چاپ مطلب چاپ مطلب

کاروان خبری ستاد دهه فجر گیلان در اولین نشست خود به آستانه اشرفیه رسید

اختصاصی همای گیلان:اعضای کاروان خبری دهه فجر صبح امروز وارد آستانه اشرفیه شدند و ابتدا به زیارت حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف رفتند و سپس به زیارت حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف رفتند وآنگاه در بیت آیت الله امینیان حضور یافتند.حضور یافتند.
download (1)
در این دیدار آیت‌الله محمدعلی امینیان تلاش های خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان را قابل تقدیر دانست وحرکت کاروان فجر خبری این کمیته را اقدامی تأثیرگذار خواند
وی از مهم ترین عواملی که باید همیشه مد نظر رسانه ها باشد را  انعکاس دستاوردهای انقلاب در جامعه به‌خصوص برای نسل جدید به ‌منظور دفاع از ارزش‌های به دست آمده در این نظام دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری  از تمامی مسئولان و اصحاب رسانه خواست تا پی در پی در جهت خدمت به مردم تلاش کنند وبرای تمامی خدمتگذاران نظام و انقلاب، آرزوی سلامتی کردند.
فرماندار آستانه اشرفیه نیز در این دیدار به دست آورد هایی که انقلاب اسلامی داشته اشاره کرد و افزود : در دوران انقلاب اسلامی مسئولان نظام و انقلاب همواره با بهره گیری از ظرفیت های موجود برای خدمت به مردم گام برداشتند.
حسین اسماعیلیان  کار و تلاش خبرنگاران در جهت توسعه همه‌جانبه کشور اسلامی را ارزشمند برشمرد وخبرنگاران را به‌عنوان امین‌ترین قشر جامعه فرهنگی یاد کرد .
اسماعیلیان با بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تا کنون حدود ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی در این شهرستان هزینه شده است اضافه کرد : از دهه فجر سال گذشته تا کنون حدود ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی در این شهرستان هزینه شده است
اسماعلییان در انتها خاطر نشان کرد ،امیدواریم با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد ،خدمات بیشتری از سوی دولت و مسئولان نظام را شاهد باشیم.
داداشی مشاور استاندار و رییس خانه مطبوعات گیلان هم در این دیدار با اشاره به اینکه کاروان خبری  دهه فجر استان گیلان امسال اولین حرکت خود را  از این شهرستان آغاز کرده، گفت :  پوشش هرچه بهتر دستاوردهای  انقلاب اسلامی از اهداف مهم این کاروان می باشد.
حسین داداشی با اشاره به اینکه در طول دوران انقلاب اسلامی ملت ایران با شجاعت ها و ایثارگری‌های خویش همواره در جهت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گام برداشتند افزود: دستاوردهای امروز نظام مقدس ما مدیون خون شهدای گران‌قدر است.
وی در ادامه اذعان داشت :   با توجه به اینکه  رسانه‌های مختلف خبری در گیلان در حال  فالیت هستند خوشبختانه شاهد تعامل و همکاری خوبی بین آن‌ها هستیم که امیدواریم این امر موجبات توسعه بیشتر گیلان را فراهم کند..
  رئیس خانه  مطبوعات گیلان خاطر نشان کرد :  کاروان خبری  دهه فجر استان گیلان تلاش دارد تا فعالیت‌ها و دستاوردهای نظام در این استان را به بهترین منتقل کند.
 پس از این دیدار کاروان خبری دهه فجر برای بازدید از شرکت های تولید لامپ های کم مصرف پارس شهاب و تولید و بسته بندی زرین گیل آستان راهی شهرک صنعتی نقره ده شدند.
این کاروان ابتدا به بازدید شرکت پارس شهاب پرداختند.
در این بازدید نظریان مدیر عامل کارخانه پارس شهاب درباره تولیدات کارخانه و نحوه فعالیت آن توضیحاتی ارائه نمود.
نظریان انواع لامپ های کم مصرف ۷ وات تا ۲۰۰ وات را از محصولات تولیدی این شرکت عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این شرکت در حال حاظر دارای ۳ خط تولید می باشد افزود : ظرفیت تولید سالیانه این شرکت ۲۰ میلیون عدد لامپ است که در حال حاظر ۱۸ میلیون عدد لامپ در سال تولید می شود و با توجه به شرایط بازار قابل افزایش است.
مدیر عامل شرکت پارس بیان کرد : فاز جدید شرکت در حوزه تولید لامپ های کم مصرف در حال نصب و راه اندازی ماشین آلات می باشد و انشاالله با حضور کارشناسان خارجی تا هفته آینده به صورت کامل راه اندازی می شود.
نظریان اضافه کرد : این خط تولید پس از یک دوره آموزشی دو ماهه و در فروردین ۹۴ شروع به کار خواهد کرد.
وی تعداد تولید روزانه شرکت را ۷۰ هزار عدد از انواع لامپ های کم مصرف عنوان کرد که از رنج ۷وات تا۲۰۰ وات را با توجه به نیاز بازار تولید میکنند.
مدیر عامل شرکت پارس شهاب اظهار داشت : ۱۶۰ نفر در حال حاظر در این شرکت مشغول به کار هستند.
رضائیان تصریح کرد : در خط تولید جدید شرکت در هر شیفت کاری ۴۰ نفر و در مجموع ۸۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.
شرکت پارس شهاب در مجموع با زیر بنایی به مساحت پنج هزاروپانصد متر و با سرمایه گذاری حدود ۶/۵ میلیارد در شهرک صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه ر حال فعالیت است.
بازدید بعدی کاروان فجر از شرکت زرین گیل آستان بود.
علی صابرهمیشگی مدیر عامل شرکت زرین گیل آستان هم در توضیحاتی که در جمع این خبرنگاران ارائه کرد گفت : شرکت زرین گیل تنهاشرکت تولید کننده آجیل بسته بندی شده در استان گیلان می باشد.
صابر همیشگی اضافه کرد : این شرکت در حال حاظر بر روی محصولات عمده کشاورزی استان از جمله فندق ، برنج ، بادام زمینی و در آینده نزدیک چای زوم کرده است.
وی اذعان کرد : این شرکت توانسته با خرید محصولات کشاورزی خصوصا بادام زمینی ، سطح کشت کشاورزی را در استان و آستانه که منبع کشت بادام زمینی در کشور می باشد افزایش دهد.
مدیر عامل این شرکت تولیدی خاطر نشان کرد این شرکت به هیچ عنوان از مواد خارجی استفاده نمیکند و تمام مواد مورد استفاده این شرکت از نوع درجه یک می باشد.
صابر همییشگی میزان اشتغال زایی این شرکت را با دایره فروش وزنجیره پخش بین ۳۵ تا ۴۱ نفر بهصورت متغیر اعلام کرد
شرکت زرین گیل با سرمایه ۲ میلیاردی در شهرک صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه قرار گرفته است.
شرکت زرین سال گذشته در نمایشگاه آجیل و خشکبار و نمایشگاه بین المللی مواد غذای در تهران به عنوان تنها نماینده استان گیلان حضور داشت.
در انتها قابل ذکر  است که این کاروان قرار است برای پوشش خبری از رویداد های دهه فجر و انعکاس اقدمات دولت به بازدید از شهرستان های استان بپردازند.
علیرضا هاتف/ همای گیلان
11  download 2 3 4 6 7 8

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …