چاپ مطلب چاپ مطلب

کاظمی شانس اول، رقبا همچنان امیدوار/ رجبی و رضایی دوگاهه انصراف داده اند

همای گیلان:گزارشی از شانس شش نامزد کسب کرسی شهرداری رشت را با هم می خوانیم.

مسعود کاظمی، شانس اول

از مصاحبه های برخی اعضای شورای شهر رشت می توان فهمید که کاظمی همچنان شانس اول کسب کرسی شهرداری رشت است. به نظر می رسد این مهندس جوان شورای شهر رشت به جز رای حاجی پور، علوی و رسولی، رای ۱۲ عضو دیگر شورای شهر را داشته باشد. البته با توجه به رایزنی های اعضای تاثیرگذار شورا در روزهای آینده ممکن است این گمانه به قوت خود باقی نماند. کاظمی دارای مدرک مهندسی عمران است و مدیریت سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت را در کارنامه دارد و هم اکنون عضو شورای چهارم شهر رشت می باشد.

علی اوسط مقدم، همچنان امیدوار

شاید اوسط مقدم بهترین گزینه ای باشد که با انتخابش به عنوان شهردار، زمینه آشتی اعضای شورای شهر رشت با مسئولین ارشد استان فراهم آید. آیا تلاش باقری خطیبانی برای جلب نظر اعضای شورای شهر رشت به سوی اوسط مقدم نتیجه خواهد داد؟ باید منتظر ماند و دید که این عضو تاثیرگذار شورا می تواند دوستانش را برای انتخاب اوسط مقدم که قبل از جلسه اول انتخاب شهردار انصراف داده بود، با خود همراه کند یا خیر. برخی لابی ها در شورای شهر رشت آنقدر قدرتمندند که می توانند یک شبه ۱۲ رای کاظمی را به سبد اوسط مقدم بریزند! اوسط مقدم مدیرکل فعلی سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس گیلان است که سابقه کار و مدیریت در حوزه های عمرانی ارگانهای مختلف استان و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری رشت را در کارنامه خود دارد. وی مهندس عمران است.

مرتضی طالع ماسوله و یک رای فاخر

علی رغم اینکه گفته می شد طالع از حمایت مسئولین ارشد استان و اعضای تالش شورای شهر رشت برخوردار است اما به مرور زمان ثابت شد که کسی در لابی های اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار به طالع نمی اندیشد به جز یک نفر! یک نفر که بارها به خاطر رای دادن به طالع فخر فروخته و به آن رای افتخار کرده است. طالع اصالتا اهل ماسوله است و داری دکترای مدیریت توسعه از کشور سوئیس. وی مسوول تدوین استاندارد قوانین جهانگردی در سازمان میراث فرهنگی بود و از فعالین عرصه گردشگری است همچنین مدیرکلی ﺍﻣﻮﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ و بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، مشاور عالی محمد علی نجفی رئیس سازمان گردشگری کشور، از سوابق خدمتی وی محسوب می شود. طالع ماسوله در حال حاضر به عنوان مشاورعالی حوزه گردشگری علی جنتی وزیر ارشاد فعالیت می کند. ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻧﻬﺎﯼ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ، ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ و عربی ﺗﺴﻠﻂ ﮐﺎﻣﻞ دارد.

سید علی آقازاده و یک هواخواه

آقازاده توسط حاجی پور به اعضای شورای شهر رشت تعرفه شد اما هر چه به روز انتخابات نزدیکتر شدیم در نزد اعضای شورا از اقبال خوبی برخوردار نشد. علی رغم انصرافش، نامش در لیست انتخاب دوباره شهردار به چشم می خورد اما بعید به نظر می رسد که تا آخر در کورس رقابت بماند. شاید وی انصرافی دقیقه ۹۰ انتخابات باشد. آقازاده متولد ۱۳۳۸ و فارغ التحصیل کارشناسی جغرافیا از دانشگاه شهید بهشتی است. وی فرمانداری شهرستانهای قشم، سربند، دلیجان، بندر انزلی، شازند و همچنین ۴ سال شهرداری کرج را در کارنامه دارد.

رضا ساغری، کاندیدای دورکار

فعالیت ساغری برای کسب کرسی شهرداری در نوع خود جالب است. وی از دور نظاره گر فعالیت های کاندیداها ست و تاکنون از انجام مصاحبه و ارائه برنامه به رسانه ها خودداری کرده است. گویا وی به لابی گری اعتقادی ندارد و معتقد است که اعضای شورای شهر باید به دنبالش بروند و سراغش را بگیرند. ساغری متولد رشت بوده و سابقه یک دوره یک ساله شهرداری رشت را در کارنامه خود دارد. تصویب ۴ پل روگذر، احداث فاز ۲ خیابان ضیابری، آغاز پروژه خیابان صیقلان به تختی و… از جمله عملکرد وی در زمان مسئولیتش به شمار می رود. وی در سال ۸۵ به عنوان یکی از شهرداران نمونه کشوری از سوی وزارت کشور معرفی شد.

سید محمدعلی ثابت قدم و شانس از دست رفته

ثابت قدم که تا روزهای آخر انتخاب شهردار از شانس خوبی برای کسب کرسی شهرداری رشت برخوردار بود با انصراف اوسط مقدم، قافیه را به کاظمی باخت و در روزهایی که با دست پر در صدر رسانه های محلی گیلان قرار داشت، ناباورانه انتخاب را به دو عضو شورای شهر رشت باخت. گویا این روزها ثابت قدم خط قرمز برخی اعضای شورای شهر رشت شده و حتا نمی توان در حضورشان نام شهردار اسبق رشت را آورد. باید دید تا روز انتخاب شهردار، شیرزاد، علوی و رسولی همچنان به وی وفادار خواهند ماند یا اینکه به صف هواداران کاظمی خواهند پیوست و شاید هم گزینه ای دیگر! ثابت قدم متولد سال ۱۳۵۳ رشت و دارای مدرک دکترای شهرسازی است. وی هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه گیلان می باشد. عضو سازمان نظام مهندسی تهران بوده و همچنین تجربه تکیه زدن بر صندلی شهرداری رشت را نیز دارد.

به گفته عضو سیاسی و کارکشته شورای شهر رشت، مجید رجبی ویسرودی پس از بازگشت از زیارت خانه خدا و همچنین حمیدرضا رضایی دوگاهه، ساعتی پس از ثبت نام، از نامزدی کرسی شورای شهر رشت انصراف داده اند./شمال ما

 

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود/ شوراها نهادهای …