چاپ مطلب چاپ مطلب

کارخانه کمپوست بندر انزلی راه‌اندازی می‌شود /تولید روزانه ۱۲ تن پسماند پزشکی در گیلان

همای گیلان:برجی به تولید روزانه ۱۲ تن پسماند پزشکی در گیلان اشاره کرد و افزود: روزانه ۲۵۰ تن پسماند ویژه در استان تولید می‌شود ضمن اینکه ۲۵ مرکز دفن زباله در گیلان داریم.

خبرگزاری پانا+کمپوست

برجی با بیان اینکه مراکز دفن زباله ۱۰۰ هکتار از زمین‌های استان را دربر گرفته است، تصریح کرد: سه کارخانه در رشت روزانه ۴۰۰ تن پسماند را دریافت می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست گیلان به تعمیر فاز نخست کارخانه پسماند در رشت اشاره کرد و گفت: فاز نخست و فاز دوم کارخانه مذکور همزمان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به وجود کارخانه پسماند در بندر انزلی و رودسر، بیان کرد: دی ماه جاری کارخانه کمپوست رودسر راه‌اندازی می‌شود.

برجی از راه‌اندازی کارخانه کمپوست بندر انزلی در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: کارخانه مذکور آماده‌سازی شده و برای راه‌اندازی آماده است.

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه شرایط ویژه مدیریتی در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پسماند ویژه به دلیل نبود مراکز بازیافت به خارج از گیلان انتقال داده می‌شود.

وی مراکز دفن زباله در گیلان را غیر استاندارد خواند و اظهار کرد: مراکز دفن زباله در جنگل سراوان، حاشیه رودخانه‌ها و ساحل دریا جانمایی شدند و شیرابه آنها مشکلات زیست‌محیطی ایجاد می‌کند.

برجی با اشاره به وجود شیرابه زباله در منطقه سراوان رشت، بیان کرد: هر ثانیه در زمان خشکی پنج لیتر و در زمان بارندگی ۱۸ لیتر شیرابه به طور میانگین در منطقه مذکور ایجاد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست گیلان به وجود احشام سال‌های گذشته در محل دفن زباله سراوان اشاره کرد و افزود: مشکل مذکور اکنون برطرف شده است.

وی با بیان اینکه تمام زباله‌های بیمارستانی دولتی و بخش خصوصی در گیلان بی‌خطرسازی شده است، تصریح کرد: بی‌خطرسازی پسماند در مطب‌ها هنوز انجام نشده است.

برجی تخلیه پسماند در حاشیه رودخانه‌ها، جنگل و ساحل را از معضلات زیست‌محیطی در گیلان عنوان کرد و گفت: ساماندهی پسماند در نقاط مختلف استان آغاز شده است./پانا

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …