چاپ مطلب چاپ مطلب

کاهش تصادفات در گیلان از میانگین کشوری بیشتر است

همای گیلان:جانشین فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: برنامه ریزی و اجرای طرح های متنوع ترافیکی منجر به کاهش تصادفات جاده ای در استان شده به نحویکه روند کاهش تصادفات در گیلان، از میانگین کشوری بیشتر است.

 

سرهنگ ‘مهرداد مهرگان’ در هشتمین کمیته کاهش تصادفات پلیس راه استان با بیان این خبر افزود: با توجه به اهمیت موضوع ترافیک و تصادفات جاده ای از ابتدای سال جاری، برنامه ریزی مدونی توسط کارشناسان پلیس راه برای کنترل و کاهش تصادفات جاده ای طراحی شده که نتیجه آن پس از گذشت ۱۰ ماه، کاهش تصادفات و در پی آن کاهش هشت درصدی تلفات انسانی ناشی وقوع تصادفات رانندگی در جاده های گیلان است.

وی رعایت مقررات توسط رانندگان و مردم ، اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و افزایش جرایم تخلفات رانندگان متخلف را از جمله عوامل کاهش تصادفات جاده ای در گیلان عنوان کرد.

سرهنگ مهرگان از آمادگی پلیس راه گیلان برای کنترل ترافیک و سهولت در عبور و مرور مسافران با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سفرهای پرحجم نوروزی خبر داد و از تمامی هموطنان خواست تا با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله و نیز رعایت حقوق دیگران و پرهیز از انجام هرگونه حرکات مخاطره آمیز و حادثه ساز در جاده ها تردد کنند.

طبق اعلام پلیس راه گیلان؛ میزان کاهش تصادفات جاده ای استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد بوده که با افزایش تصادفات در دی ماه، این میزان کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به هشت درصد رسیده است.

پلیس راهور گیلان نیز اعلام کرده که بیشتر از ۸۰ درصد کشته شدگان تصادفات درون شهری، عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت ها هستند. طبق آمار اعلام شده توسط این پلیس؛ از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال گذشته ۱۰۵ نفر بر اثر سوانح رانندگی درون شهری در استان جان خود را از دست داده اند که این آمار طی همین مدت در سالجاری شش نفر معادل شش درصد کاهش داشته است.

در سال گذشته تعداد عابران کشته شده در حوادث رانندگی درون شهری استان، ۵۰ نفر و در سال جاری این میزان طی مدت زمان یادشده، به ۵۵ نفر رسیده که این آمار نشاندهنده افزایش ۱۰ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی درون شهری است.ک/۱یرنا

۷۲۹۵ / ۲۰۰۷

About سردبیر ارشد

Check Also

دستگیری زن جوانی که دو شوهر داشت: این زن تهرانی همزمان ۲ شوهر داشت؛ ۲ سند ازدواج!!!!

دستگیری زن جوانی که دو شوهر داشت: این زن تهرانی همزمان ۲ شوهر داشت؛ ۲ …