چاپ مطلب چاپ مطلب

چرا در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” مسئولین ذیربط  گیلان حتی از ارائه کود به چایکاران عاجزند؟!

چرا در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” مسئولین ذیربط  گیلان حتی از ارائه کود به چایکاران عاجزند؟!

/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

یکی از مشکلات اساسی کشور وجود دستگاه های موازی ست بطوریکه مردم نمی دانند که درخواستشان مربوط به کدام ارگان می شود وباید به کجا مراجعه کنند .مثلا در توزیع
کود ، چندین دستگاه درگیرند .مسئول ارایه حواله ، سازمان چای می باشد، متولی کود جهادکشاورزی است و کارگزاری که مسئولیت خرید کود را برعهده دارد زیر نظر تعاون روستایی ست.این مشکل فقط مربوط به چای نیست همه جای کشور با این چالش ها مواجه است و قبل از من نویسنده وروزنامه نگار، بارها این معضل توسط عزیزان دیگر به مسئولین گوشزد شده است اما کمترگوش شنوایی در کشور وجود دارد که رافع مشکلات باشد .مردم خطاب به ما می گویند برای چه می نویسید وقتی که تآثیری ندارد…

از سویی هم برخی مسولین بی خبر از حجم مشکلات مردم، جمله رسانه زرد را به ما اطلاق می کنند و در جلسات حرف امیدافرینی بین مردم را به ما گوشزد می کنند اما غافل از ان هستند که دلیل ناامیدی مردم، عملکرد برخی مسئولین است.پرداختن به برخی مشکلات انقدر بی ارزش است که قابلیت پردازش ندارد . اما مجبوریم به خاطر رسالت خبری این موضوعات را به مسولین گوشزد کنیم که اقایان کم کم فصل برداشت چای فرا می رسد اما برخی از کشاورزان هنوز نتوانسته اند کود را برای باغ چای خود فراهم کنند.به کارگزار زنگ می زنیم او هم می گوید از اول بهمن پول خرید را پرداخت کرده ام اما هنوز کود به دستم نرسیده است که بین مردم توزیع کتم .به اداره زیربط دیگر مراجعه می کنیم می گوید چرا زودتر نگرفتی؟ گویا تو کود داشتی که من از روی قصد وعمد از گرفتن کود سرباز زدم .اگر واقعا شما ظرفیت کود برای باغات چای را می دانستید .ایا کشاورز برای دریافت کود، منت شما را می کشید؟! آن وقت لزوم این مرقومه چه می تواند باشد؟؟

نمی دانم وجود این همه مشکلات چایکاران عمدی است یا سهوی!!از یک طرف بهای برگ سبز چای را پرداخت نمی کنید واز طرف دیگر سهم کود کشاورزان چایکار برای باغات را نمی دهید .شما بفرمایید کشاورز چکار باید بکند؟مشکلات کشاورز چگونه واز سوی چه کسانی باید مرتفع گردد؟
نمی خواهم به صحرای کربلا بزنم ودوباره زخم چایکاران را تازه کنم و از اختلاس بی نظیر چای ، حرفی به میان آورم.اما به عنوان فرزند کشاورز می توانم اشاره ای به معضلات کشاورزان -کسانی که تمیزترین پول ها در جیب ناچندان شیک خود دارند- داشته باشم.

فقط یک کارگزار در یکی از شهرستان های چای خیز از خرید ۳۰۰هزار تن کود در ابتدای بهمن خبر می دهد و از عدم ارائه کود گله می کند. کار گزار دیگر از بسته شدن سامانه حرف به میان می اورد و از افزایش قیمت کود در روزهای آتی خبر می دهد.اینها تنها بخشی از مشکلات کشاورزان است که با دستان پرتوان مسئولین پدید آمده است.
در اخر حیفم می اید از بی برنامگی سازمان جهاد کشاورزی وتعاون روستایی در عدم ارایه کالا ی بموقع در نمایشگاه بهاره حرفی نزنم که تعطیلات عید آغاز شده بوداما در برخی نمایشگاهها هنوز از گوشت،میوه خبری نبود.

انتهای یادداشت / علی علیپور نیاول

About نسرین عشقی

Check Also

مدیر کانون فرهنگی سفیـر معتمد : معلمی شغل انبیاست و معلم بارقه‌ای از انوار الهی بر زمیـن است

مدیر کانون فرهنگی سفیـر معتمد : معلمی شغل انبیاست و معلم بارقه‌ای از انوار الهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *