چاپ مطلب چاپ مطلب

چگونه می توان توسعه گیلان را رقم زد/به قلم مدیرمسئول


اختصاصی همای گیلان: بی شک وقتی سخن از توسعه به میان می اید بلافاصله نگاه ها متوجه کارهای عمرانی می شود این در صورتی است که پیشرفت پروژه های عمرانی در صورتی محقق شده و شکل سریعتر به خودمی گیرد که بتوانیم اقتصاد منطقه را تقویت کنیم .
بگذریم ،پیش از هرمقوله ای مدیریت استان باید تقویت شود . بکارگیری مدیران شجاع، سالم، لایق و خدمتگزار که در راس انها استاندار قرار دارد.
استان گیلان با دارا بودن شرایط خدادادی اقلیمی همچون کوه، دشت، جنگل، دریا و امتیازاتی همچون کشاورزی قدرمسلم باید استان ثروتمندی باشد و مردمان آن از وضعیت معیشتی خوبی بهرمند باشند اما چه عواملی باعث شده که فقر در این استان بیدادکند و وضعیت کشاورزی نامناسب باشد و به قول استاندار هیچ بهره ای از دریا نبرد و صنعت استان رو به نابودی رفته و در نهایت بیشترین بیکار را داشته باشد. باید کار کارشناسی کرد و خیلی سریع به عامل یا عوامل عدم توسعه پی بردونقاط قوت را ارزیابی نمود تا بتوان پیشرفت استان رارقم زدکه این کار دروهله اول و بی هیچ تردیدی باید از استاندارشروع شود.
باوجودسرمایه ها وپتانسیل های بی نظیردرگیلان شاهدتوسعه اندکی درگیلان هستیم که اینهابه ما می فهماندکه قطارمدیریت استان حرکت کندی داشته ونیازمندبه نوسازی دارد.
به طورمثال می توان پرسیدچراوضعیت چای گیلان به این روزافتاده است ؟ یا برای برون رفت ازاین بن بست چه بایدکرد ؟ چگونه بایددرزمینه احیای صنعت چای کوشش کرد.
وظیفه مدیران ارشدچای دراین زمینه چیست ؟
اگربهای چای سبزچایکاران به موقع پرداخت شودچه پیامدهاییگ رابه همراه خواهدداشت.ایا موجب انگیزه واحیای باغات چای رهاشده نخواهدشد(مگربا اندک توجه دولت به چای زمین های رهاشده احیانگردید)
ایا احیای باغات چای ٬ اشتغال رابه همراه نخواهدداشت؟
البته این اصلی است که همه می دانند اینکه چرا عملی نمی شود را کسی نمی داند.
یامی توان پرسیداین استان سرسبز که مهد گردشگری است و گردشگری می تواند هم موجب تقویت اقتصادمردم شودوهم اشتغال پویایی رابه همراه داشته باشد .چرا چیزی ازاین صنعت عایدگیلان نشده است ؟با این اوضاع و احوال حذف این صنعت از گیلان چندان در معیشت مردم تأثیر گذار نخواهد بود.
یامی شودپرسیددر زمینه گردشگری چه بایدکردایا عدم عوامل توسعه گردشگری ٬اماده نبودن زیرساخت هابودیا ماباعث فرارگردشگران شده ایم ؟.یا هدفمان فراری دادنشان نبود
بلکه برنامه ی تعریف شده ای نداشتیم که سرمایه گذارسرگردان نشود. پس ما باید نقاط گردشگر پذیر را شناسایی کنیم وحسب تقاضای سرمایه گذاران ،آن نقاط را به انها معرفی کنیم بدون اینکه در این مسیرسرگردان شوند. البته این تنها قسمتی ازتوصیه هایی است که می تواند موجب توسعه گیلان شود.

علی علی پور نیاول مدیر مسئول سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …