چاپ مطلب چاپ مطلب

پیمانکار شرکت لایروبی رودخانه شلمانرود، از نهادهای نظارتی و قضایی استان گیلان خواستار حمایتهای قانونی شد/

 پیمانکار شرکت لایروبی رودخانه شلمانرود، از نهادهای نظارتی و قضایی استان گیلان خواستار حمایتهای قانونی شد/
تنش های ایجاد شده با دلایل نامعلوم میان برخی از شهروندان با مجریان پروژه عمرانی !!

پیمانکار شرکت لایروبی رودخانه شلمانرود لنگرود که با دلایل مبهم ۲۵ روز است دچار وقفه در اجرای پروژه شده از مسئولین قضایی و نظارتی خواستار حمایت شد.

مانی بامیـان، مدیر عامل شرکت ‘ صبا بازرگان مانی ‘ دارای گرید ۵ آب و ابنیه که در حال حاضر لایروبی ۳۰ درصد از ۲۷۰ هکتار اراضی رودخانه شلمانرود شامل سه پهنه ی آبی در منطقه گالش کلام را برعهده دارد، برای ایجاد وقفه در پروژه عمرانی تحت پوشش خود از مسئولان قضایی و نظارتی خواستار حمایت شد.

گزارش از همای خبـر- این مدیرفعال در حوزه آب و ابنیه گفت: در مجموع ۱۵ یا ۱۶ شرکت پیمانکار در شهرستانهای لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه در قالب بند ز تبصره ۸ قانون بودجه مشغول لایروبی و زهکشی این رودخانه هستند و از مجموع ۲۷۰ هکتار اراضی درگیر پروژه ۳۰ درصد به شرکت تحت پوشش بنده ‘ صبا بازرگان مانی’ محول شده است.

وی توضیح داد: دیواره چینی ضلع غربی رودخانه شلمانرود نیز در حین عملیات لایروبی به شرکت ما واگذار شد که در حین عملیات، در پی بارندگی شدید و طغیان رودخانه متاسفانه بخشی از دیواره در حال احداث تخریب شد و در حال مرمت بودیم که عده ای فرصت طلب و سودجو که جهت انتفاع در موضوعی دیگر از ما جواب رد شنیده بودند، با نیت کینه توزانه، شروع به فضاسازی و تهییج تعدادی از شهروندان علیه شرکت ما کردند و با استفاده از نام شهروند، طرح شکایت نموده و باعث توقف کار ما شدند !

مانی بامیان اظهار داشت: اکنون بیش از ۲۵ روز است که کار شرکت ما در گالش کلام لنگرود، معلق و بلاتکلیف مانده در حالیکه هر روزاقامت ما با کارگر و ماشین آلات و تجهیزاتی چون دوربین و ملزومات مستلزم هزینه است و اگر به اینگونه پیش برود علاوه بر اینکه ممکن است سیلابی دیگر ضرر و صدمات بیشتری به پروژه بزند، خطر طغیان رودخانه شلمانرود، امنیت ساکنان منطقه را نیز تهدید میکند.

وی ضمن اعلام نگرانی از ادامه این بلاتکلیفی گفت: در این موضوع از مسئولان قضایی، نیروی انتظامی، فرمانداری منطقه و نهادهای نظارتی خواستار توجه و رسیدگی عاجل هستیـم.

این مدیر اجرایی گفت: چند آدم غیرفنی و بی تجربه علیه ما طرح شکایت کرده اند در حالیکه قانون و دولت، شرایط عقد قراردادهای فی‌مابین شرکت آب منطقه ای گیلان که کارفرمای این پروژه است را مطالعه کرده و انتفاع شرکت های پیمانکار در این پروژه ها محدود، شفاف و کنترل شده است و شرکت ناظر نیز، گواه بر سود و انتفاع و ضرری که بر شرکت ما وارد شده، می باشد.

وی گفت: نزدیک به یک ماه است که کارگاه ما تعطیل است در حالیکه هزینه این شرکت در روزهای تعطیل هم تقریبا برابر با روزهای کاری است.

بامیان گفت: وقتی در هنگام عقد قرارداد ۱۲۰۰ صفحه اوراق با تبصره و توضیحات به امضای پیمانکاران میرسد ، یقینأ تمامی پیش بینی های لازم برای جلوگیری از تخلفات لحاظ شده و از مسئولان محترم نیز توقع داریم در این میان برای حمایت از حقوق پیمانکاران نیز کاری انجام شود و قوانین و تبصره هایی وضع گردد.

وی گفت : متاسفانه تبصره ‘ ز ‘ ماده ۸ قانون بودجه حاشیه هایی ایجاد کرده که ادارات زیربط نیز درگیر آن هستند.

مانی بامیان در رابطه با اجرای پروژه تحت پوشش خودگفت: حجم آب در روند لایروبی رودخانه متغیر و ارتفاع آن بسته به شرایط منطقه بین یک تا ۷/۵ متر است و وظیفه شرکت ما لایروبی سه پهنه آبی و دیواره چینی ضلع غربی رودخانه به طول ۲۵۰ متر میباشد و اصلاح مسیر رودخانه شلمانرود در شرق گیلان، در سه نقطه پس از انجام دیواره چینی در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

وی رزومه کاری شرکت صبا بازرگان مانی را لایروبی رودخانه گزاف رود کلاچای، استخر شماره چهار آتش‌نشانی لنگرود، زهکشی کمربندی شهر کلاچای و بسیار پروژه دیگر نام برد و سابقه فعالیت این شرکت را بیش از ۱۰ سال اعلام نمود.

درآخر باید خاطر نشان کرد که چنین موضوعات به ظاهر کم اهمیت میتواند خساراتی را به مردم و جمیع اهالی شهرستان متحمل نماید که عدم رسیدگی به موقع به آنها ممکن است شایدها و ای کاشهایی را به مردم متحمل کند همچون اتش سوزیهای اخیر که مجال ورود با انها نبوده و از حوصله خواننده خارج است.


انتهای پیام/ همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع از معابر خاکی شهر سیاهکل با ارزش ریالی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان آسفالت شود

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع …