چاپ مطلب چاپ مطلب

چه کسی راست میگوید؟ علیرضا مویدی فر

اختصاصی همای گیلان:از در و دیوار رسانه‌های مکتوب و مجازی، استراماچونی می‌بارد. هواداران استقلال، در فصلی که گذشت، با توجه به رشد کیفی و فنی تیمشان، تحت‌نظر جوان ایتالیایی، امیدواری‌های زیادی انباشتند و آرزوهای بزرگی درسر پروراندند. اینکه او چرا رفت را همه میدانیم. اما کیفیت جدا شدنش، از باشگاه، چنان بود که توجه هواداران را تاحتی به موفقیت‌های احتمالی سرمربی ابرمحبوبشان، فرهاد مجیدی، جلب نکرد. اینکه مدیریت استقلال، از چه رو، و با چه توجیهی، در حساسترین مقطع فصل؛ جایی که استقلال از هر زمان دیگری به فتح یک جام نزدیک بود، اقدام به برقراری ارتباط با استراماچونی کرد، و اینکه چه لزومی داشت که این ارتباط را رسانه‌ای کند، به خود آنها مربوط است و لابد توضیح موجهی برای این‌کار دارند.

اما از همان لحظه، نوزاد مذاکرات تازه با استراماچونی، در قنداقی از ابهام پیچیده شده، تا همین حالا.
از شل‌کن، سفت‌کن‌های مدیران استقلال تا کجدار و مریز رفتار کردن عوامل ایتالیایی. از همزمانی این مذاکرات با وضع قانون جدید عدم استخدام خارجیها، با پیگیری‌های جدی هیات مدیره استقلال تا سطح رییس قوه قضائیه. از ایمیل حاوی شروط استراماچونی که صادق درودگر میگوید وجود دارد، اما مدیران استقلال نه ردش میکنند و نه تایید. از استدلال هیات مدیره در استخدام مجدد استراماچونی، مبنی بر جلوگیری از پرداخت هزینه سنگین مطالبات معوق او، تا تاکید درودگر بر شرط اولیه استرا مبنی بر تسویه همان مطالبات و سپس رقم جدید برای قرارداد جدید. و…
حقیقت در این میانه مفقود است. هیچکس هم جرات نمیکند که به صراحت، پرده از واقعیت‌های رخ‌داده برگیرد. در این شرایط، دو آسیب بزرگ، استقلال را تهدید میکند. اول گذشت زمان برای آماده‌سازی روحی، فنی و بدنی، براساس ذهنیت روشنی که، باید از آینده کادر فنی وجود داشته باشد. و دوم انباشته شدن روزافزون هوادارانی که مدام، به بازگشت سرمربی رویایی‌شان فکر میکنند. آنچه که، اگر با هر درصدی از احتمال و به هر دلیلی، رخ ندهد، کف انتظارات از مدیریت باشگاه را چنان بالا خواهد برد که برسرشان آوار شود. و در اینصورت وای به حال هر سرمربی دیگری در استقلال، بجز آندره‌آ استراماچونی.
در این فضای دو قطبی صفر و صدی، بین بازگشتن یا بازنگشتن استرا، که زیر پوشش مسابقات باشگاهی آسیا مدفون شده است، جایی که دو قوه کشوری و یک موسسه غیردولتی قدرتمند، علی‌الظاهر پیگیر بازگشت او هستند، روراست نبودن و به تعویق انداختن توضیحات مستند مدیران استقلال، شاید حتی عملکرد مرد ایتالیایی در بازگشت احتمالی‌اش را هم تحت تاثیر قرار دهد. جایی که همه مدعی‌اند که راست میگویند، اما واقعا معلوم نیست که چه کسی راست میگوید.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …