چاپ مطلب چاپ مطلب

کارشناس امور آمایش شهری مطرح کرد؛ یک شهر باید بتواند تجلی زیستن و مکانی مناسب برای زندگی باشد/ شهر پویا و موفق شهریست که تمامی اقشار شهروندان در آن سهم و مشارکت داشته باشند

کارشناس برنامه ریزی  شهری مطرح کرد؛

یک شهر باید بتواند تجلی زیستن و مکانی مناسب برای زندگی باشد/
شهر پویا و موفق شهریست که تمامی اقشار شهروندان در آن سهم و مشارکت داشته باشند

دکتر عماد مطالبی مطرح کرد : پهنه های شهری وکلانشهری باید براساس الگوهای نوین آمایش شهری چیدمان امکانات را مبتنی بر زیست شهروندی با تامین طراوت و شادی شهروندان برقرار سازد.

همای خبـر – این کارشناس حوزه شهری گفت: حرکت مدیریت شهر باید به سمت شهرهای انسان محور برود؛ نه اینکه فقط بدنبال ایجاد گسترش شبکه کالبدی و تقاطع های غیر همسطح بدون امکان سنجی بر اساس مبانی برنامه ریزی و طراحی شهری پیش برود.

مطالبی گفت: به همین منوال برای شهر رشت نیـز باید به سمت حمل و نقل غیرموتوری و بهره‌گیری از تکنیک های آمایشی تشویق شهروندان به پیاده روی ، دوچرخه سواری پویا ، کاهش سفرهای مازاد شهری و خودروهای تک سرنشین و توسعه زیرساختهای حمل ونقل عمومی و همگانی باشیم.

این کارشناس آمایش شهری توضیـح داد : یک مدیریت شهری موفق، طبق وظیفه ذاتی باید بتواند برای شهروندان به دنبال خلق مکان های جذاب باشد تا شهروندان بتوانند آزادانه و خلاقانه ایده های خود را مطرح کنند.

وی افزود: لازم است در فضاهای همگانی تعاملی در پهنه های شهری ایجاد شود و فضاهای سبز شهر با تکنیک های طراحی محیطی، نورپردازی ها و رنگ آمیزی ها و بهره گیری از المان های بومی ، بیوفیلیکِ و طبیعت محور سازگار و مطلوب باشد.

این کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: شهر ما نیازمند مدیریت خردمندانه زمین است به گونه ای که در مسیر کاربری های مختلط و چندجانبه و ایجاد مراکز خدمات رسانی در قالب شهرهای پانزده دقیقه ای باشیم. وی گفت: باید گستره خدمات رسانی را در طیف وسیعی در کل محلات گسترش دهیم و بدنبال نگاه راهبردی توسعه پایدار محله ای باشیم. ما باید در ایجاد المان های شهری فاخر از ظرفیت های بومی و نخبگانی در طراحی شهری بهره مند شویم و از المان های مفهومی و خلاقانه با رویکردهای اقلیمی و هویت تعلقات خاطر و مکان استفاده کنیم.

مطالبی گفت : یک شهر پویا و سرزنده، شهریست که تمامی اقشار شهروندان در آن سهم و مشارکت داشته باشند و سازنده باشند و مدیریت شهری نیز از ظرفیت همه نخبگان و استعدادها در راستای مشاوره واقعی و برنامه ریزی بهره‌مند باشد و شهری پایدار و زیستی پویا را برای همگان فراهم سازد.
وی تاکید داشت رضایت‌ مندی شهروندان بهترین ارمغان و هدیه ای است که مدیران شهری با عملکردهای شهروند محور به شهر ها میدهند.

گفتنی است عماد مطالبی ارائه کننده دو طرح شاخص پژوهشی بوگمپ و پاحر  در حوزه ‘معیشت پایدار از بومگردی و گردشگری ‘و  ‘ راهکارهای اجرایی برای احیاسازی رودخانه های رشت’  است. وی عنوان عضو مشاور در کمیسیوهای تخصصی شورای شهر رشت را در رزومه کاری خود دارد.
طرح پژوهشی وی، با موضوع راهکارهای احیای تالاب میقان در همایش ملی اراک، اخیـرأ حائز رتبه کشوری شده است.

انتهای پیام / همای خبر
( همای گیلان‌)

About نسرین عشقی

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …