چاپ مطلب چاپ مطلب

کاظمی به عنوان شهردار لاهیجان معارفه شد+تصاویر

جلسه تودیع آگشته شهردار سابق لاهیجان و معارفه مسعود کاظمی به عنوان شهردار جدید لاهیجان با حضور فرماندار و نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان وسیاهکل ، نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و با حضور خانم میرسیدی مدیر کل دفترشهری وشوراها برگزار شد.

اختصاصی همای گیلان: در ابتدای جلسه جنابی ریاست شورای شهر لاهیجان ضمن تشکر ازحاضرین جلسه همچون امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم در مجلس گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت حاصل شد و بنده را مرهون رحمت خود قرار داده است تا بتوانم خدمتی برای مردم عزیزانجام بدهم.

جنابی در ادامه افزود: همانطور که مستحضرید تشکیل شوراها از دستورات امام راحل بودشوراها یک کار خرد جمعی است که می تواند در صورت اجماع فکری بسیار مفید واقع گرددانتخابات دخالت مردم در امور جامعه می باشد در انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال نیز مردم با حضور در پای صندوق های رای به ندای رهبر لبیک گفته و به عهد خود وفا نمودند.

وی به بند ۱ ماده ۷۳ اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این بندانتخاب شهردار یکی از مهمترین وظایف شورای شهر می باشد و مسئولیت خطیری است که باید به درستی نیز انجام گیرد، در همین راستا اعضای شورای شهر لاهیجان پس از نشست های متعددی که با کاندیداهای تصدی شهرداری داشتند توانستند در نهایت دکتر مسعود کاظمی را به عنوان شهردار انتخاب نمایند در مدت بازده زمانی اندک حکم وی توسط استاندارزده شد که این نشان از انتخاب درست و صحیح شورای شهر لاهیجان بود.

رئیس شورای شهر لاهیجان اضافه کرد: هیچ کس کامل نیست و ما نیز خود را مبرا از اشتباه نمی دانیم، امیدواریم مردم و مسئولین و همچنین رسانه ها یاری گر شورا باشند تا شهرستان به سمت توسعه روزافزون و پیشرفت بیشترحرکت نماید.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: جا دارد از زحمات سعید آگشته شهردار سابق لاهیجان وهمچنین سرپرست شهرداری جناب مهندس مرتضی پور نیز به دلیل انجام خدمات و مدیریت درست علی الخصوص در پرداخت حقوق پرسنل تشکر نمایم.
نیکفر:خوشحالیم که انتخاب شهردار توسط شورا انجام گرفت .

در ادامه جلسه نیکفر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به دکتر کاظمی به عنوان شهردار لاهیجان گفت: امیدوارم این انتخاب باعث شود که لاهیجان به جایگاه واقعی خود برسد این شهرستان به دلیل پتانسیل های بسیار خوبی که دارد و مدیریت آقای کاظمی می تواند توسعه بیشتری پیدا کند.

وی ضمن تشکر از حضور نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دکتر حسنی و مهندس کوچک نژاد اظهار داشت: حضور این دو بزرگوار نشان از عملکرد درست و صحیح آقای کاظمی دارد و این یک انتخاب صحیح می باشد.

نیک فر اذعان داشت: در نظام جمهوری اسلامی خط قرمز، قانون است و خط قرمز ما نیز قانون و بیانات رهبری و آنچه که امام راحل و شهدا برای ما به یادگار گذاشته اند می باشدو تمام مشکلات از بی قانونی است و قانون راه حل مشکلات است.

وی اضافه کرد: انتخاب شهردار طبق قانون از وظایف شورا می باشد نه ارگان یا سازمان دیگری(نمایندگان،فرمانداروامام جمعه) و ما نیز به دلیل انتخاب شهردار توسط شورا خوشحال می باشم.

نماینده مردم لاهیجان تصریح کرد:مردم ولی نعمت ما هستند ، باید صادقانه به مردم خدمت کرد و با همدلی و همراهی لاهیجان را به سمت جایگاه والایی سوق داد و از پتانسیل های آن بدرستی استفاده نمود.

وی تشریح کرد: لاهیجان تاریخ و طبیعت دارد و این دو نیز باید در راستای پیشرفت لاهیجان قرار گیرند. باید تمام لاهیجان مورد توجه گردشگران باشد نه فقط چند نقطه از آن.

حاشیه شهرها نیز باید آباد شوند چرا که توریست منبع درآمد و پیشرفت شهرماست.

دکتر نیکفر در آخر به ورزشی لاهیجان اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان لاهیجان در میادین ورزشی نیز جایگاه ویژه ای دارد و این امر جهت کم کردن آسیب اجتماعی نیز موثر می باشد وی همچنین از شهرداران گذشته یاد کرد .

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری :استان گیلان با۵۲ شهر ۶۳٫۷ درصد جمعیت شهری را در خود جای داده است
میرسیدی مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استاندار گیلان ضمن تشکرازحاضرین در جلسه و پرسنل شهرداری گفت: از مهندس آگشته به جهت خدمات خوبی که انجام دادند تشکر می کنم امروزجایشان در جلسه خالی می باشد وبرای دکتر کاظمی آرزوی توفیق وسربلندی از خداوند بزرگ خواستارم.
وی در خصوص جمعیت استان گیلان گفت: استان گیلان دارای ۵۲ شهر بوده که ۶۳٫۷ درصد آن جمعیت شهری می باشد که از این بین ۳ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که لاهیجان نیز یکی از این شهرها می باشد.

در سال ۹۵ ، ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات در حوزه شهرداری ها در کشور هزینه شد.
میرسیدی اظهار داشت: لاهیجان با سابقه تاریخی و هویت فرهنگی و اجتماعی دارای پتانسیل بالایی می باشد و به همین دلیل شهرداری باید از کمک های دولتی خود را مبرا کند و مستقل تر عمل نماید.

وی تشریح کرد: در سال ۹۵ ، ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات در حوزه شهرداری ها در کشور هزینه شد و به طور میانگین برای هر شهروند ۱ میلیون تومان هزینه شده است .

وی خاطر نشان کرد:سیاستی که دولت تدبیر و امید داشت این بود که شالوده مدیریت شهری هدفمند باشد به همین دلیل ۳ لایحه مدیریت واحد شهری، درآمد پایدار شهری(که موضوع مهمی برای شهرداری ها است)واداره استخدامی پرسنل شهرداری در کار هیئت دولت قرار گرفت که به مجلس خواهد رفت .

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استاندار گیلان در خصوص بودجه گفت: درمصوبه شهرداریها افزایش ۲۳۱ درصدی بودجه قرارگرفت که این بودجه در سال ۹۲از ۴۱۰ میلیارد تومان به ۱۳۵۹ میلیارد در سال ۹۶ رسیدهمجنین مساعدت هایی سازمان شهرداری در سال ۹۲از ۲۸ میلیارد تومان به ۹۶ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش پیدا کرد.

میرسیدی ادامه داد: ارزش افزوده طی سالیان اخیر افزایش ۷۲ رادربرداشت و ۱۰۶ میلیارد اوراق که در سال ۹۵ به شهرداری اختصاصی داده شد.

خانم میر سیدی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: به حق و حقوق شهروندی توجه ویژه ای باید شود و شهرستان لاهیجان در مورد بحث پسماند و زباله باید رویکرد جدی داشته باشد و یکی از وظایف شهرداری کاهش آسیب های اجتماعی است و امیدواریم اقدامات خوبی در لاهیجان انجام شود و این شهر نیازمند تحول و توجه مسولین است.

فرماندار لاهیجان:۶ ماه ابتدایی سال جاری قریب ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر به این شهر سفر نموده است
احمدی فرماندار لاهیجان ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت: این جلسه، جلسه ی تکریم از یک خادم و واگذاری امانت و مسولیت به خادمی دیگر است و از شورای شهر بخاطر دقت و سرعت تشکر می کنم.

وی در مورد محورهای توسعه گفت: ما محورهای توسعه خود را حول ۳ آیتم قر شامل کشاورزی، گردشگری، صنعت و صنایع تبدیلی قرارداده ایم در بحث کشاورزی این شهرستان ۱۰ درصد ثبت زیر کشت استان را دارا است.

در سال جاری ۱۱۱هزار تن شلتوک وتولید ۱۰۰۰ تن برنج را شاهد هستیم که با افزایش ۸ درصدی نسبت به سال روبرو هستیم.

وی در خصوص گردشگر پذیر بودن لاهیجان گفت: ادعای گردشگر پذیر بودن بر این مبناست که در ۶ ماه ابتدایی سال جاری قریب ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر به این شهر سفر نموده است و این جمعیت شناور می باشد که از زیر ساخت های ما استفاده می کند پس شهردارلاهیجان باید برای این امور برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و ما نیز درکنارش خواهیم بود.

وی ادامه داد: جمعیت شهری لاهیجان ۱۰۱هزارنفرمی باشد با تراکم ۶٫۵۰۰یعنی در یک کیلومتر مکعب خدمات شهری باید برای ۶۵۰۰ نفر باشد.
فرماندارلاهیجان اظهارداشت: پروژه حاجی آباد پروژه ی بسیار ارزشمندی است و از مهندس آگشته به خاطر این خدمات تشکر می نماییم .
وی همچنین ادامه داد: باید به بانوان نیز توجه شود و پارک بانوان بعد از محرم و صفر افتتاح گردد تا بانوان عزیز از خدمات آن استفاده کنند
وی در پایان از حضار خواست جهت موفقیت و پیشرفت شهر باهم همکاری و همدلی داشته باشند.

 

 

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …