چاپ مطلب چاپ مطلب

چهارمین جشنواره بهار نارنج با حضور پر شور مردم ، در لنگرود برگزار شد

اختصاصی همای گیلان  : در فصل بهار درخت نارنج به شکوفه می‌نشیند و گل سفید معطری می‌دهد که به آن بهارنارنج می‌‌گویند. متخصصین تغذیه معتقدند این شکوفه‌های معطر خواص درمانی زیادی دارد. از بهارنارنج عرق تهیه می‌کنند که طبیعت گرم داشته و مقوی جسم و روح است. این عرق اشتهاآوری قوی بوده و برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی مفید بوده و نشاط‌ آور است و در تسکین ناراحتی‌های سینه و تپش قلب موثر است.

خواص بهار نارنج

مهم ترین خاصیت دارویی بهار نارنج تأثیر آن روی سیستم عصبی بدن است. بهار نارنج آرامش بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای میگرنی را کاهش  می دهد.

بهارنارنج در تقویت معده بسیار مؤثر است و تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می برد.

برای کنترل تشنج ها و حمله قلبی هم بهار نارنج را توصیه می کنند.

اگر مشکل کم خوابی یا بی خوابی دارید، حتماً پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج یا چای آن را بنوشید.

اشتها آور و ضد سرفه است.

برای نرم کردن پوست های خشک و جلوگیری از شکنندگی مویرگ ها استفاده می شود.

درمان دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهار نارنج هستند.

دم کرده گل درخت بهارنارنج برای برطرف کردن قولنجهای عصبی مفید است.

از مخلوط آب کرفس و عرق بهار نارنج برای دفع سنگهای کلیه و مثانه و خرد کردن آنها نیز استفاده می شود.

بهار نارنج خشک شده به صورت دم کرده و به عنوان ضد تشنج در بیماری های عصبی مانند هیستری ضعف اعصاب و  هم چنین رفع سکسه به کار می رود. آب مقطر بهار نارنج به وسیله بخار آب تهیه می شود. برای این کار یک کیلو بهار نارنج و یک لیتر آب یک کیلو آب مقطر تهیه کنند. آب مقطر  بهار نارنج مایعی زلال دارای بوی بسیار قوی و معطر است. رنگ آن گاهی به علت فساد و رشد باکتری ها تغییر می کند. آب مقطر بهار نارنج اگر با هم حجم خود الکل ۹۰ درصد  مخلوط گردد باید فلئورسنس بنفش ایجاد کند.

چهارمین جشنواره بهارنارنج با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان ، نماینده مردم شهرستان لنگرود، فرماندار،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود با حضور پرشور مردم و گردشگران  در پارک فجر برگزار شد .

معاون  سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: برگزاری این جشنواره‌ها باعث آشنایی جوانان و نسل آینده با تاریخ گذشته منطقه  و همچنین  جذب نسل جوان به آیین و سنن گذشتگان می‌شود.

امیری معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ضمن بیان این نکته که جشنواره‌های بومی و محلی فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستانی و استانی هستند افزود : اقدامات لازم را  برای ثبت ملی جشنواره بهارنارنج لنگرود  انجام خواهیم داد.

شهردار لنگرود نیز در حاشیه این جشنواره در گفتگویی با خبرنگار همای گیلان گفت :هدف از برگزاری جشنواره بهارنارنج علاوه بر احیای باغات نارنج و شناسایی محصولات نارنج و فواید بسیار آن، نشان دادن فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری این شهرستان است.

کحالی شهردار لنگرود بیان داشت : برای اولین  بار در این جشنواره،جوار مزار شهدای گمنام بوستان بهارنارنج  افتتاح می شود که با کاشت نهال نارنج و نگهداری و مراقبت از آن در سالهای اینده تبدیل به باغ زیبای نارنج خواهد گشت.

لازم به ذکر است : برگزاری موسیقی پاپ و سنتی ، لافند بازی ، نمایش ، مسابقه نقاشی روی پرده ۳۰ متری بصورت خانوادگی ، نقاشی روی صورت کودک ، برگزایی غرفه های مختلف محصولات غذایی محلی و صنایع دستی و … از برنامه های متنوع  چهارمین دوره جشنواره بهار نارنج بوده است.

3b68847a-5d40-437f-861f-af0d1222eb4e 5a09e559-a34b-4e2f-b62d-c8a5de260eb2 17e3e361-6675-4cf1-982d-b9f2c2ceaa83 700d7f00-0b5e-4e42-b781-7617c2f20c62 b93bf2f0-069a-4212-b431-9cc91a19493f

 

 

 

About سردبیر

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان …