چاپ مطلب چاپ مطلب

چندخبر از ارشادلاهیجان

گردهمایی فیلمسازان و عکاسان شرق گیلان در لاهیجان برگزار می شود

index

همای گیلان:سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از گردهمایی فیلمسازان و عکاسان شرق گیلان در هفته فیلم و عکس در این شهرستان برگزار می شود.

همای گیلان:ابراهیم رامین فر درگفتگویی افزود: انجمن سینمای جوان لاهیجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری گردهمایی فیلمسازان و عکاسان ( هفته فیلم و عکس لاهیجان) می نماید.

 

وی اضافه کرد: این گردهمایی سالانه از روز سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر آغاز و تا پنجم خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و در طول آن ۳۳ فیلم از آثار فیلمسازان شرق گیلان منتخب تولیدات انجمن سینمای جوان لاهیجان در سال های ۹۱ و ۹۲ به روی پرده می رود.

انجمن سینمای جوان لاهیجان به پاسداشت زحمات و تلاشهای پیشکسوتان انجمن سینمای جوان لاهیجان قرار است بخشی با عنوان فلاش بک در هفته فیلم و عکس لاهیجان نیز قرار دهد که اختصاص به نمایش یازده فیلم کوتاه هشت میلی متری از یازده فیلمساز ارزشمند این دفتر دارد.

همچنین قرار است در روز چهارشنبه ۷ خرداد کارگاه یکروزه فیلمنامه نویسی با حضور استاد یوسف فخرایی فیلمنامه نویس مطرح گیلان از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در سالن امفی تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شود.

مراسم اختتامیه گردهمایی فیلمسازان و عکاسان شرق گیلان قرار است روز پنج شنبه هشتم خرداد ماه در ساعت ۱۷ عصر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با حضور مسئولان شهرستان ، هنرمندان و پیشکسوتان شرق گیلان برگزار شود. با توجه به برپایی و افتتاح نمایشگاه عکس دراین هفته از کلیه علاقمندان به عکس و فیلم جهت حضوردعوت بعمل آورد.

 

شعار« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی» باید در جامعه عملی گردد

 

امام جمعه شهرستان لاهیجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت : بر اساس نامگذاری سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد و فرهنگ کشور باید با عزم ملی و مدیریت جهادی اداره گردد.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان در سال ۹۳ که در روز ۲۸ اردیبهشت با حضور تمامی اعضاء در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد حجت الاسلام والمسلمین عبدالله زاده امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: با اشاره به اینکه لاهیجان از مناطق عالم خیز و مجتهدپرور با سابقه فرهنگی و اسلامی غنی است و دارای شهدای گرانقدر که این مطلب گویای اعتقادات عمیق مردم این شهرستان می باشد، شایسته است در حوزه های عفاف و حجاب دقیق تر عمل کند.با توجه به آغاز فصل مسافرت ها به شهرهای شمالی به خصوص لاهیجان که گردشگر پذیر است باید به موضوع حجاب و عفاف بیشتر توجه شود. با اشاره به اینکه مسئله حجاب در قرآن نیز بدان سفارش شده است امر به معروف و نهی از منکر بر همگان واجب است و با افرادی که می خواهند عمداً یا سهواً فرهنگ غرب را رواج دهند برخورد شود. همچنین باید برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در زمینه های فرهنگی و ورزشی برنامه ریزی شود. وی در ادامه افزود : با توجه به نامگذاری سالجاری بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی نسبت به موضوع عفاف و حجاب فرهنگسازی و همایشهای ویژه ای با همین موضوع برگزار شود . روسای ادارات نیز برحجاب بانوان کارمند نظارت دقیق داشته باشند چرا که آنان الگویی برای دیگرانند.

در ادامه مقرر گردید از سوی نیروی انتظامی و دادگستری تمهیدات قانونی در خصوص برخورد با مظاهر بدحجابی بخصوص خانمهایی که درحین رانندگی حجاب را رعایت نمی کنند صورت پذیرد.

ساماندهی ویلاها با تشکیل کمیته ای از نیروی انتظامی ، شورای شهر ،شهرداری و سازمان گردشگری ، تشکیل و راه اندازی سامانه اس ام اس برای ارسال پیامک های دینی و مذهبی بصورت روزانه به مردم از دیگر مصوبات جلسه بود .

نمایش O+از لاهیجان در جشنواره سیاه و سپید برگزیده شد

 

نمایش O+از گروه تاتر دانش به جشنواره سیاه و سپید راه پیداکردو توانست جایزه نمایش برگزیده را دریافت کند.

نمایش O+ به نویسندگی نگار نادری و کارگردانی احمد نیک قلب و بازی علی بیداوسی و احمد نیک قلب از گروه تاتر دانش لاهیجان با مضمون اجتماعی ومعضل اعتیاد به جشنواره سیاه و سپید راه یافت .

دومین جشنواره فرهنگی و هنری سیاه و سپید با رویکردپیشگیری از مواد مخدر و روان گردان ها برگزار شد . هدف این جشنواره به تصویرکشیدن واقعیت سیاه مواد مخدر و روانگردان ها و تاثیر مخرب آن بر جامعه دانشجویی است. از آغاز به کار دبیرخانه (آبانماه ۱۳۹۲) تعداد ۱۳۱۱ اثر در حوزه های مختلف عکس، پوستر ، نقاشی، مجسمه، نماهنگ و نمایش دریافت شد. از ۳۷۴ اثر راه یافته به دور دوم تعداد ۳۹ اثر حائز رتبه شدند که ۸ اثر حائز رتبه اول، ۹ اثر رتبه دوم، ۶ اثر حائز رتبه سوم و ۱۶ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند. نمایش o+ در بخش تاتر توانست جایزه نمایش برگزیده را اذعان خود کند.

این جشنواره در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۳در تالار فارابی دانشگاه هنر با معرفی برگزیدگان بخش های جشنواره به کار خود پایان داد./روابط عمومی

About

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط مقدم تولید برق مطمئن و پایدار هستند

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط …