چاپ مطلب چاپ مطلب

پویش سبز و کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا در روستای اسیابر دیلمان برگزار شد


همای خبر/به همت دهیاری دهستان آسیابر و شورای اسلامی این روستا و همراهی محیط زیست شهرستان و اداره کل محیط زیست استان گیلان پویش سبز و کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا در روستای اسیابر دیلمان برگزار گردید.

گفتنی است در این کارگاه اموزشی مدیران مدرسه ،دانش اموزان و معلمان راهنمایی شهید ناصرپور ( زارع ) و مدرسه ابتدایی شهید مهری ( شاقلانی) در این همایش روستای حضور داشتند .
این مراسم از ساعت ۹ صبح شروع شد وتا ۱۱ به پایان رسید و ۷۰درصد زباله های سطح روستا جمع آوری شد.
بعد از اتمام جمع اوری زباله ،کارگاه آموزشی با تلاوت قرآن توسط یکی از دانش آموزان شروع شد وبا سخنرانی مهندس جواهر دشتی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل درخصوص نحوه خدمات دهی دهیاری ها و شهرداری ها به مردم در حوزه پسماند به پایان رسید .
جواهردشتی ،همه مردم را به داشتن محیط زیست سالم تشویق و ترغیب نمود .
در ادامه این مراسم سرکار خانم نظری بهورز خانه بهداشت دهستان آسیابر پیشنهادات خود را به حضور مسئولین ارائه نمود .
همچنین خانم شمشادی فعال اجتماعی و محیط زیست و مدیرعامل جمعیت زنان و‌جوانان، کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا را تشریح نمودند و از مردم دهستان آسیابر مخصوصا بانوان این دهستان درخواست نمودند تا تفکیک زباله از مبدا را انجام دهند .
در پایان سرودی از طرف دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید مهری اجرا شد .
عابدی دهیار این روستا هدف از برگزاری کارگاه اموزشی را کاهش حجم زباله های تولیدی توسط خانواده ها دانست و گفت: امروز تفکیک زباله به منظور درآمد کوچکی در خانواده ها می باشد . امیدواریم که این کار مهم در روستای ما اجرا شود
تا الگویی برای همه روستاییان باشیم. همانطور که مستحضرید زباله نه تنها معضل منطقه است بلکه معضل کل کشور می‌باشد و ازین حیث دهیاری ها هزینه های هنگفتی برای جمع آوری و انتقال آن به جایگاه های محل دپوی زباله پرداخت می‌کنند.با روش تفکیک زباله ،سالانه کلی از هزینه های دهیاری ها کاهش پیدا خواهد کرد که این کار مستلزم همراهی همه اقشار مردم می‌باشد.
وی افزود:با توجه به اینکه همه ما در قبال محیط زیست مسئول هستیم اما واقعیت این است که زباله هدیه نامطبوع گردشگران در منطقه ما می‌باشد.لذا تمامی تلاشمان این هست که بتوانیم سازو کار گردشگری با محیط زیست را طوری فراهم کنیم که آسیبی به محیط نرسد و انتظار داریم از همه گردشگران که ازین نعمت الهی و بکر استفاده مطلوب ببرند و در پاکیزه نگه داشتن محیط زیست کوشا باشند .
دهیار روستای آسیابر اظهارداشت:متاسفانه ما در زمینه تفکیک زباله از مبدا نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته بسیار عقب هستیم و نگاه گذرایی به محیط پیرامونی خود داریم .شایسته است رفتارهای خود با محیط زیست را اصلاح کنیم.
عابدی در پایان خاطرنشان کرد: در تمامی نقاط روستای آسیابر سطل زباله نصب گردیده است و ما با اموزش تفکیک زباله از مبدا درصدد کاهش سطل های زباله در روستا هستیم.متاسفانه این فرهنگ در کشور ما جا افتاده که جایگاه زباله در سطل زباله است .این الگوی رفتاری در ما باید اصلاح شود که نیازمند فرهنگ‌سازی و استمرار آموزش می‌باشد.
عابدی در پایان از اعضای شورای ومردم محل ،مسئولین شهرستانی وبخش بخصوص محیط زیست وفعال زیست محیطی تقدیر وتشکر نمود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …