چاپ مطلب چاپ مطلب

پیام تبریک سال نو بخشدار و شورای بخش مرکزی سیاهکل /ازمناظر گردشگری وزیارتی سیاهکل دیدنی فرمایید/حفاظت از محیط زیست مهمترین خواسته ما از مردم است


همای گیلان، سیده زهرا میراعلمی بخشدار مرکزی سیاهکل، وعزیزالله کوچک نیا،اکبردیلمی نژاد،شهرام امیدی،کیانوش افرازونقی نوین ضمن تبریک سال نوخدمت مردم ایران زمین علی الخصوص سیاهکل وخاصه مردم بخش مرکزی اذعان داشتند: مهمترین خواسته ما از مردم عزیز این است که ضمن دیدار از مناطق گردشگری وزیارتی این بخش نسبت به حفظ محیط زیست کوشا باشندوامیدواریم پس از گشت وگذار درمناطق زیبای سیاهکل زباله ای نصیب محیط زیست نگردد وان شالله در نوروز ۹۸با فرهنگ سازی مناسب توسط مردم وریختن زباله در پلاستیک وهدایت آن در جایگاه محل زباله شاهد آشتی مجدد انسان با طبیعت باشیم.
در ذیل نقاط گردشگری وزیارتی این بخش آورده می شودوبه طور مختصر به دو منطقه دیدنی این بخش اشاره می گردد.
آبشار لونک و کاروانسرای تی‌ تی دو مکان زیبا برای گردشگری می باشد این دو در بخش مرکزی ومسیر جاده سیاهکل به دیلمان قرار دارد. کاروانسرای تی ‌تی در کنار رودخانه شمرود در محل تلاقی این رودخانه و رودخانه باباکوه قرار دارد.
کاروانسرای تی‌ تی نیز از جمله بناهای دوره صفوی در گیلان است و در گذشته راه اصلی کاروان رو از لاهیجان به دیلمان و طالقان بوده است.
دیگر منطقه دیدنی بخش مرکزی سیاهکل آبشار لونک است. این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است . این تنها یکی از آبشارهای کوچک و بزرگ این منطقه می ‌باشد. آبشار لونک در فصل بهار و پاییز آب فراوانی دارد و در تابستان کم آب است.
از دیگر مناظر گردشگری ، کوه درفک با غارهای یخی، مناطق باستانی قلعه کوتی، استخر سید وارستان، آبشار لونک، قلعه دزدک، قلعه دیماسرا،بقعه آقا سیدمحمِد و آقا سیدسلطان (محور سیاهکل ـ دیلمان)، مکانی در روستای کلامسر معروف به وجود دستخط امام زین‌العابدین(ع)، قلعه کوتی (روستای کلامسر)، بقعه آقا سیداسماعیل و آقا سیدابراهیم (روستای سیاهکل‌محلّه)، بقعه پیله همشیره خانم و کوچه همشیره خانم (روستای سیاهکل‌محلّه)، بقعه ابونصاربن موسی‌بن جعفر(ع) (روستای پایین‌محلّه مالفجان)، بقعه آقا سیدمصطفی (روستای سیکاش)، بقعه آقا سیدابراهیم و آقا سیداسماعیل (محلّه برفجان شهر سیاهکل)، بقعه آقا سیدقاسم (روستای خورته چوشل)، استخر اشکجان پهلو، تالاب ازبرم،منطقه زیبای گردشگری لاریخانی(مسیر سیاهکل به دیلمان)، آغوزی و آبی‌نام (مسیر سیاهکل به دیلمان)
از جاذبه ‌های تاریخی و گردشگری و زیلرتی بخش مرکزی سیاهکل است .
بخش مرکزی سیاهکل دارای سه دهستان به نام های “توتکی و مالفجان و خرارود” می باشدکه در هر سه دهستان مناطق بسیار زیبا ودیدنی گردشگری به چشم می خورد. مهم‌ترین رودخانه‌های جاری در آن، “شمرود” و “خرارود” می باشد و دستبافت‌های پشمی و تولید سفال، از جمله صنایع دستی این شهرستان زیباست .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …