چاپ مطلب چاپ مطلب

چند توصیه به خانواده های عزیز برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان / صدیقه فلاح وحدتی جو

اختصاصی همای گیلان: چند توصیه به خانواده های عزیز برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان

-۱ اضطراب و افسردگی فرزندانتان را درمان کنید ، در فرهنگ ما فرزندانی که بسیار حرف گوش کن و ساکت باشند مورد تایید والدین قرار می گیرند اما باید دانست که برخی از این کودکان افسرده اند.

-۲ نظارت بیش از حد خطرناک است ، برخی از خانواده ها بیش از اندازه به فرزندان خود سخت می گیرند و این مساله نیز می تواند تاثیری معکوس داشته باشد .

 -۳ به فرزندان خود نه گفتن را بیاموزید، فرزند ما باید بیاموزد که به آنچه بر خلاف ارزش های های شناخته شده او است قاطعانه و محکم « نه » بگوید

-۴ به فرزند خود مسئولیت بسپارید ، افرادی که مسئولیت پذیر نیستند در معرض خطر مصرف مواد مخدر قرار دارند این افراد به دلیل اینکه مسئولیت پذیری را تجربه نکرده اند حتی قادر به پذیرش مسئولیت مهم حفظ خود از خطر های اطراف خود نیستند.

-۵ به فرزند خود اعتماد به نفس بدهید، نوجوانانی که از دوران کودکی در محیط خانه به علت سرکوفت ها و بی احترامی های خانواده از نظر شخصیتی کوچک شده اند در بزرگ سالی احساس حقارت می کنند و در رویارویی با مشکلات خود را ناتوان می پندارند.

-۶ در تصمیم گیری ها فرزندانتان را شرکت دهید ، اگر خانواده در مراحل آغازین رشد فکری  کودک برخی برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها را به او واگذار کند او این مهارت اساسی زندگی  را می آموزد

. نکته بسیار مهم در زندگی هر فرد تصمیم گیری است انسان برای گرفتن یک تصمیم فکر می کند سپس یک گزینه را انتخاب می نماید و مسئولیت عواقب یا دستاورد های بعدی تصمیم خود را می پذیرد.

صدیقه فلاح وحدتی جو

آموزگار پایه اول ، دبستان شهید میر حسینی دیلمان

About سردبیر

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …