چاپ مطلب چاپ مطلب

چهار محورگیلان چهار خطه می شود/ راه سیاهکل – بازکیاگوراب از جمله این محورهای هستند

همای گیلان: شعبانعلی خاوری، مدیرکل راه و شهر سازی گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان استان گردشگرپذیری است توجه به ارتقاء راه‌ها یکی از مقوله‌های جذب گردشگر در گیلان است. axe12566

وی در ادامه تصریح کرد: راه سیاهکل – بازکیاگوراب وملاسرا –شفت -رضوانشهر، انزلی وفومن –شفت –سروان از جمله محورهای هستند که در آینده نزدیک عملیات چهار خطه شدند این مسیرها آغاز خواهد شد.
 خاوری به پروژه سیاهکل – بازکیا گوراب پرداخت و گفت: با چهار خطه کردن این محور، در آینده نزدیک از بن بست خارج شده و به یکی از شاهراه‌های اصلی استان تبدیل خواهد شد که اعتبار اولیه این طرح بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال است.
 مدیرکل راه و شهر سازی گیلان به پروژه ملاسرا –شفت اشاره و اذعان کرد: با اجرای این پروژه شهرستان شفت از بن بست ارتباطی خارج شده وبا ابلاغ اعتبار به پیمانکار، فاز اول این پروژه به طول ۵/۲ از ملاسرا آغاز خواهد شد.
 این مقام مسئول به چهار خطه کردن محور رضوانشهر-انزلی پرداخت و اذعان کرد: فاز نخست این پروژه به طول ۸/۲ آماده واگذاری به پیمانکار است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، بهره برداری از این پروژه تاثیر زیادی درکاهش بارترافیکی و ترانزیت کالا خواهد داشت.
 خاوری چهار خطه کردن محور فومن –شفت – سروان را یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ این اداره کل دانست و اظهار کرد: با چهار خطه کردن این محورها به عنوان کنار گذر جنوب غربی درکاهش و روان سازی بار ترافیکی و هدایت ترافیک سنگین جنوب به سمت غرب و بالعکس تاثیر اساسی خواهد داشت.

وی در ادامه به گردشگرپذیر بودن استان پرداخت و گفت: رشد جمعیت و توسعه اقتصادی کشور به ویژه در چند سال اخیرباعث شده که تقاضای سفربه استان افزایش یابددر مقابل نیز باید به حفظ و ارتقاء جاده‌های استان توجه ویژه‌ای شود چرا که توجه به راه وبخش گردشگری برای رفع بیکاری و افزایش و توسعه اقتصاد استان بسیار حائزاهمیت است.
 
مدیرکل راه و شهر سازی گیلان تصریح کرد: ایجاد بستری مناسب برای حمل و نقل کالا و مسافر از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل است که در سال‌های اخیر با ارتقاء محورهای استان در بهبود شرایط حمل و نقل نقش عمده‌ای ایفا کرده است.
 
وی تصریح کرد: ارتقاء بستر مناسب راه‌های استان نیازمند اعتبارات مناسب است که در این زمینه اعتبارات و منابع پروژه‌های ملی محدود است با کمبود اعتبارات روند پیشرفت این پروژه‌ها طولانی خواهد شد و در صورت تخصیص اعتبارات زمینه تکمیل هر چه سریعتر این پروژه‌ها فراهم خواهد شد. / شبستان

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …