چاپ مطلب چاپ مطلب

چگونه ۱۴۰۱ افق روشنی بروی ساکنان شهر رشت می گشاید…؟

همای خبر به نقل از پیک قلم/تکمیل مجتمع تجاری آتیه ی مهر سیروان، گامی مهم برای ارتقاء جایگاه یکی از بزرگترین طرح های مسکن مهر کشور

زمانیکه دولت یازدهم پروژه ی احداث مجتمع های مسکن مهر را در سراسر ایران اسلامی در دستور کار قرار داد، کمتر کسی فکر می کرد که مسکن مهر شهر رشت بتواند به عنوان یکی از زیباترین و بزرگترین پروژه های مسکن مهر کشور جلوه نماید…! جانمایی بسیار کارشناسانه و قابل قبول زمین مسکن مهر رشت در جوار شهر با ویژگی های خاص جغرافیایی و اقلیمی اش موجب شد تا همگان بر مطلوب بودن محل اجرای طرح احداث واحدهای مسکونی مسکن مهر رشت صحه بگذارند. زمینی به وسعت حدود ۴۰۰ هکتار برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای همین تعداد خانوار با یکصد هزار نفر جمعیت…!

برغم مزایای عدیده ایی که پروژه ی مسکن مهر رشت از بدو افتتاح تاکنون به خود اختصاص داده ، از همان آغاز با چالشهای مهمی مواجه بوده که از مهمترین آن می توان به نبود بازار مناسب برای تامین مایحتاج ساکنان، محدودیت در ارایه ی خدمات آموزشی ،بهداشتی، ورزشی و فرهنگی اشاره کرد. گرچه امروز بخش قابل توجهی از الزامات آموزشی و فرهنگی مسکن مهر مرتفع شده اما فقدان یک مجتمع تجاری فراگیر که بتواند نیازهای اساسی یکصد هزار نفر از ساکنان مهر شهر رشت را در حوزه ی خرید مایحتاج عمومی و کالاهای مصرفی و خانگی پاسخ دهد، بوضوح احساس می شود.

این درحالی ست که مسئولان و متولیان دولتی از همان ابتدای امر احداث یک مجتمع تجاری بزرگ را در مسکن مهر رشت پیش بینی کرده و ساخت آن را در قالب تشکیل شرکت تعاونی و با مشارکت ساکنان این محل در دستور کار قرار داده بودند. در همین راستا مجتمع تجاری آتیه ی مهر سیروان شروع به روییدن نمود و در کوره راه مشکلات فزاینده ی اداری، مالی و اجرایی بسوی شکوفایی و کمال پیش رفت. بطوریکه امروز ( نوزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ ) بیش از ۸۰ درصد پیشرفت کار داشته و روند اجرا در حوزه ی سفت کاری ، نازک کاری و نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکی همچنان ادامه دارد. جا دارد از تلاشهای خستگی ناپذیر مجموع دست اندرکاران اجرای طرح اعم از مدیر عامل و اعضای هیان مدیره و بازرسان شرکت آتیه سازان مهر کاسپین گرفته تا جناب آقای دکتر سید علی حسینی ، سرمایه گذار محترم که با مشارکت در ساخت این مجتمع تجاری بزرگ، بسوی تحولی اساسی در مسکن مهر رشت پیش می روند، قدردانی نماییم.

مجموع قراین و شواهد حاکی ست که این طرح عظیم تجاری اکنون با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت کار در نیمه ی دوم امسال به بهره برداری می رسد و خدمات ارزنده و مورد انتظاری را که ساکنان یکصد هزار نفری مسکن مهر شهر دارند در حوزه ی بازار خرید و تسهیل در تامین مایحتاج روزمره ی زندگی شان فراهم نماید.

البته باید جمعیت یکصد تا یکصد و پنجاه هزار نفری شهرکهای اطراف مسکن مهر رشت را نیز بدان افزود که از نیمه ی دوم امسال می توانند بجای مراجعه به بازار مرکز شهر رشت، کالاهای مورد نیاز خود را مطابق با سلایق خود در مجتمع آتیه ی مهر سیروان تهیه کنند. ساکنانی ار مناطق باهنر، خیابانهای فکوری و مهدی زاده، منطقه ی جماران، بلوار لاکان، مجتمع گلها و پزشکان، لاکانشهر و شهرک مصطفی خمینی؛ که مجموع جمعیت این مناطق بوضوح بیشتر از خود مسکن مهر است.

حال سئوال اینجاست که مجتمع تجاری آتیه ی مهر سیروان دارای چه ویژگی ها و مشخصه ها و قابلیتهایی ست که می تواند به انتظارات، مطالبات و سلایق این جمعیت عظیم پاسخی درخور و شایسته بگوید؟ پاسخ به این سئوال را می توان با نگاهی به آمار و ارقام مربوط به این مجتمع بزرگ تجاری ارایه داد. مجتمعی که حدود ۳۳ هزار متر مربع مساحت و ۱۵ هزار متر مربع زیربنای مفید دارد و بقیه ی مساحتش در قالب راهروهای عریض ، آسانسورهای ۱۰ نفره، پله برقی های دوسویه و ورودی ها و خروجی های متعدد طراحی و اجرا شده است. مجموع واحدهای تجاری آن به ۴۶۳ باب می رسد و به سالنهای همایش و فروشگاه هایپر هزار و ۷۰۰ متری نیز مجهز است. در ۵ طبقه طراحی شده و آخرین طبقه ی آن فوت کورتی ست که می تواند از عموم مراجعه کنندگان در فضایی بلند و پرمنظره پذیرایی نماید!

مصداق این مدعا را می توان در توضیحات مدیر عامل شرکت تعاونی آتیه سازان مهر کاسپین جستجو کرد که می گوید: در هر یک از طبقات این مجتمع تجاری، صنوف مختلف، بطور مجزا پیش بینی شده تا روند بازدید و خرید مشتریان را در کمترین زمان و متناسب با نوع خریدشان تسهیل کند.

دکتر علی مددی بخش بندی طبقات و ردیفهای مختلف مجتمع به صنوف مختلف را از وجوه بارز مدرن و سهل الوصول بودن مجتمع تجاری آتیه ی مهر سیروان دانسته است. صنوفی همچون : لوازم الکترونیک و موبایل، آرایشی و بهداشتی، طلا و جواهر فروشی، پوشاک و البسه، فوت کورت و رستوران و انواع خدماتی که امروز برای ساکنان خوش ذوق مستقر در مسکن مهر رشت و محیط پیرامونی اش نیاز است.

دکتر سید علی حسینی سرمایه گذار مشارکت کننده در اجرای این طرح مهم تجاری نیز از رعایت استاندارهای لازم ، همچون اصول استاندارد ۲۰۱۸ غرب گفت و کیفیت انواع مصالح و تجهیزاتی را که در روند ساخت مجتمع تجاری آتیه ی مهر سیروان بکار رفته، شایسته ی تامل و تعمق دانست.

وی افزود: ارتفاع سقف استاندارد و مناسب طبقات مختلف مجتمع، همراه با استحکام کم نظیرش که بطور مستند در پروانه ی ساخت و پرونده ی اجرایی آن موجود است باعث شده تا در برابر بسیاری از حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله های ۸ ریشتری به راحتی دوام آورد و از بروز هرگونه خسارت به سرمایه های مردم جلوگیری کند.

وی افزود: دقت در اجرای این طرح کم نظیر تجاری بوده که باعث شده هزینه های بیشتر از معمول به سازندگان تحمیل شود و روند اجرا کمی به تعویق بیفتد.

بهرحال آنگونه که از شواهد و قراین بر می آید سختی های کار در روند احداث مجتمع تجاری آتیه ی مهر سیروان پشت سر گذاشته شده و شرایط به سویی می رود که در نیمه ی دوم امسال شاهد افتتاح بزرگترین پروژه ی تجاری شهرمان در مسکن مهر رشت باشیم. طرحی که ضمن تسهیل خرید ساکنان ، زمینه ی سودآوری را برای صاحبان واحدهایی که در انتظار به ثمر نشستن سرمایه گذاری شان در این مکان پر مخاطب هستند مهیا می نماید.

به امید موفقیت برای تمامی دست اندرکاران این طرح مهم تجاری که آسایش خاطر شهروندان و ارایه ی خدمات بهینه به همشهریان مان را با توفیق اقدامات اقتصادی و مدیریتی خود درآمیخته اند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …