چاپ مطلب چاپ مطلب

پیام رییس شورای شهر رشت به مناسبت هفته قوه قضاییه منتشر شد

بدون شک قوه قضائیه ، یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در حفظ و پاسداری از ارزش های والایی همچون عدالت اجتماعی، کرامت انسانی و… نقشی کلیدی و غیر قابل انکار دارد.

از دیدگاه اسلام ، جایگاه قضاوت یکی از مهم ترین و حساس ترین مناصب است و مردم از قوه قضائیه ، اجرای عدالت و تامین امنیت را انتظار دارند.

حضرت آیت الله شهید دکتر بهشتی که به مناسبت سالروز شهادت ایشان و ۷۲ تن از یاران امام (ره) ، یکم تا هفتم تیر ماه بنام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است ، عالمی اندیشمند و پایه گذار دادگستری اسلامی در کشور بود .

رهبر معظم انقلاب درباره شهید بهشتی فرمودند : آیت الله بهشتی عالمی متفکر و نظریه پرداز و شخصیتی برجسته و حقیقتا انقلابی ، مومن ، متشرع و بسیار موثر بود و با پایه گذاری کار دشوار و بزرگ ایجاد دادگستری اسلامی و نقش آفرینی در تدوین قانون اساسی حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارد و این حق باید شناخته و ادا شود.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل(ره) ، هفته قوه قضائیه را خدمت تمامی تلاشگران عدالت گستر این حوزه تبریک عرض می نمایم و برایشان در انجام این مسئولیت حساس و خطیر ، سلامتی و توفیق از درگاه باریتعالی مسئلت دارم.

محمد حسین واثق کارگرنیا
رئیس شورای اسلامی شهر رشت

About نسرین عشقی

Check Also

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد ؛ زنجیره های تامین و تولید گیلان از مهم ترین زنجیره های تولیدی کشور

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی …