چاپ مطلب چاپ مطلب

کارشناس برنامه ریزی شهری در رشت مطرح کرد: توجه به همگرایی در کاربری‌ها از پراکنده رویی شهرها جلوگیری می‌کند/ ایجاد شهرک‌های ۱۵ دقیقه ای سبب کاهش محسوس سفرهای درون شهری و آرامش شهر است

کارشناس برنامه ریزی شهری در رشت مطرح کرد:

توجه به همگرایی در کاربری‌ها از پراکنده رویی شهرها جلوگیری می‌کند/
ایجاد شهرک‌های ۱۵ دقیقه ای سبب کاهش محسوس سفرهای درون شهری و آرامش شهر است


دکتر عماد مطالبی عنوان کرد: شهر همگرا نیازمند توجه به زیرساخت‌ها و پولیگون های شهری مبتنی بر دسترس پذیری و ارتباطات است.

اختصاصی همای گیلان_ این برنامه‌ریز شهری با بیان اینکه توجه به همگونی در کاربری‌ها می‌تواند از گستردگی اسپرال شهر جلوگیری کند، ایجاد شهرک های ۱۵ دقیقه ای را یک راهکار مناسب برای کاهش و صرفه جویی در سفرهای پرتعداد درون شهری دانست.

دکتر مطالبی گفت: شهرهای و مجتمع های زیستی پانزده دقیقه ای در راستای عدالت اجتماعی محور، ایجاد می‌شوند به گونه ای که گستره خدمات اعم از مراکز خرید، امکانات اولیه درمانی، ورزشی، آموزشی، برخورداری از فضاهای سبز و غیره در پهنه ها و محلات شهری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی گفت : با ایجاد مجتمع های زیستی ۱۵ دقیقه ای ، ضمن فراهم آمدن دسترسی و ارتباط به امکانات شهروندی و اثرپذیری مناسب و در خور شان زیست شهروندی ، از جنبه های همگانی آن که تجلی پیوند بین عدالت اجتماعی و فضاهای شهر است برخوردار می‌شویم و اثرات آن بر روی محیط زیست شهری، اقتصاد شهری و جنبه های مثبت روانشناسی اجتماعی شهر مشهود خواهد بود.

این کارشناس امور شهری با ذکر اینکه هدف،  طراحی مجتمع های زیستی و ایجاد (CBD)_ (CENTERAL BUSSINESS DISTIRICT) است, توضیح داد: ایجاد مجتمع های ۱۵ دقیقه ای میتواند مطلوبیت و آرامش شهر، دسترسی به امکانات شهری و در نهایت رضایت شهروندی برای شهروندان مهیا سازد.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در دیدار با خیرین سیاهکل:تاریخ جلوه گاه بصیرت و معرف انسانهای خیر و مومن است

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در دیدار با خیرین سیاهکل:تاریخ جلوه گاه بصیرت و معرف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *