک برایم شبهه برانگیز بود تا اینکه ریاست محترم و مسئول امور مشترکین صادقانه بعد از گرفتن پیرنت پرداختی (کارمند اداره از دادن پرنت امتناع کرد)اظهار داشت که پرداختی تاریخ ۹فروردین شما مربوط به تابستان گذشته است. این در حالیست که در آن زمان شما نسبت به بهای برق اقدام نموده اید. اما این پرداختی مجدد است که وزارتخانه محترم تصمیم به افزایش بهای برق سال گذشته گرفته است.!!!!
این هم از عجایب روزگار است هزاران بار توسط شرکت توزیع وبرق منطقه ای تبلیغات استفاده کمتر برق برای ما ارسال گردید و ما هم ازهمین رسانه به سمع و نظر مردم رساندیم حالا بجای تشویق ،مردم باید جریمه شوند.مگر می شود قاتون را به ما سبق تغییر دهیم؟

اما چند سوال؛
سوال اینجاست اولا چرا مردم غریبه شده اند و چرا این ولی نعمتان انقلاب را حداقل در جریان افزایش بهای برق (که مطلع بودن حق مردم است) قرار ندادیم ؟
ثانیا به چه علت و براساس کدام قانون ، مردم یک بار تابستان بهای مصرف برق راپرداخت نمایند و سال بعد دوباره به اسم مازاد آن فیش ، مبلغ هنگفت دیگری برای آن ماه بپردازند؟

ثالثا از دولت محترم رئیسی که با شعار شفاف سازی پا به میدان نهادند ، پرسش می گردد این موضوع چگونه توجیه پذیر است ؟

رابعا شنیده ها حکایت از افزایش سه باره بهای برق درسال گذشته دارد اگر این مطلب صحت داشته باشد آیا مردم در جریان امور قرار گرفته اند؟ ایا نسبت به حق وحقوق مردم هم چنین اقدامی صورت گرفته است؟
همچنین از دولت محترم پرسش می شود این افرایش های بی سابقه حامل های انرژی حسب قانون در چه اموری، هزینه یا سرمایه گذاری می شود؟
نکندافزایش یارانه ها (یکبار طی چند سال اخیر )منجر به افزایش سه باره بهای برق در سال شده است؟!!!
همچنین از دولت خدمتگزار سوال می شود که طی یک سال چند بار و چند درصد نسبت به افزایش حقوق کارکنان اقدام نموده اید ؟ایا برای سالم سازی جامعه نباید هزینه ها با درامد برابری کند؟
درپایان، این رسانه و مخاطبانش ، بی صبرانه در انتظار پاسخ قانع کننده از سوی شرکت امور توزیع برق استان می باشد .

علی علی پور نیاول

About نسرین عشقی

Check Also

آقایان مسئول ،حضرات،نمایندگان ،منتخبین، به داد مردم برسید؛ بیمه ها دارند پدر مردم را در می آورند! 

آقایان مسئول ،حضرات،نمایندگان ،منتخبین، به داد مردم برسید؛ بیمه ها دارند پدر مردم را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *