چاپ مطلب چاپ مطلب

کاراته لاهیجان کی به جایگاه بین المللی میرسد؟/به قلم استاد سیدرضا میرحسینی مربی کاراته دانشگاه ها و سالن های ورزشی استان گیلان

اختصاصی همای گیلان: در سالهای اخیر وقتی به کاراته کاران رشت،بندر انزلی،استانه اشرفیه نگاه میکردیم برای بیشتر مردم این سوال مطرح بود ، چه زمانی کاراته کاران لاهیجان به عناوین بین المللی میرسند؟
با توجه به اینکه مربیان بسیار خوبی در سطح شهرستان لاهیجان و رودبنه مشغول به فعالیت هستند،ولی متاسفانه در رشته کاراته کنترلی نتوانستیم در جایگاه بین المللی قرار بگیریم.
شاید تک محوری بودن برخی از مسئولین و مربیان این رشته ورزشی و سنتی عمل کردن در این رشته المپیکی،تا حدودی باعث ضعیف شدن کاراته در این شهرستان شد.
در یک سال گذشته با توجه به حمایت های بسیار خوب واحد تربیت بدنی دانشگاه ازاد اسلامی لاهیجان،قدمهای بسیار خوب و موثری در این راه برداشته شد. در حال حاضر سه تیم در رده های سنی مختلف تشکیل گردیده و کاراته کنترلی بصورت تخصصی اموزش داده میشود.
طبق پیش بینی های اینجانب و برخی ازمربیان و متخصصین در سه سال اینده لاهیجان جایگاه خوبی در مسابقات برون مرزی و بین المللی خواهد داشت.
چنانچه مسئولین استانی و شهرستانی نگاه ویژه ای به این ورزش زیبا و المپیکی داشته باشند،یقینا سکوهای بین المللی جایگاه اینده فرزندان این شهرستان می باشد.برای داشتن جامعه ای سالم و به دور از اعتیاد لازم است نگاه ویژه ای به ورزشکاران و جوانان شود.

سیدرضامیرحسینی
۹۷/۳/۶

 

 

انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …